Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap

30-Sep-2010
19950

Intrebare:



Am achizitionat materiale consumabile de la o unitate autorizata protejata. Fondul pt persoane cu handicap din nota contabila cu salariile este mai mic decit valoarea fara tva a facturii. Am citit ca se reporteaza pt lunile urmatoare. In declaratia 100 nu se mai trece acest fond.

Este corect sa trec toata cheltuiala deductibila daca am achizitionat mai mult decat fondul pentru persoane cu handicap din luna respectiva? Le tin o evidenta separata extrabilentier sau sa o reflect in conturile din balanta contabila?

Am procedat in felul urmator:

635=447 1044 cu suma din NC salarii nu am mai inregistrat
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

3028=401 1524
6028=3028 1044
471= 3028 480

Sau trebuia sa trec totul in 6028 si alta evidenta?

Apoi am gandit ca nu este bine pentru ca daca plateam si fondul si achizitionam si materiale consumabile atunci erau ambele cheltuieli deductibile.

Va rog sa-mi transmiteti baza legala si sa ma ajutati cu raspunsul dvs daca am procedat bine.

Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 78 din Legea nr. 448/ 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.1 din 3 ianuarie 2008, se prevede ca persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.


Societatile care nu angajeaza persoane cu handicap in aceste conditii pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).?

Normele metodologice date in aplicarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, asa cum au fost modificate prin H.G. nr. 89/2010, dispun ca achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate se realizeaza lunar in baza unui contract, insotit de factura si de dovada platii, documente care sunt acte justificative si pentru organele fiscale.

Sunt considerate unitati protejate, in sensul legii:

a) operatorii economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de proprietate si organizare, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate cu contract individual de munca;

b) sectii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, institutiilor publice sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate si salarizate;

c) persoana fizica cu handicap autorizata potrivit legii sa desfasoare activitati economice independente, inclusiv asociatia familiala care are in componenta o persoana cu handicap.

Sunt incluse aici si persoanele fizice cu handicap autorizate in baza unor legi speciale, care isi desfasoara activitatea atat individual, cat si in una dintre formele de organizare ale profesiei.

In contabilitatea proprie, produsele achizitionate de la unitatile protejate ale persoanelor cu handicap, in baza facturilor emise de acestea, sunt receptionate si inregistrate conform prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consideram urmatorul exemplu:

?O societate achizitioneaza de la o unitate protejata materiale consumabile in valoare de 2.500lei.
Au loc urmatoarele inregistrari:

- inregistrarea materialelor

% = 401 2.975
?Furnizori?
3028.analitic 2.500

 4426 475
?TVA deductibila?

- achitarea furnizorului

401 = 5121 2.975
?Furnizori? ?Conturi la banci in lei?

- inregistrarea cheltuielilor cu darea in consum

Aici se pot intalni cele trei situatii:

 valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este in suma mai mica decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare.

Consideram ca societatea datoreaza 1.500 lei la bugetul de stat, pozitia 24 din formularul 100, aprobat prin OPANAF nr. 1709/2010.

6028 = 3028 2.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

sau


6028 = 3028 1.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

In primul caz cheltuielile sunt deductibile in totalitate daca societate are nevoie de aceste materiale in mod fizic, chiar daca suma depaseste valoarea sumei datorate la bugetul de stat. Cheltuielile sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si se regasesc in costuri.
Daca nu, materialele raman in stoc si vor fi date in consum in luna urmatoare cand suma respectiva se reporteaza (este cazul al doilea).
In luna de raportare nu exista obligatia declararii sumei prin formularul 100 si nici nu se inregistreaza pe cheltuieli in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.
Pentru a dovedi faptul ca nu se datoreaza obligatia, societatea va tine o evidenta extracontabila separata (contract, copie factura, copie dovada platii facturii).

In situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate. In acest caz se inregistreaza si in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.

Inregistrarea propusa de d-voastra, 635 = 447 pentru suma de 1.044 lei creeaza obligatia de plata pentru societate ceea ce nu reflecta realitatea.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap":
Rating:

Nota: 3.42 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Oct-2011

Buna ziua. Am gasit si alte pareri conform carora fondul trebuie inregistrat si pentru partea compensata cu facturi de achizitie de la unitati protejate se constituie venit. Mi se pare mai corect asa.





Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.