Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calculul impozitului pe profit

06-Aug-2010
8458

Studiu de caz

CONT...................................TOTAL SUME
601........................................1753.92
602..........................................281.97
605........................................1685.75
607..........................................276.21
626..........................................998.59
627........................................1580.26
628............................................10.10

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

635........................................1807.74
641......................................16860.00
645........................................4656.00
6581............................................5.90
6588..........................................14.00
6811........................................966.00
691........................................1696.00
701......................................31228.29
704.......................................3100.00
707.........................................376.30
711.....................................29655.20
766.............................................2.54

Intrebare
Va rog ajutati-ma cu calculul concret al impozitului pe profit tinand cont ca in 2009 firma a fost microintreprindere si ca cifra de afaceri a fost de 34705 lei.

Raspuns
Oferit de consultant InfoNews Fiscalitatea, Eugen Bucurei
Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile.
Cheltuielile deductibile sunt cele efectuate in scopul realizarii activitatii, respectiv pentru obtinerea si comercializarea bunurilor, a prestarilor de servicii sau executarea de lucrari.
Asa cum se mentioneaza la pct. 12 din normele metodologice date in aplicarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in evidenta contabila, potrivit reglementarilor legale in vigoare (Omfp nr. 3055/2009).
Din analiza conturilor prezentate rezulta ca aveti activitatea de productie si prestari de servicii.
Din punct de vedere fiscal, cheltuielile inregistrate in evidenta contabila sunt grupate:
1. cheltuieli deductibile;
2. cheltuieli cu deductibilitate limitata;
3. cheltuieli nedeductibile.

Din grupa cheltuielilor deductibile fac parte:
- cheltuieli cu materiile prime ? ct. 601;
- cheltuieli cu materialele consumabile ? ct. 602;
- cheltuieli cu energia si apa ? ct. 605;
- cheltuieli privind marfurile ? ct. 607;
- cheltuieli postale si telecomunicatii ? ct. 626;
- cheltuieli cu servicii bancare ? ct. 627;
- alte cheltuieli cu serviciile executate de terti - ct. 628 *;
- cheltuielile cu personalul ? ct. 641 ? 645;
- alte cheltuieli de exploatare ? ct. 6588*;
- cheltuieli privind amortizarea ? ct. 6811*.

Cheltuielile cu deductibilitate limitata pot fi o parte din cele prezentate cu asterisc, deoarece nu ati detaliat din ce se compun aceste sume.
Cheltuieli nedeductibile pot fi:
- cheltuielile cu alte taxe si impozite ? ct. 635;
- cheltuieli cu despagubiri, amenzi si penalitati ? 6581, daca sunt in relatiile cu statul si nu cu partenerii de afaceri;
- cheltuiala cu impozitul pe profit ? ct. 691.

Calculul corect al impozitului pe profit nu poate fi facut din lipsa elementelor mai sus mentionate.

Un exemplu de calcul, pe cifrele date de d-voastra poate fi:

 Total venituri: 64.362
Total cheltuieli: 32.590
Profit brut: 31.772

La profitul brut se adauga cheltuielile nedeductibile. Consideram ca acestea sunt strict cele legate de impozite si penalitati. Pentru celelalte trebuie sa verificati fiecare cont mentionat si sa depistati daca sunt sume care nu ar fi deductibile. De asemenea verificarea trebuie facuta si pentru cele cu deductibilitate limitata (protocol, chelt sociale, chelt combustibilul etc.).

 31.772 + 1.807 + 6 + 1.696 = 35.281
35.281 x 16% = 5.645
5.645 ? 1.696 = 3.949
Impozitul minim aferent transei de venituri declarate prin situatiile financiare este de 2.200 lei/an, respectiv 550 lei/trim, conform prevederilor art. 18, alin. (3) din Codul fiscal.
Din totalul veniturilor se scad veniturile din variatia stocurilor (ct. 711) si rezulta ca va incadrati in transa 0 ? 52.000 lei.
In cazul prezentat de dumneavoastra datorati impozit pe profit deoarece suma calculata (sub rezerva necunoasterii cheltuielilor nedeductibile in totalitate) este mai mare decat impozitul minim.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calculul impozitului pe profit":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.