Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112

07-Ian-2011
2829
Intrebare:

Suntem o societate comerciala care produce elemente componente din tabla pentru structuri metalice.

In activitatea noastra intampinam situatii in care clientii fac comanda de produse, achitata contravaloarea partiala sau totala a acestor produse, insa pana la finele lunii nu se produc fizic bunurile care fac obiectul comenzii primite de la client. Clientul doreste sa emitem o factura de bunuri in luna care a trimis comanda, si nu factura de avans.

Daca am retinut corect, Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112 permite emiterea unei facturi anterior realizarii unei operatiuni economice, chiar si in situatia in care nu se incaseaza avansuri.

Cadru legislativ fiscal din Romania permite emiterea de facturi de bunuri inainte de producerea fizica a acestora?
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, este posibila facturarea bunurilor inaintea livrarii lor propriu-zise, deoarece nu exista vreo interdictie legala in acest sens, mai ales in conditiile in care aceasta modalitate de facturare este convenita de parti prin contract/comanda. Spre exemplu, din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, art. 1342 alin. 2 lit. a) din Codul fiscal prevede ca exigibilitatea taxei intervine la data emiterii unei facturi, cand aceasta are loc inainte de data la care intervine faptul generator, respectiv inainte de data livrarii bunurilor stabilita in conformitate cu prevederile art. 1341 alin. 1 din Codul fiscal.

O astfel de modalitate de emitere a facturii, insotita si de incasarea ei este echivalenta cu facturarea unui avans, asa cum este el definit la art. 1342 alin. 2 lit. b) ultima teza din Codul fiscal, adica ?plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor sau serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora?.

Societatea emitenta va reflecta facturarea in avans a intregii valori a contractului prin intermediul contului 419 ?Clienti-creditori?, in conformitate cu functiunea conturilor prezentata in capit. VII din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009. Cum este vorba de bunuri care nu au fost inca livrate, dar au fost facturate, societatea beneficiara va avea posibilitatea sa le reflecte in contabilitatea proprie in conturile de stocuri in curs de aprovizionare din clasa 32 din Planul de conturi (conturile de la 321 la 328).
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.