Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Termen limita 15 ianuarie. Impozitarea persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchiriere/subinchiriere

12-Ian-2012
2463
In atentia persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchiriere/subinchiriere in baza unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere: termenul limita pentru depunerea Declaratiei 220 este 15 ianuarie 2012.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2008, s-a modificat modul de impozitare a veniturilor obtinute de persoanele fizice care la sfarsitul anului figureaza in evidentele organului fiscal cu un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere.

Aceste venituri nu se vor mai impozita ca venituri din inchirieri, ci ca venituri din activitati independente, aplicandu-se regulile specifice respectiv:

- impozitarea cu 16% a venitului net determinat prin scaderea din venituri a cheltuielilor aferente, la nivelul tuturor contractelor de inchiriere sau subinchiriere;

- obligatia conducerii contabilitatii in partida simpla in conformitate cu prevederile OMFP nr. 1040/2004, publicat in Monitorul Oficial nr. 642 din 16.07.2004.
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Persoanele fizice care la sfarsitul anului 2011 figureaza in evidentele organului fiscal de domiciliu cu un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere care se deruleaza in continuare si in anul 2012, au obligatia depunerii la organul fiscal de domiciliu pana la data de 15 ianuarie 2012 a formularului 220 - Declaratie privind venitul estimat - conform Ordinului Presedintelui ANAF nr. 2333/2007, publicat in MO nr. 868/19.12.2007.

In aceasta Declaratie privind venitul estimat vor fi estimate veniturile si cheltuielile aferente la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul 2012.

Nedepunerea declaratiei estimative la organul fiscal de domiciliu pana la data de 15 ianuarie 2012 se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, conform art. 219 alin. (1) lit. (b) si alin. (2) lit. d) din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Formularul 220 - Declaratie privind venitul estimat, este prevazut de OMEF 2371/2007 si poate fi obtinut de la organul fiscal sau poate fi descarcat de pe site-ul:
www.mfinante.ro, portalul ANAF - Asistenta contribuabili/Toate formularele cu explicatii.

Observatie:

Persoanele fizice care la sfarsitul anului 2011 figureaza in evidentele organului fiscal cu un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere si care au figurat si la data de 31.12.2010 cu acelasi numar de contracte de inchiriere, nu mai au obligatia depunerii Declaratiei privind venitul estimat pana la data de 15 ianuarie 2012.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Termen limita 15 ianuarie. Impozitarea persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchiriere/subinchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.