Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare

28-Iul-2011
3211
Legea mentioneaza ca pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul. Exceptia de la aceasta dispozitie o constituie insa impozitul pe venitul din salarii, pentru care platitorul de impozit este sediul secundar care va trebui inregistrat fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Aceste reglementari sunt cele modificate in luna iunie a anului in curs. Tot in lege este prevazuta obligatia contribuabililor mentionati anterior de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea.
Desemneaza aceste schimbari o revenire la dispozitiile anterioare anului 2011 din perioada in care impozitul pe salarii se platea in localitatea in care se afla sediul secundar, prin inscrierea pe ordinul de plata a codului fiscal detinut de sediul secundar stabil?


Trebuie astfel mentionat ca prin Legea 126/2011 se revine doar partial la reglementarile in vigoare inainte de data de 1 ianuarie 2011. Astfel, legea in cauza determina urmatoarea situatie:

1. Subunitatile fara personalitate juridica (punctele de lucru) fac ca si pana in prezent obiectul inregistrarii fiscale la organul pe raza caruia sunt organizate daca indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantelor publice locale cu modificarile ulterioare. Se obtine astfel un cod de inregistrare fiscala utilizat pentru efectuarea platii si declararii impozitului pe salarii aferent subunitatii. Se depune Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare cod 060.

In plus, prevederile art. 34 alin. (1) subliniaza faptul ca administrarea obligatiilor fiscale se realizeaza unitar de catre organul fiscal in evidenta caruia se afla societatea. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza competenta speciala a organului pe raza caruia se infiinteaza numai in ceea ce priveste inregistrarea sediilor secundare.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

2. Declararea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe salarii si veniturile asimilate salariilor continua sa se realizeze unitar prin depunerea Declaratiei 112 de catre societatea care a infiintat subunitatea la organul fiscal la care societatea este inregistrata.

3. Plata impozitului pe salarii aferent personalului de la nivelul subunitatii se va realiza la organul fiscal (trezoreria) pe raza caruia se afla subunitatea, plata efectuandu-se utilizand codul obtinut de aceasta cu ocazia inregistrarii.

In consecinta, se aplica in prezent doar o parte din reglementarile aplicabile pana la 31 decembrie 2010, doar cu privire la plata impozitului pe salarii aferent salariatilor de la punctele de lucru care indeplinesc criteriile prevazute de Legea 273/2006. In schimb, procedura de declarare ramane in continuare supusa normelor adoptate dupa 1 ianuarie 2011.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.