Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare

28-Iul-2011
3256
Legea mentioneaza ca pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul. Exceptia de la aceasta dispozitie o constituie insa impozitul pe venitul din salarii, pentru care platitorul de impozit este sediul secundar care va trebui inregistrat fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Aceste reglementari sunt cele modificate in luna iunie a anului in curs. Tot in lege este prevazuta obligatia contribuabililor mentionati anterior de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea.
Desemneaza aceste schimbari o revenire la dispozitiile anterioare anului 2011 din perioada in care impozitul pe salarii se platea in localitatea in care se afla sediul secundar, prin inscrierea pe ordinul de plata a codului fiscal detinut de sediul secundar stabil?


Trebuie astfel mentionat ca prin Legea 126/2011 se revine doar partial la reglementarile in vigoare inainte de data de 1 ianuarie 2011. Astfel, legea in cauza determina urmatoarea situatie:

1. Subunitatile fara personalitate juridica (punctele de lucru) fac ca si pana in prezent obiectul inregistrarii fiscale la organul pe raza caruia sunt organizate daca indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantelor publice locale cu modificarile ulterioare. Se obtine astfel un cod de inregistrare fiscala utilizat pentru efectuarea platii si declararii impozitului pe salarii aferent subunitatii. Se depune Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare cod 060.

In plus, prevederile art. 34 alin. (1) subliniaza faptul ca administrarea obligatiilor fiscale se realizeaza unitar de catre organul fiscal in evidenta caruia se afla societatea. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza competenta speciala a organului pe raza caruia se infiinteaza numai in ceea ce priveste inregistrarea sediilor secundare.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

2. Declararea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe salarii si veniturile asimilate salariilor continua sa se realizeze unitar prin depunerea Declaratiei 112 de catre societatea care a infiintat subunitatea la organul fiscal la care societatea este inregistrata.

3. Plata impozitului pe salarii aferent personalului de la nivelul subunitatii se va realiza la organul fiscal (trezoreria) pe raza caruia se afla subunitatea, plata efectuandu-se utilizand codul obtinut de aceasta cu ocazia inregistrarii.

In consecinta, se aplica in prezent doar o parte din reglementarile aplicabile pana la 31 decembrie 2010, doar cu privire la plata impozitului pe salarii aferent salariatilor de la punctele de lucru care indeplinesc criteriile prevazute de Legea 273/2006. In schimb, procedura de declarare ramane in continuare supusa normelor adoptate dupa 1 ianuarie 2011.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.