Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Recuperea de la furnizor a cheltuielilor de igienizare realizate asupra ambalajelor

29-Oct-2015
313

In cazul urmator, o firma achizitioneaza de la un furnizor intern ambalaje (ladite, paleti, navete), dar pe care trebuie sa le igienizeze tot firma. Societatea doreste sa calculeze pentru ele un cost de igienizare astfel ca vom vedea ce variante exista pentru a recupera de la furnizor costul de igienizare (bonus, servicii igienizare, achizitia ambalajelor la un cost mai mic decat costul de igienizare etc)

Pentru a putea pretinde de la furnizor sa efectueze o cheltuiala cu igienizarea ambalajelor este necesar ca aceasta sa fie realizata in scopul realizarii de venituri de catre acesta pentru a dobandi calitatea de cheltuiala deductibila. Astfel trebuie identificata si comunicata nevoia acestuia de a efectua operatiunea in scopul realizarii de venituri prezentandu-i beneficiile serviciilor de igienizare pentru activitatea asa. In acest caz se va putea calcula si recupera de la furnizor cheltuielile de igienizare realizate asupra ambalajelor ca serviciu distinct oferit acestuia.

In situatia in care necesitatea igienizarii este determinata exclusiv de interesele societatii fara a profita furnizorului de ambalaje care se rezuma exclusiv la punerea la dispozitie a lor solutia este doar de suportare a cheltuielilor cu initierea unei stategii de diminuare a cheltuielilor de achizitionare cu costurile de igienizare.

Pentru a putea obtine o diminuarea a pretului pretins de catre furnizor strategia poate consta in identificarea unor furnizori alternativi care fie pretind un pret mai mic fie furnizeaza ambalaje pentru care nu este necesara igienizarea deoarece este deja realizata sau pentru care costurile de igienizare sunt mai mici (consumuri mai mici de apa, de energie pentru tratarea termica ori de manipulare).

O alta solutie poate fi reprezentata de renegocierea contractului in sensul diminuarii pretului cu valoarea integrala sa partiala a costurilor de igienizare in considerarea raporturilor existente sau/si din perspectiva stabilirii unei colaborari de durata. In concluzie, in ambele variante solutia este de obtinere o diminuare a pretului platit pentru ambalaje neputand pretinde furnizorului sa suporte un serviciu care nu ii este necesar sau pentru care nu identifica beneficii in activitatea sa.

Raspuns oferit pentru

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Recuperea de la furnizor a cheltuielilor de igienizare realizate asupra ambalajelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.