Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Surpriza din spatele caselor de marcat electronice: acces total ANAF la datele cumparatorilor, fara acordul acestora!

28-Iul-2016
449

Schimbarea caselor de marcat vechi cu unele cu jurnal electronic pare in continuare o modificare justa si are ca scop principal combaterea evaziunii fiscale. Insa o prevedere din proiectul publicat de MFP pe site-ul propriu in luna iulie pare sa incalce contractele de confidentialitate incheiate de client cu banca, precum si confidentialitatea si securitatea platilor facute prin POS.

Daca banca sau magazinele comerciale online puteau asigura condifentialitatea datelor si securitatea platilor electronice, un proiect publicat recent de ANAF mentioneaza accesul total al ANAF la datele cumparatorului, inclusiv la codul de autorizata plata cu cardul, numarul de card si orice alte detalii cu privire la detinatorul cardului. Asta inseamna ca dam unui tert informatii strict confidentiale fara sa fi fost de acord cu aceasta masura.

Mai mult, in proiect, ANAF cere ca aceste informatii sa ii fie transmise FARA NOTIFICAREA SAU PERMISIUNEA UTILIZATORULUI.

Iata cum arata textul din proiectul de lege publicat pe site-ul Ministerului de Finante:

"- in cazul platilor electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestioneaza certificarea/autorizarea tranzactiei, comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, simultan cu transmiterea tranzactiei catre institutia acceptanta, date despre ID-ul terminalului, ID-ul comerciantului, numarul, valoarea, data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, institutia acceptanta, numarul cardului utilizat pentru efectuarea platii, cod autorizare plata, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului.

- sistemul informatic asigura posibilitatea obtinerii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a datelor inregistrate in jurnalul electronic, fara notificarea sau permisiunea utilizatorului. Functia este activata controlat, prin remodelarea profilului existent pe serverele ANAF, deci fara accesarea aparatului de marcat, si permite obtinerea suplimentara de date fiscale prin raportare la anumite intervale de timp prestabilite, cu o ritmicitate si intr-un format diferite fata de cele standard."

Asadar, ANAF doreste accesul complet la toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului, date care se vor transmite prin intermediul caselor de marcat cu jurnal electronic.

In Nota de fundamentare a proiectului pe care il puteti consulta aici sunt amintite si alte elemente de noutate aduse in ce priveste folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic:

Avand in vedere ca actualele aparate utilizate in comertul cu amanuntul si serviciile catre populatie nu sunt dotate cu jurnale electronice si genereaza inconveniente atat pentru utilizatori cat si pentru administratia fiscala, s-a considerat imperios necesara inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie (aparate de generatie veche) cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic, care folosesc memorii energo-independente.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Astfel, prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999, pe langa definirea noilor aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, au fost aduse si alte elemente de noutate, dintre care mentionam:

1) reglementarea autorizarii caselor de marcat cu jurnal electronic pe grupe de contribuabili, concomitent cu stabilirea unor termene limita pentru avizarea, comercializarea si utilizarea vechilor aparate detinute de operatorii economici;

2) introducerea in sarcina utilizatorilor, a obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

3) crearea temeiului legal in vederea intocmirii unui registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete sau in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si a implementarii ulterioare a procedurii de supraveghere si monitorizare a functionarii aparatelor de marcat electronice fiscale, ca o masura de combatere a evaziunii fiscale;

Cititi continuarea AICI.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Surpriza din spatele caselor de marcat electronice: acces total ANAF la datele cumparatorilor, fara acordul acestora!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.