Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare

01-Mar-2011
7162
Intrebare:

Conform OUG 117 / Monitor Oficial 891 din 30.12.2010 si Ordin 52 / 10.01.2011 pentru aprobarea conditiilor de emitere a biletelor de intrare pentru jocurile de noroc tip SLOT MACHINE societatea noastra are obligatia de a emite clientilor bilete de intrare cu valoare fixa de 5 ron. Banii incasati din vanzarea acestor tichete, reprezinta practic o taxa pe care firma trebui s-o plateasca la stat pana in ziua de 25.luna urmatoare integral.

Va rugam sa ne oferiti raspunsuri / solutii la urmatoarele:

? Rugam prezentarea unei monografii contabile privind: achizitia tichetelor de la Imprimeria Nationala, vanzare tichete, descaracare gestiune tichete, constituire obligatie catre stat.

? Enumerarare documente primare necesar a fi intocmite.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

? Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare, respectiv daca este nevoie sa vindem aceste tichete cu emitere de bon fiscal SAU nu, tinand cont ca au valoare fixa pretiparita. Deasemenea, daca reprezinta venit impozabil pentru societate sau incasarea este considerata a se face in numele clientilor, evitand astfel inregistrarea pe un cont de venit al firmei?

Raspuns:

In intelesul art. 13 alin. 4-7, art. 14 alin. 2 lit. d si art. 261 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 117/2010, biletele de intrare sunt documentele justificative pentru incasarea taxei de acces prevazuta de lege. In acest sens, la art. 3 alin. 5 si alin. 6 din O.M.F.P. nr. 52/2011 se precizeaza cu claritate ca acestea constituie documente justificative, in arhiva pastrandu-se toate marcile de control de la biletele de intrare vandute, pe o perioada de 5 ani, gestionarea acestora facandu-se in conformitate cu prevederile legale privind formularele cu regim special.

In acest sens, evidenta primara a biletelor de intrare achizitionate se va tine cu ajutorul unei fise de magazie sau fise de evidenta intocmita de o persoana anume desemnata in acest sens de administratorul societatii. Biletele de intrare se elibereaza din magazie sub semnatura pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, in care se inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente biletelor de intrare respective.

Inregistrari contabile pentru taxa de acces perceputa pe baza biletelor de intrare:
- achizitia biletelor de intrare
% = 401 "Furnizori"
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426 "TVA deductibila"
(pentru contravaloarea costului biletelor)
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in debitul contului in afara bilantului 8039 "Alte valori in afara bilantului"
- incasarile din biletele de intrare reprezentand taxa de acces datorata bugetului de stat
5311" Casa in lei" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in creditul contului in afara bilantului 8039 " Alte valori in afara bilantului".

Situatia taxei de acces la jocurile de noroc incasata pe baza biletelor de intrare nu este reglementata in vreun fel de normele contabile in vigoare, dar ea este asemanatoare cu cea a accizelor si a fondurilor speciale, pentru care se precizeaza ca reflectarea in contabilitate se face pe seama conturilor de datorii, fara a tranzita prin conturile de venituri si cheltuieli (pct. 201 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009). Tratamentul contabil similar se impune cu atat mai mult cu cat organizatorul jocurilor de noroc incaseaza exact contravaloarea taxei de acces ce urmeaza sa o vireze la buget, fara ca biletul de intrare sa contina si un tarif propriu al organizatorului, astfel ca tranzitarea conturilor de venituri si cheltuieli nu se justifica.

In registrul de casa sumele vor fi inregistrate pe baza de borderou, fara a fi nevoie de eliberarea de bonuri fiscale pentru taxele de acces incasate, in baza prevederilor art. 2 lit. f din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, care excepteaza de la emiterea de bonuri fiscale activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii, inclusiv biletele de participare la jocuri de noroc si altele similare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.