Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Servicii de primire a participantilor

09-Nov-2010
2632
de Silviu Stoica, 9 noiembrie 2010

Intrebare:

Activitate principala: Activitati de servicii suport pentru invatamant- 8560

Avem contracte incheiate cu diverse societati care sunt coordonatoare de proiecte europene (servicii educationale si de formare profesionala). Societatile respective din UE primesc direct fondurile europene, lucrand cu societatea noastra in parteneriat.

Noi trebuie sa emitem factura reprezentand servicii de primire a participantilor (cheltuieli cazare, masa, transport local, asigurari, cursuri de limba, excursii culturale) in baza carora ne sunt virati banii. Pentru societatea noastra reprezinta un venit sau folosesc un cont intermediar? Facturile de cheltuieli cazare, masa pentru participanti cum le inregistrez?
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Daca emit factura (fonduri europene) nu pot face urmatoarea inregistrare:
445=131
5124=445
Trebuie sa justific prin facturile de achizitii toata suma primita?

Raspuns:

Daca obiectul contractului il reprezinta ?servicii de primire a participantilor?, care inglobeaza cazare, masa, transport, excursii pentru participanti, atunci astfel de cheltuieli nu pot fi considerate ca fiind cheltuieli efectuate in numele clientului si decontate ca atare, ci cheltuieli efectuate in vederea prestarii serviciului contractat si evidentiate in mod obisnuit in conturi corespunzatoare de cheltuieli. In contrapartida, toate sumele facturate reprezinta venituri pentru societatea dvs. si se reflecta direct in conturile de venituri.

Daca in contract se prevede ca tariful perceput este exclusiv pentru ?servicii de primire a participantilor?, iar cheltuielile de cazare, transport, excursii etc. se suporta de clienti (societatile partenere), pe baza sumelor efective cheltuite si decontate pe baza de factura, atunci facturile primite de la furnizori pentru astfel de sume nu se inregistreaza in cheltuielile societatii, ci in contul de debitori diversi, dupa cum si refacturarea lor catre parteneri (care trebuie sa fie justificata cu facturile de achizitii) nu se reflecta prin corespondenta cu conturile de venituri, ci prin inchiderea contului de debitori diversi.

Din punct de vedere al TVA, trebuie sa aveti in vedere prevederile art. 137 alin. 3 lit. e din Codul fiscal si ale pct. 19 alin. 3 si 4 din Normele metodologice, conform carora:

- daca facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. sunt pe numele societatii partenere si societatea dvs. doar face plata acestora (facturile nu sunt emise pe numele sau), pentru recuperarea sumelor se emite doar factura de decontare pentru plati in numele clientului, fara deducere sau colectare de TVA la societatea dvs., partenerii avand dreptul sa-si deduca TVA din facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. emise direct pe numele lor;

- daca facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. sunt emise pe numele societatii dvs. (si nu al societatilor partenere) se aplica structura de comisionar, prin refacturarea propriu-zisa a acestor cheltuieli, cu deducerea taxei de catre societatea dvs. din facturile de achizitii si colectarea taxei din facturile emise catre societatile partenere.

Referitor la contul 445 ?Subventii? mentionam ca acesta este folosit doar de entitatile care primesc subventiile/sumele (imprumuturile) nerambursabile, cum este cazul societatilor partenere cu care colaborati. Societatea dvs. nu poate utiliza acest cont deoarece nu ea primeste fonduri europene nerambursabile, ci clientii sai, ea doar presteaza un serviciu catre terti in schimbul unui pret/tarif (pentru societatea dvs. nu conteaza ?sursa? banilor, respectiv din ce fonduri isi achita clientii obligatiile contractuale?).

Totodata, precizam ca incepand de la data de 1 ianuarie 2010 contul 131 ?Subventii guvernamentale pentru investitii? nu mai figureaza in Planul de conturi aprobat prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, soldul acestuia fiind preluat de contul 4751 ?Subventii guvernamentale pentru investitii? si, oricum, si sumele inregistrate in acest cont se virau tot la conturile de venituri (a se vedea functiunea conturilor 131, respectiv 475, asa cum rezulta din reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.752/2005, respectiv O.M.F.P. nr. 3.055/2009).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Servicii de primire a participantilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.