Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Taxa datorata la Fondul de mediu in cazul importului de produse ambalate

15-Ian-2010
16540

Problema


Amprimit de la Fondul demediu o notificare pentru ca am facut importuri si avem obligatia declararii platii pentru toate ambalajele aferente bunurilor importate. Noi am importat seminte ambalate in saci de hartie.

Trebuie sa declaram si acesti saci?

Solutie

Vrei sa ai din cand in cand o pauza, sa iti aduci aminte ce inseamna weekend si sa te poti trezi dimineata fara sa inchizi imediat ochii la gandul ca incepe o noua zi de chin?

Art. 9 din O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede: ?Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din: (....) d) o contributie de 2 lei/ kg, datorata de operatorii economici responsabili, pentru diferenta dintre obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje, prevazute in legislatia in vigoare, si cantitatile efectiv valorificate sau incinerate cu recuperare de energie.?

Prevederi referitoare la aceasta taxa sunt cuprinse in art. 31-38 din Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, aprobata prin Ordinul Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor nr. 578/2006.

Potrivit acestora, obligatia de a plati la Fondul pentru mediu taxa de 2 lei/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piata nationala revine urmatorilor operatori economici responsabili:

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

a) operatorii economici care introduc pe piata nationala produse ambalate sunt responsabili pentru ambalajele primare, secundare si tertiare, folosite pentru ambalarea produselor lor;

b) operatorii economici care ambaleaza produse ambalate sunt responsabili pentru ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;

c) operatorii economici care introduc pe piata nationala ambalaje de desfacere sunt responsabili pentru ambalajele respective.

Aceasta taxa se plateste anual, numai in cazul neindeplinirii obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje, in conformitate cu prevederile H.G. nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, pe diferenta dintre obiectivul anual de valorificare a deseurilor de ambalaje si obiectivul efectiv realizat de operatorii economici responsabili.

Obiectivul anual de valorificare a deseurilor de ambalaje se realizeaza in mod individual, prin:

a) valorificarea de catre operatorii economici responsabili a deseurilor de ambalaje generate si a propriilor ambalaje preluate/colectate de pe piata;

b) incredintarea de catre operatorii economici responsabili a deseurilor de ambalaje generate si a propriilor ambalaje preluate/colectate de pe piata, in baza unui contract, unui operator economic valorificator.

Operatorii economici responsabili trebuie sa faca dovada preluarii/colectarii de pe piata a propriilor ambalaje.
Operatorii economici responsabili care au optat pentru realizarea obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje in mod individual trebuie sa dovedeasca realizarea acestuia prin documente justificative din care sa rezulte:

a) situatia privind deseurile de ambalaje generate si a propriilor ambalaje preluate/colectate de pe piata nationala pe tip de material;
b) situatia privind valorificarea deseurilor de ambalaje/contractul incheiat cu un operator economic valorificator, in scopul indeplinirii obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje;
c) situatia eliberata de catre operatorul economic valorificator, prin care sa se evidentieze distinct cantitatile de deseuri de ambalaje valorificate, pe tip de material, dintre cele preluate de la operatorii economici responsabili, precum si metoda de valorificare.

Seful se asteapta sa fii un foarte bun cunoscator al legilor si, mai ales, sa ai mereu solutia cea mai buna si mai ieftina la orice problema a firmei?

Acestia sunt obligati:

a) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de ambalaje introduse pe piata nationala;

b) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de deseuri de ambalaje generate, precum si cantitatile de ambalaje preluate/ colectate de pe piata nationala si incredintate spre valorificare, exclusiv deseurile de productie;

c) sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, diferenta dintre obiectivul calculat utilizandu-se procentajul stabilit prin H.G. nr. 621/2005 ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv realizat;

d) sa declare si sa plateasca anual, pana la data de 25 a lunii ianuarie a anului urmator celui in care s-a desfasurat activitatea, suma datorata pentru neindeplinirea obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje aferente bunurilor ambalate si/sau ambalajelor de desfacere introduse pe piata nationala, stabilit prin H.G. nr. 621/2005.

Operatorii economici responsabili care au optat pentru realizarea obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje prin transferul responsabilitatii sunt obligati:

a) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de ambalaje introduse pe piata nationala;

b) sa obtina lunar de la operatorul economic caruia i-au transferat responsabilitatea pentru realizarea obiectivului anual de valorificare, pentru fiecare tip de material, situatia cantitatilor de deseuri de ambalaje valorificate in numele lui, precum si metoda de valorificare;

c) sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, diferenta dintre obiectivul calculat utilizandu- se procentajul stabilit prin H.G. nr. 621/2005 ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv realizat;

d) sa declare si sa plateasca anual, pana la data de 25 a lunii ianuarie a anului urmator celui in care s-a desfasurat activitatea, suma datorata pentru neindeplinirea obiectivului anual de valorificare a deseurilor de ambalaje aferente bunurilor ambalate si/sau ambalajelor de desfacere introduse pe piata nationala, stabilita prin H.G. nr. 621/2005.

Astfel, pentru produsele ambalate importate, respectiv semintele ambalate in saci de hartie, aveti obligatia de a calcula, a declara si a plati la Fondul de mediu taxade 2 lei/kgdin greutatea ambalajelor, in conditiile prezentate.

Articol preluat din Newslettereul Contabilului 2010 nr. 2/ decembrie 2009

Articol adaugat la 15 ianuarie 2010

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Taxa datorata la Fondul de mediu in cazul importului de produse ambalate":
Rating:

Nota: 4.17 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment. Se poate anula provizionul nedeductibil in 2016?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect situatia in care pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim astfel daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal...» citeste mai departe aici

  • Dividende distribuite unei persoane nerezidente. Cum vom proceda corect?
    • Analiza de mai jos are ca subiect o societate care plateste dividende aferente anilor precedenti catre actionarul unic, persoana juridica rezidenta in Grecia, actionar al societatii din Romania in procent de 100%. Vom vedea cine achita ?i unde impozitul pe dividende, ce documente trebuie sa prezinte actionarul din Grecia si daca in declaratia 100 trebuie trecut impozitul la cod 631 "Impozit pe venituri din dividende obtinut din Romania de personane nerezidente". Conform art. 229 din Codul...» citeste mai departe aici

  • Sunt disponibile noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie al CEC Bank
    • in conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice, in calitate de autoritate publica tutelara, a selectat compania TRANSEARCH International S.R.L. pentru a-l asista in procesul de recrutare a noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie la CEC BANK S.A. CEC BANK S.A. este persoana juridica româna, organizata in forma juridica a unei societati pe actiuni,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.