Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale

13-Aug-2010
2767


Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili.

Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate.

In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF nr. 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:

? formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, cod 14.13.01.99/bs;
? formularul 101 ?Declaratie privind impozitul pe profit?, cod 14.13.01.04;
? formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale?, cod 14.13.01.40;
? formularul 103 ?Declaratie privind accizele?, cod 14.13.01.03/a;

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

? formularul 104 ?Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor?, cod 14.13.01.01/dv;
? formularul 120 ?Decont privind accizele?, cod 14.13.01.03;
? formularul 130 ?Decont privind impozitul la titeiul din productia interna?, cod 14.13.01.05;
? formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?, cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului, toate celelate declaratii, formulare si raportari (bilant, situatii semestriale) vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare. Inactivitatea temporara nu se declara niciunei alte institutii.

Odata ce a incetat aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii de la 1 ianuarie 2010, a incetat si necesitatea mentinerii acestui sistem de impozitare prin existenta a cel putin un salariat. In concluzie, din perspectiva eficientei fiscale va recomandam sa incetati raporturile de munca incheiate din motivul mentionat mai sus.

Desigur ca disparitia obligatiilor fiscale const?nd in impozit pe venit si contributiile sociale aferente vor trebui notificate organului fiscal prin depunerea Formularului 010 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica reglementata prin OMFP nr. 1059/2010).

Totul despre Insolventa, lichidare, suspendare activitate firma CLICK AICI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate firma. Declaratii fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.