Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?

03-Iul-2015
4138

In cazul urmator, se doreste suspendarea activitatii unei firme. Exista documente care se depun si la Ministerul de Finante? Ce se intampla cu veniturile obtinute din dobanzi la banca?

Societatile comerciale care isi suspenda activitatea la Registrul Comertului nu sunt supuse automat regimului de declarare derogatoriu, daca nu au solicitat sau nu au obtinut acest regim de la organul fiscal.

In lipsa acestei aprobari, a regimului derogatoriu de declarare, societatea trebuie sa depuna declaratiile fiscale aferente acelor obligatii fiscale cu care figureaza in vectorul fiscal, chiar daca aceste obligatii de plata sunt zero.

In perioada de inactivitate temporara a firmei, codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat, societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferent achizitiilor de servicii si de bunuri, dar colecteaza taxa pentru operatiunile impozabile desfasurate in aceasta perioada.
Dupa aceasta etapa, se va merge la Administratia Financiara in zona in care firma isi are sediul social, pentru regimul de declarare derogatoriu,astfel contribuabilul se va putea prevala de acest regim simplificat de depunere a declaratiilor fiscale incepand cu data emiterii de catre ANAF a deciziei de aprobare a cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, dovada suspendarii activitatii eliberate de Oficiul Registrului Comertului se depune la ANAF, cu precizarea ca regimul de declarare derogatoriu este conditionat de indeplinirea cumulativa a unor conditii enumerate in Ordinul ANAF 1221/2009, printre care se numara si plata la zi a obligatiilor fiscale.

De mentionat ca si in cazul obtinerii acestui regim contribuabilul este obligat sa depuna declaratiile corespunzatoare fractiunii din an anterioare declararii inactivitatii temporare.

Societatile comerciale declarate in inactivitate temporara pot fi scoase din evidenta platitorilor de TVA prin decizie a organului fiscal competent. Contribuabilul poate solicita reinregistrarea lui ca platitor de TVA imediat dupa incetarea starii de inactivitate temporara.

Obtinerea regimului derogatoriu de la ANAF nu este o etapa a suspendarii activitatii, care se obtine in momentul ce se da hotararea de la Registrul Comertului, astfel la Administratia Financiara se depune un alt dosar, insotit de anumite declaratii, totul pentru a obtine un regim derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale trimestriale, asa incat, la sfarsitul anului, in loc de aceste declaratii sau de bilant pe 0, se depune o declaratie conform careia societatea nu desfasoara activitate.

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

In cazul in care nu se fac demersuri pentru a obtine regimul derogatoriu de la Administratia Financiara de care apartine firma ,este necesar sa se depuna anual bilantul pe zero.

In timpul perioadei de inactivitate temporara, societatea nu trebuie sa deruleze nicio tranzactie si este recomandat sa suspende contractele pentru utilitati si sa inchida conturile bancare.

Referitor la salariatul pe care il are, societatea poate sa-l pastreze, dar in acest caz consider nu poate obtine de la ANAF regimul derogatoriu, astfel incat trebuie sa depuna in continuare declaratiile fiscale aferente contributiilor salariale si sa plateasca aceste contributii.

De asemenea, pe perioada de suspendare a activitatatii societatii , activitatea se poate relua in orice moment, oricand considera asociatii ca este necesar, nefiind obligatorie ajungerea acesteia la termenul prevazut initial.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate firma. Cum procedam cu veniturile din dobanzi?":
Rating:

Nota: 4.27 din 11 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.