Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Documentele obligatorii in cazul facturii de transport si regimul impozitului pe profit

11-Aug-2011
13203
Factura de transport este un act care priveste multe societati din tara. Tocmai de aceea, reglementarea documentelor obligatorii in cazul acestei facturi de transport reprezinta un punct de interes pentru foarte multe firme. Astfel, ce documente insotesc obligatoriu o astfel de factura (containere transportate de un furnizor tert) pentru ca aceasta sa fie deductibila din punct de vedere fiscal? Care va fi baza legala pentru aceasta situatie?

Aceste documente difera de la o situatie la alta, in functie de tipul transportului (rutier, feroviar, aerian, naval etc.), ruta (interna, externa, CE etc.), tipul marfurilor transportate (perisabile, periculoase etc.), postura in care se afla societatea (furnizor, beneficiar, intermediar etc.).

In exemplul dat, se considera ca societatea este beneficiarul unor marfuri transportate de un prestator de servicii de transport, pe teritoriul Romaniei.

Mai intai, un document care nu trebuie sa lipseasca este contractul de transport incheiat intre societatea beneficiar si transportator daca in contractul cu furnizorul de marfa nu este inclusa si obligatia acestuia de a asigura transportul marfii.

Pentru deducerea cheltuielilor inregistrate in evidenta contabila pe baza facturii reprezentand prestarea serviciilor de transport, justificarea intrarii marfurilor si deducerea cheltuielilor cu scoaterea lor din gestiune, principalele documente justificative sunt:
- actele de provenienta a marfurilor,
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

- avizul de insotire a marfurilor,
- factura,
- un exemplar din scrisoarea de transport, semnat si stampilat,
- daca exista, polita de asigurare a marfurilor.

Avizul de insotire al marfurilor cod 14-3-6A este un formular cu regim special care trebuie sa cuprinda informatii cu privire la furnizor, cumparator, datele de identificare a marfurilor (tip, cantitate, pret si valoare, dupa caz), date despre mijlocul de transport, semnatura expeditorului.
Factura se intocmeste si se utilizeaza potrivit reglementarilor Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 155.

Factura cuprinde in mod obligatoriu informatii cu privire la furnizor, cumparator, denumirea si cantitatea marfurilor, o referire la alte facturi sau documente emise anterior daca se emit mai multe facturi, orice alte mentiuni cerute de Codul fiscal, adaptate situatiilor specifice.

Scrisoarea de transport trebuie sa contina minim urmatoarele informatii:
- denumirea expeditorului si destinatarului;
- statia de plecare, statia de destinatie;
- greutatea marfii;
- numarul coletelor;
- modul de ambalare;
- plata taxei de transport;
- mentiuni privitoare la mijlocul de transport;
- natura produselor transportate.

Scrisoarea de transport se intocmeste in 4 exemplare:
- unul pentru expeditor;
- unul pentru caraus;
- unul insoteste marfa;
- unul se elibereaza destinatarului.

CMR-ul este destinat exclusiv transportului de marfuri cu autovehicule rutiere, (containerele si suprastructurile modulare nu sunt considerate vehicule). Scrisoarea de transport (CMR), constituie dovada materiala a conditiilor prevazute in contractul de transport in traficul rutier intern si international de marfuri, precum si dovada primirii marfii de catre transportator. Un model de scrisoare de transport este prezentat Anexa 6 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1892 din 17 octombrie 2006, pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 919 bis din 13 noiembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care exista si un contract de asigurare a marfurilor, o copie poate sa insoteasca factura

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Documentele obligatorii in cazul facturii de transport si regimul impozitului pe profit":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.