Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul de declarare in Intrastat: ce nu trebuie declarat

31-Aug-2011
5223
Valabil la 1.09.2011

Orice societate are nevoie de temeiul legal atunci cand doreste sa efectueze diverse operatiuni, tocmai pentru a se asigura ca functioneaza in conformitate cu legea. In ceea ce priveste discountul acordat dupa livrare (reduceri ulterioare prin credit-note), care va fi baza legala care precizeaza ca aceasta reducere nu se declara in Intrastat? In plus, care va fi regimul de declarare in Intrastat pentru pliante, obiecte de inventar si mijloace fixe?

In acest sens, in Ordinul 21/2011 Norme de completare a Declaratiei statistice Intrastat, publicata in M.O 83 din 01.02.2011 se precizeaza la alin. (7) si alin. (8):

"(7) Ce trebuie declarat pentru sistemul statistic Intrastat?

Statisticile privind schimburile intracomunitare cu bunuri cuprind toate miscarile de bunuri dintre statele membre ale Uniunii Europene, care maresc sau reduc stocul de resurse materiale al unui stat. Toate bunurile care sosesc pe teritoriul Romaniei din alte state membre ale Uniunii Europene sau care parasesc teritoriul Romaniei cu destinatia alte state membre ale Uniunii Europene trebuie declarate in Declaratia statistica Intrastat.
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Astfel, aceasta inseamna ca Declaratia statistica Intrastat trebuie intocmita pentru introducerile si/sau expedierile intracomunitare de bunuri in urmatoarele cazuri:

a)schimburi intracomunitare de bunuri care implica transfer de proprietate si sunt destinate utilizarii, consumului, investitiei sau revanzarii; b)miscari de bunuri dintr-un stat membru al Uniunii Europene catre Romania sau miscarile de bunuri din Romania catre alt stat membru al Uniunii Europene, fara transfer de proprietate. Spre exemplu, transferul de stocuri, miscari de bunuri inainte si dupa procesare etc.; c)returnarea de bunuri; d)miscari specifice de bunuri; e)leasing financiar; f)leasing operational cu o durata de peste 2 ani.

(8)Ce nu trebuie declarat pentru sistemul statistic Intrastat?

Pentru urmatoarele cazuri nu trebuie intocmita Declaratia statistica Intrastat:
a)comertul cu servicii;
b)bunuri in tranzit simplu;
c)miscari temporare de bunuri;
d)miscari de bunuri pentru/dupa reparatii si/sau intretinere;
e)schimbul de bunuri cu acele teritorii ale statelor membre ale Uniunii Europene ce nu apartin teritoriului statistic al statelor membre ale Uniunii Europene;
f)schimburi de bunuri in cadrul comertului triunghiular, in situatia in care bunurile nu intra pe teritoriul national al Romaniei din alte state membre ale Uniunii Europene sau nu sunt expediate din Romania catre alt stat membru al Uniunii Europene.

Pentru mai multe informatii referitoare la comertul triunghiular, se va consulta Manualul pentru furnizorii de informatii statistice Intrastat - partea a II-a, cap. 4. Lista bunurilor excluse din statisticile de comert cu bunuri intre statele membre ale Uniunii Europene este prevazuta in tabelul nr. 1. Pentru informatii metodologice detaliate privind statisticile de comert intracomunitar cu bunuri puteti consulta manualele si ghidurile de pe site-ul www.intrastat.ro, sectiunea "Metodologie Intrastat".

In ceea ce priveste regimul de declarare mentionat in prima parte a studiului de caz, se precizeaza:

1) In Manualul pentru furnizorii de informatii statistice partea II 2011 la pct. 6 de la pag. 74, Note de credit se precizeaza ca:

"Daca o nota de credit emisa se refera la bonusuri, discount-uri acordate la sfarsitul anului ca urmare a atingerii in cursul anului de catre firmele cumparatoare, a unui anumit nivel (target) al achizitiilor de bunuri, atunci aceasta nota de credit nu se va reflecta in declaratia Intrastat".
Informatiile complete gasiti pe site-ul institutului National de Statistica, vezi link-ul de mai jos:
http://www.intrastat.ro/doc/Manual_pentru_furnizorii_de_informatii_statistice_partea_II_2011_vers1.pdf

2) In ceea ce priveste cea de-a doua intrebare, in Manualul pentru furnizorii de informatii statistice partea I 2011 la pct. 5 de la pag.21 aveti informatii suplimentare la capitotul L.

"Ce trebuie declarat si ce nu? ".

5.1 Schimburi intracomunitare de bunuri ce trebuie declarate pentru sistemul Intrastat Orice miscare de bunuri dintr-un stat membru UE catre Romania (introduceri) sau din Romania catre un stat membru UE (expedieri) trebuie declarata pentru sistemul Intrastat (cu cateva exceptii descrise in urmatoarea sub-sectiune si in Partea a II - a - Manualul extins). Sunt incluse cumpararile, vanzarile sau alte schimburi similare, returnarile de bunuri si bunurile in regim de procesare.

Nu este obligatoriu ca operatiunile care fac obiectul raportarii sa aiba caracter comercial. FIS (furnizorul de informatii statistice) trebuie sa furnizeze informatii indiferent daca introducerea / expedierea de bunuri este insotita de o tranzactie monetara sau nu. Manualul in format electronic il puteti vizualiza in link-ul de mai jos:
http://www.intrastat.ro/doc/Manual_pentru_furnizorii_de_informatii_statistice_partea_I_2011_vers1.pdf

In plus, la pct. 3 (pag.38 si 39) Bunuri si miscari specifice de bunuri, din Manualul pentru informatii statistice partea a doua, sunt facute precizari privind bunurile care nu trebuie declarate in Intrastat, cu ar fi de exemplu:

- Bunuri destinate targurilor si expozitiilor,
- Bunuri destinate examinarii, analizei sau testarii

* Bunuri furnizate gratuit care nu fac, in sine, obiectul unei tranzactii comerciale, cu conditia ca circulatia lor sa se efectueze doar cu intentia de a pregati sau sprijini o tranzactie comerciala prevazuta ulterior, demonstrand caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum ar fi:
- Material publicitar si promotional
- Mostre comerciale fara valoare comerciala

Asadar, daca bunurile respective se regasesc in categoriile de mai sus, nu trebuie declarate in Intrastat.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul de declarare in Intrastat: ce nu trebuie declarat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.