Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare

28-Iul-2011
3308
Legea mentioneaza ca pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul. Exceptia de la aceasta dispozitie o constituie insa impozitul pe venitul din salarii, pentru care platitorul de impozit este sediul secundar care va trebui inregistrat fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Aceste reglementari sunt cele modificate in luna iunie a anului in curs. Tot in lege este prevazuta obligatia contribuabililor mentionati anterior de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea.
Desemneaza aceste schimbari o revenire la dispozitiile anterioare anului 2011 din perioada in care impozitul pe salarii se platea in localitatea in care se afla sediul secundar, prin inscrierea pe ordinul de plata a codului fiscal detinut de sediul secundar stabil?


Trebuie astfel mentionat ca prin Legea 126/2011 se revine doar partial la reglementarile in vigoare inainte de data de 1 ianuarie 2011. Astfel, legea in cauza determina urmatoarea situatie:

1. Subunitatile fara personalitate juridica (punctele de lucru) fac ca si pana in prezent obiectul inregistrarii fiscale la organul pe raza caruia sunt organizate daca indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantelor publice locale cu modificarile ulterioare. Se obtine astfel un cod de inregistrare fiscala utilizat pentru efectuarea platii si declararii impozitului pe salarii aferent subunitatii. Se depune Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare cod 060.

In plus, prevederile art. 34 alin. (1) subliniaza faptul ca administrarea obligatiilor fiscale se realizeaza unitar de catre organul fiscal in evidenta caruia se afla societatea. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza competenta speciala a organului pe raza caruia se infiinteaza numai in ceea ce priveste inregistrarea sediilor secundare.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

2. Declararea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe salarii si veniturile asimilate salariilor continua sa se realizeze unitar prin depunerea Declaratiei 112 de catre societatea care a infiintat subunitatea la organul fiscal la care societatea este inregistrata.

3. Plata impozitului pe salarii aferent personalului de la nivelul subunitatii se va realiza la organul fiscal (trezoreria) pe raza caruia se afla subunitatea, plata efectuandu-se utilizand codul obtinut de aceasta cu ocazia inregistrarii.

In consecinta, se aplica in prezent doar o parte din reglementarile aplicabile pana la 31 decembrie 2010, doar cu privire la plata impozitului pe salarii aferent salariatilor de la punctele de lucru care indeplinesc criteriile prevazute de Legea 273/2006. In schimb, procedura de declarare ramane in continuare supusa normelor adoptate dupa 1 ianuarie 2011.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.