Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare

01-Mar-2011
6955
Intrebare:

Conform OUG 117 / Monitor Oficial 891 din 30.12.2010 si Ordin 52 / 10.01.2011 pentru aprobarea conditiilor de emitere a biletelor de intrare pentru jocurile de noroc tip SLOT MACHINE societatea noastra are obligatia de a emite clientilor bilete de intrare cu valoare fixa de 5 ron. Banii incasati din vanzarea acestor tichete, reprezinta practic o taxa pe care firma trebui s-o plateasca la stat pana in ziua de 25.luna urmatoare integral.

Va rugam sa ne oferiti raspunsuri / solutii la urmatoarele:

? Rugam prezentarea unei monografii contabile privind: achizitia tichetelor de la Imprimeria Nationala, vanzare tichete, descaracare gestiune tichete, constituire obligatie catre stat.

? Enumerarare documente primare necesar a fi intocmite.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

? Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare, respectiv daca este nevoie sa vindem aceste tichete cu emitere de bon fiscal SAU nu, tinand cont ca au valoare fixa pretiparita. Deasemenea, daca reprezinta venit impozabil pentru societate sau incasarea este considerata a se face in numele clientilor, evitand astfel inregistrarea pe un cont de venit al firmei?

Raspuns:

In intelesul art. 13 alin. 4-7, art. 14 alin. 2 lit. d si art. 261 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 117/2010, biletele de intrare sunt documentele justificative pentru incasarea taxei de acces prevazuta de lege. In acest sens, la art. 3 alin. 5 si alin. 6 din O.M.F.P. nr. 52/2011 se precizeaza cu claritate ca acestea constituie documente justificative, in arhiva pastrandu-se toate marcile de control de la biletele de intrare vandute, pe o perioada de 5 ani, gestionarea acestora facandu-se in conformitate cu prevederile legale privind formularele cu regim special.

In acest sens, evidenta primara a biletelor de intrare achizitionate se va tine cu ajutorul unei fise de magazie sau fise de evidenta intocmita de o persoana anume desemnata in acest sens de administratorul societatii. Biletele de intrare se elibereaza din magazie sub semnatura pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, in care se inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente biletelor de intrare respective.

Inregistrari contabile pentru taxa de acces perceputa pe baza biletelor de intrare:
- achizitia biletelor de intrare
% = 401 "Furnizori"
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426 "TVA deductibila"
(pentru contravaloarea costului biletelor)
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in debitul contului in afara bilantului 8039 "Alte valori in afara bilantului"
- incasarile din biletele de intrare reprezentand taxa de acces datorata bugetului de stat
5311" Casa in lei" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in creditul contului in afara bilantului 8039 " Alte valori in afara bilantului".

Situatia taxei de acces la jocurile de noroc incasata pe baza biletelor de intrare nu este reglementata in vreun fel de normele contabile in vigoare, dar ea este asemanatoare cu cea a accizelor si a fondurilor speciale, pentru care se precizeaza ca reflectarea in contabilitate se face pe seama conturilor de datorii, fara a tranzita prin conturile de venituri si cheltuieli (pct. 201 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009). Tratamentul contabil similar se impune cu atat mai mult cu cat organizatorul jocurilor de noroc incaseaza exact contravaloarea taxei de acces ce urmeaza sa o vireze la buget, fara ca biletul de intrare sa contina si un tarif propriu al organizatorului, astfel ca tranzitarea conturilor de venituri si cheltuieli nu se justifica.

In registrul de casa sumele vor fi inregistrate pe baza de borderou, fara a fi nevoie de eliberarea de bonuri fiscale pentru taxele de acces incasate, in baza prevederilor art. 2 lit. f din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, care excepteaza de la emiterea de bonuri fiscale activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii, inclusiv biletele de participare la jocuri de noroc si altele similare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.