Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Procedura de corectare a facturii de livrare intracomunitara

06-Sep-2011
3145
Valabil la 7.09.2011

Cum se va proceda pentru corectarea (pretului unitar) unei facturi de livrare intracomunitara prin emiterea unei facturi de diferente? In concret, care va fi cursul valutar care trebuie folosit (cel de la data facturii initiale sau cel de la data facturii de corectie)? De asemenea, in ce masura se poate aplica art. 134(2) alin. (3)?

Se aplica prevederile art. 1342 alin. 3 coroborat cu art. 1343, art. 138, art. 1391 alin. 2 si art. 159 din Codul fiscal, conform carora cursul de schimb valutar este cursul din data la care la intervenit exigibilitatea operatiunii, iar in cazul unor refuzuri ori reduceri de pret se aplica acelasi curs valutar cu cel al operatiunii de baza.

Astfel, daca este vorba de un refuz partial cu privire la pretul inscris in factura ori de o reducere de pret acordata ulterior livrarii, cursul de schimb valutar folosit la emiterea facturii de diferente de pret este identic cu cel de la data facturii initiale, in temeiul art. 1342 alin. 3, art. 1343 alin. 2, art. 138 lit. b sau c, dupa caz, si art. 1391 alin. 2 din Codul fiscal.

In acest sens este extrem de graitor exemplul prezentat la pct. 161 alin. 3 din Normele metodologice cu privire la pastrarea cursului de schimb valutar initial in cazul reducerilor de pret acordate in cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri (care se aplica, mutatis mutandis, si in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri).
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Daca este vorba de o simpla corectie a facturii initiale, sunt aplicabile prevederile art. 159 alin. 2 din Codul fiscal, motiv pentru care factura de corectie trebuie sa contina informatiile corecte si complete de la data facturii initiale, cu alte cuvinte de la data exigibilitatii TVA. Cum nu cursul valutar reprezenta o informatie incorecta, ci pretul unitar de livrare si, implicit, valoarea, singurele informatii care vor suporta corectii sunt acestea din urma, cursul valutar fiind acelasi.

In concluzie, cursul valutar utilizat la momentul facturii initiale ramane neschimbat si se utilizeaza pentru orice alte evenimente ce intervin ulterior facturarii (corectii, reduceri, anulari etc.).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de corectare a facturii de livrare intracomunitara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.