Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap

30-Sep-2010
20215

Intrebare:



Am achizitionat materiale consumabile de la o unitate autorizata protejata. Fondul pt persoane cu handicap din nota contabila cu salariile este mai mic decit valoarea fara tva a facturii. Am citit ca se reporteaza pt lunile urmatoare. In declaratia 100 nu se mai trece acest fond.

Este corect sa trec toata cheltuiala deductibila daca am achizitionat mai mult decat fondul pentru persoane cu handicap din luna respectiva? Le tin o evidenta separata extrabilentier sau sa o reflect in conturile din balanta contabila?

Am procedat in felul urmator:

635=447 1044 cu suma din NC salarii nu am mai inregistrat
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

3028=401 1524
6028=3028 1044
471= 3028 480

Sau trebuia sa trec totul in 6028 si alta evidenta?

Apoi am gandit ca nu este bine pentru ca daca plateam si fondul si achizitionam si materiale consumabile atunci erau ambele cheltuieli deductibile.

Va rog sa-mi transmiteti baza legala si sa ma ajutati cu raspunsul dvs daca am procedat bine.

Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 78 din Legea nr. 448/ 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.1 din 3 ianuarie 2008, se prevede ca persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.


Societatile care nu angajeaza persoane cu handicap in aceste conditii pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).?

Normele metodologice date in aplicarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, asa cum au fost modificate prin H.G. nr. 89/2010, dispun ca achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate se realizeaza lunar in baza unui contract, insotit de factura si de dovada platii, documente care sunt acte justificative si pentru organele fiscale.

Sunt considerate unitati protejate, in sensul legii:

a) operatorii economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de proprietate si organizare, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate cu contract individual de munca;

b) sectii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, institutiilor publice sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate si salarizate;

c) persoana fizica cu handicap autorizata potrivit legii sa desfasoare activitati economice independente, inclusiv asociatia familiala care are in componenta o persoana cu handicap.

Sunt incluse aici si persoanele fizice cu handicap autorizate in baza unor legi speciale, care isi desfasoara activitatea atat individual, cat si in una dintre formele de organizare ale profesiei.

In contabilitatea proprie, produsele achizitionate de la unitatile protejate ale persoanelor cu handicap, in baza facturilor emise de acestea, sunt receptionate si inregistrate conform prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consideram urmatorul exemplu:

?O societate achizitioneaza de la o unitate protejata materiale consumabile in valoare de 2.500lei.
Au loc urmatoarele inregistrari:

- inregistrarea materialelor

% = 401 2.975
?Furnizori?
3028.analitic 2.500

 4426 475
?TVA deductibila?

- achitarea furnizorului

401 = 5121 2.975
?Furnizori? ?Conturi la banci in lei?

- inregistrarea cheltuielilor cu darea in consum

Aici se pot intalni cele trei situatii:

 valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este in suma mai mica decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare.

Consideram ca societatea datoreaza 1.500 lei la bugetul de stat, pozitia 24 din formularul 100, aprobat prin OPANAF nr. 1709/2010.

6028 = 3028 2.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

sau


6028 = 3028 1.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

In primul caz cheltuielile sunt deductibile in totalitate daca societate are nevoie de aceste materiale in mod fizic, chiar daca suma depaseste valoarea sumei datorate la bugetul de stat. Cheltuielile sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si se regasesc in costuri.
Daca nu, materialele raman in stoc si vor fi date in consum in luna urmatoare cand suma respectiva se reporteaza (este cazul al doilea).
In luna de raportare nu exista obligatia declararii sumei prin formularul 100 si nici nu se inregistreaza pe cheltuieli in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.
Pentru a dovedi faptul ca nu se datoreaza obligatia, societatea va tine o evidenta extracontabila separata (contract, copie factura, copie dovada platii facturii).

In situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate. In acest caz se inregistreaza si in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.

Inregistrarea propusa de d-voastra, 635 = 447 pentru suma de 1.044 lei creeaza obligatia de plata pentru societate ceea ce nu reflecta realitatea.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Oct-2011

Buna ziua. Am gasit si alte pareri conform carora fondul trebuie inregistrat si pentru partea compensata cu facturi de achizitie de la unitati protejate se constituie venit. Mi se pare mai corect asa.





Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.