Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Consecintele suportate de o societate in cazul unor chitante intocmite incorect

15-Sep-2011
4732
Valabil la 16.09.2011

Completarea chitantelor ar trebui sa fie efectuata intr-un mod corect, acestea avand rol justificativ, insa exista si situatii in care firmele se confrunta cu mai multe chitante (primite de la furnizori pentru sumele acordate de aceste unitati) completate fie in mod incorect, fie doar cu cateva dintre datele necesare. Cum va proceda astfel o societate care primeste astfel de chitante si cum ar putea preveni astfel de situatii?

Conform OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, continutul minimal al formularului "chitanta" (cod 14-4-1) este urmatorul:

- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul persoanei juridice;
- suma in cifre si litere;
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- semnatura casierului.

Potrivit punctului 11 din ordinul mai sus amintit:
"In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii, documentul intocmit gresit se anuleaza si ramane in carnetul respectiv".

Concluzie:

Este obligatorie inscrierea pe chitanta primita de la furnizori a codului de inregistrare fiscala si a numarului de inregistrare la registrul comertului ale firmei dumneavoastra.

2. Pentru remedierea situatiei, avand in vedere ca nu trebuie efectuate corecturi ci doar
completari, este necesar ca furnizorii sa completeze datele respective (C.I.F si nr. ORC) pe
ambele formulare de chitanta.

3. Daca formularul chitanta nu este completat corect nu dobandeste calitatea de document justificativ, deoarece conform Legii contabilitatii 82/1991 "documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Consecintele suportate de o societate in cazul unor chitante intocmite incorect":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

18-Sep-2011

legat de acest subiect am urmatoarea nedumerire? Chitanta care nu este completata corespunzator nu poate fi document justificativ in sensul de a fi inregistrata pe cheltuieli deductibile, dar de ce nu poate fi utilizata ca document de casa pentru justificarea numerarului consumat. De regula nu se completeaza pe chitante numarul de inregistrare la registrului comertului. Pentru aceasta lipsa nu se poate ca documentul sa fie luat ca baza pentru registrul de casa daca are in spate o factura intomita corect?





MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.