Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?

22-Dec-2014
6320
Analiza de mai jos se refera la cazul unei microintreprinderi, urmand sa stabilim daca in cazul dizolvarii cu lichidare pentru o entitate aflata in perioada de suspendare, la anularea imprumutului fata de asociati se va calcula si achita 3% impozit pe veniturile microintreprinderilor.

De asemenea, stabilim cum va proceda entitatea daca asociatii hotarasc lichidarea in luna octombrie, iar D100 nu se depune decat trimestrial si detinatorii sunt astfel obligati sa pastreze societatea pana in luna ianuarie avand in vedere faptul ca pentru microintreprinderi nu se depune D101, iar D100 nu se preia pentru trimestrul in curs.

Din cauza acestei proceduri de declarare pentru microintreprinderi ONRC va incasa taxe din nou la activare pentru ca expira si perioada de suspendare in acest interval de timp, iar entitatea trebuie activata din nou, abia apoi lichidata si dizolvata, abia dupa patru luni de la Hotararea AGA. Vom vedea daca exista o alta procedura pentru indeplinirea hotararii AGA din octombrie cat mai devreme si cu evitarea reactivarii firmei.

La lichidarea unei societati comerciale imprumutul temporar acordat firmei de catre asociati NU se trece la venituri , asa cum s-ar fi intamplat daca se anula o datorie catre un furnizor sau un credit bancar de exemplu. Din suma inregistrata in 4551 se acopera eventualele pierderi reportate.
Deci nu se va plati 3%
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
impozit pe venitul microintreprinderii.

Aveti obligatia sa depuneti declaratiile aferente vectorului fiscal pana la radierea societatii de la ONRC.

Deci daca lichidarea - dizolvarea - radierea se intampla inainte de termenul limita de depunere al unei declaratii, acesta nu se mai depune (firma nemaiexistand in baza de date pentru a putea fi preluata).

Daca in urma lichidarii si impartirii patrimoniului rezulta un castig, proprietarul firmei va plati impozit pe acesta (ca un dividend) , caz in care puteti depune declaratia 100 oricand pentru acesta pana la momentul radierii firmei.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Lichidare microintreprindere. Ce impozite se achita si cum procedam la reactivarea firmei?":
Rating:

Nota: 3.11 din 9 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

18-Mar-2015

consider ca este de mare ajutor cu exemplele practice oferite.





Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.