Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Impozite si contributii pentru inchirierea camerelor turistice

09-Feb-2015
3144

Un proprietar al unei case de vacanta are domiciliul in alt judet. Proprietarul doreste sa inchirieze doar o parte din casa detinuta. Vom vedea daca va trebui sa infiinteze un un PFA la Of. Reg. Comertului sau daca va fi suficient sa nunte biroul fiscal teritorial la care este arondata casa de vacanta.



De asemenea, vom vedea ce obligatii declarative, din punct de vedere fiscal, exista pentru anul 2015, in care intentionez sa inchiriez in scop turistic.

Totodata, vom vedea daca e necesar sa se obtina un aviz de functionare de la Ministerul Turismului.

O persoana fizica ce realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate intr-o locuinta proprietate personala va avea obligatia sa plateasca impozit in sistem real si sa declare aceasta situatie la organul fiscal competent numai in cazul in care se depaseste un numar de 5 camere de inchiriat, respectiv de la a sasea, conform art. 62^3 din Codul fiscal.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


In cazul in care persoana fizica detine un numar mai mic sau egal cu 5 camere aceasta datoreaza un impozit stabilit prin norma anuala de venit. Aceasta norma anuala de venit difera de la localitate la localitate, in functie de potentialul turistic al zonei si de obicei o regasim publicata pe pagina de internet a autoritatii fiscale ce are competenta sa administreze respectivul contribuabil.

Pentru respectarea procedurii de impozitare, contribuabilul trebuie sa depuna declaratie anuala privind norma de venit estimat formular 220. Acesta se depune in primul an in termen de 15 zile de la data evenimentului ce a condus la realizarea veniturilor din inchirierea camerelor turistice si in anii urmator in care se desfasoara aceasta activitate pana pe data de 31 ianuarie inclusiv, fiecare declaratie referindu-se la anul fiscal in curs, conform art. 62^1 alin. (4) din Codul fiscal.

Impozitul se datoreaza in procent de 16% asupra normei anuale de venit si este un impozit final. Impozitul se achita in doua rate egale, respectiv pana pe data de 25 iulie si pana pe data de 25 noiembrie inclusiv.

Daca activitatea de inchiriere turistica a camerelor incepe in luna noiembrie sau decembrie, impozitul se achita in maxim 60 zile de la data comunicarii deciziei de impunere.

Retinem faptul ca veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, in care se incadreaza si veniturile realizate din inchirierea camerelor turisitce, sunt venituri pentru care se datoreaza contributia la asigurarile de sanatate in procent de 5,5%, conform art. 296^21 alin. (1) din Codul fiscal. Aceasta contributie se achita in baza deciziei de impunere emise de ANAF, avand aceeasi perioada de plata, 25 iulie respectiv 25 noiembrie, conform art. 296^24 alin. (4^1) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Impozite si contributii pentru inchirierea camerelor turistice":
Rating:

Nota: 3.67 din 9 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.