Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Procedura de corectare a facturii de livrare intracomunitara

06-Sep-2011
3188
Valabil la 7.09.2011

Cum se va proceda pentru corectarea (pretului unitar) unei facturi de livrare intracomunitara prin emiterea unei facturi de diferente? In concret, care va fi cursul valutar care trebuie folosit (cel de la data facturii initiale sau cel de la data facturii de corectie)? De asemenea, in ce masura se poate aplica art. 134(2) alin. (3)?

Se aplica prevederile art. 1342 alin. 3 coroborat cu art. 1343, art. 138, art. 1391 alin. 2 si art. 159 din Codul fiscal, conform carora cursul de schimb valutar este cursul din data la care la intervenit exigibilitatea operatiunii, iar in cazul unor refuzuri ori reduceri de pret se aplica acelasi curs valutar cu cel al operatiunii de baza.

Astfel, daca este vorba de un refuz partial cu privire la pretul inscris in factura ori de o reducere de pret acordata ulterior livrarii, cursul de schimb valutar folosit la emiterea facturii de diferente de pret este identic cu cel de la data facturii initiale, in temeiul art. 1342 alin. 3, art. 1343 alin. 2, art. 138 lit. b sau c, dupa caz, si art. 1391 alin. 2 din Codul fiscal.

In acest sens este extrem de graitor exemplul prezentat la pct. 161 alin. 3 din Normele metodologice cu privire la pastrarea cursului de schimb valutar initial in cazul reducerilor de pret acordate in cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri (care se aplica, mutatis mutandis, si in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri).
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Daca este vorba de o simpla corectie a facturii initiale, sunt aplicabile prevederile art. 159 alin. 2 din Codul fiscal, motiv pentru care factura de corectie trebuie sa contina informatiile corecte si complete de la data facturii initiale, cu alte cuvinte de la data exigibilitatii TVA. Cum nu cursul valutar reprezenta o informatie incorecta, ci pretul unitar de livrare si, implicit, valoarea, singurele informatii care vor suporta corectii sunt acestea din urma, cursul valutar fiind acelasi.

In concluzie, cursul valutar utilizat la momentul facturii initiale ramane neschimbat si se utilizeaza pentru orice alte evenimente ce intervin ulterior facturarii (corectii, reduceri, anulari etc.).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de corectare a facturii de livrare intracomunitara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.