Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Titlul III, Capitolul 3

29-Aug-2008
2724

CAP. III


Venituri din salarii

------------

Cap. III din Titlul III a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004.

Definirea veniturilor din salarii
ART. 55

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.

(2) In vederea impunerii, sunt asimilate salariilor:

a) indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii;

Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

b) indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii alese in cadrul persoanelor juridice fara scop lucrativ;

c) drepturile de solda lunara, indemnizatiile, primele, premiile, sporurile si alte drepturi ale personalului militar, acordate potrivit legii;
d) indemnizatia lunara bruta, precum si suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societati nationale, societati comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si la regiile autonome;

e) sumele primite de membrii fondatori ai societatilor comerciale constituite prin subscriptie publica;
f) sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in consiliul de administratie, in comitetul de directie si in comisia de cenzori;

g) sumele primite de reprezentantii in organisme tripartite, potrivit legii;
h) indemnizatia lunara a asociatului unic, la nivelul valorii inscrise in declaratia de asigurari sociale;

i) sumele acordate de organizatii nonprofit si de alte entitati neplatitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, pentru salariatii din institutiile publice;

j) indemnizatia administratorilor, precum si suma din profitul net cuvenite administratorilor societatilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor;
k) orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor.

(3) Avantajele, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate dependenta includ, insa nu sunt limitate la:

a) utilizarea oricarui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, in scop personal, cu exceptia deplasarii pe distanta dus-intors de la domiciliu la locul de munca;
b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei;

c) imprumuturi nerambursabile;
d) anularea unei creante a angajatorului asupra angajatului;

e) abonamentele si costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, in scop personal;
f) permise de calatorie pe orice mijloace de transport, folosite in scopul personal;
g) primele de asigurare platite de catre suportator pentru salariatii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul platii primei respective, altele decat cele obligatorii.

(4) Urmatoarele sume nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:

a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, veniturile reprezentand cadouri pentru copiii minori ai salariatilor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 1.500.000 lei.

Nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si finantate din buget;
a^1) tichetele de cresa acordate potrivit legii;

-----------------

Lit. a^1) a alin. (4) al art. 55 a fost introdusa de pct. 32 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

b) tichetele de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare;
c) contravaloarea folosintei locuintei de serviciu sau a locuintei din incinta unitatii, potrivit repartitiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitatii activitatii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensarea chiriei pentru personalul din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si compensarea diferentei de chirie, suportata de persoana fizica, conform legilor speciale;

d) cazarea si contravaloarea chiriei pentru locuintele puse la dispozitia oficialitatilor publice, a angajatilor consulari si diplomatici care lucreaza in afara tarii, in conformitate cu legislatia in vigoare;

e) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare;

f) contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatii isi au domiciliul si localitatea unde se afla locul de munca al acestora, la nivelul unui abonament lunar, pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, conform legii;

g) sumele primite de angajati pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare a indemnizatiei primite pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului. Sunt exceptate de la aceste prevederi sumele acordate de persoanele juridice fara scop patrimonial si de alte entitati neplatitoare de impozit pe profit peste limita de 2,5 ori indemnizatia acordata salariatilor din institutiile publice;

h) sumele primite, potrivit dispozitiilor legale, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare in interesul serviciului;

i) indemnizatiile de instalare ce se acorda o singura data, la incadrarea intr-o unitate situata intr-o alta localitate decat cea de domiciliu, in primul an de activitate dupa absolvirea studiilor, in limita unui salariu de baza la angajare, precum si indemnizatiile de instalare si mutare acordate, potrivit legilor speciale, personalului din institutiile publice si celor care isi stabilesc domiciliul in localitati din zone defavorizate, stabilite potrivit legii, in care isi au locul de munca;

j) sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate, primite de persoanele ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierilor colective, precum si sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza salariului mediu net pe economie, primite de personalul civil din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala la incetarea raporturilor de munca sau de serviciu, ca urmare a nevoilor de reducere si de restructurare, acordate potrivit legii;

k) sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza soldelor lunare nete, acordate personalului militar trecut in rezerva sau al carui contract inceteaza ca urmare a nevoilor de reducere si de restructurare, precum si ajutoarele stabilite in raport cu solda lunara neta, acordate acestuia la trecerea in rezerva sau direct in retragere cu drept de pensie sau celor care nu indeplinesc conditiile de pensie, precum si ajutoare sau plati compensatorii primite de politisti aflati in situatii similare, al caror cuantum se determina in raport cu salariul de baza lunar net, acordate potrivit legislatiei in materie;

k1) veniturile din salarii realizate de catre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, la functia de baza;

-----------------

Lit. k1) a alin. (4) al art. 55 a fost modificata de pct. 33 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

l) veniturile din salarii, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator; incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului finantelor publice;

m) sumele sau avantajele primite de persoane fizice din activitati dependente desfasurate intr-un stat strain, indiferent de tratamentul fiscal din statul respectiv. Fac exceptie veniturile salariale platite de catre sau in numele unui angajator care este rezident in Romania sau are sediul permanent in Romania, care sunt impozabile indiferent de perioada de desfasurare a activitatii in strainatate;

n) cheltuielile efectuate de angajator pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului legata de activitatea desfasurata de acesta pentru angajator;
o) costul abonamentelor telefonice si al convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, efectuate in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu;

p) avantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul angajarii si implicit la momentul acordarii;
r) diferenta favorabila dintre dobanda preferentiala stabilita prin negociere si dobanda practicata pe piata, pentru credite si depozite.

(5) Avantajele primite in bani si in natura si imputate salariatului in cauza nu se impoziteaza.

------------

Art. 55 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004.

---------------

*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:

Conform pct. 39 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005, care modifica art. III din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004, prin derogare de la dispozitiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005, cu urmatoarele exceptii:
a) incepand cu 1 mai 2005: lit. k) a alin. (4) al art. 55;

------------

*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:

Cap. III anterior din Titlul III a fost eliminat, intrucat prin modificarea adusa de ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004 asupra acestui act normativ, a fost inlocuit in totalitate Titlul III, inclusiv a fost schimbata pozitionarea capitolelor din acest titlu.

Deducere personala
ART. 56

(1) Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. (1) lit. a) si alin. (2) au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala, acordata pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza.

(2) Deducerea personala se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pana la 10.000.000 lei inclusiv, astfel:

- pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere - 2.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au o persoana in intretinere - 3.500.000 lei;

- pentru contribuabilii care au doua persoane in intretinere - 4.500.000 lei;
- pentru contribuabilii care au trei persoane in intretinere - 5.500.000 lei;

- pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane in intretinere - 6.500.000 lei.

Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii cuprinse intre 10.000.001 lei si 30.000.000 lei, inclusiv, deducerile personale sunt degresive fata de cele de mai sus si se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii de peste 30.000.000 lei nu se acorda deducerea personala*).

(3) Persoana in intretinere poate fi sotia/sotul, copiii sau alti membri de familie, rudele contribuabilului sau ale sotului/sotiei acestuia pana la gradul al doilea inclusiv, ale carei venituri, impozabile si neimpozabile, nu depasesc 2.500.000 lei lunar.

(4) In cazul in care o persoana este intretinuta de mai multi contribuabili, suma reprezentand deducerea personala se atribuie unui singur contribuabil, conform intelegerii intre parti.

(5) Copiii minori, in varsta de pana la 18 ani impliniti, ai contribuabilului sunt considerati intretinuti.

(6) Suma reprezentand deducerea personala se acorda pentru persoanele aflate in intretinerea contribuabilului, pentru acea perioada impozabila din anul fiscal in care acestea au fost intretinute. Perioada se rotunjeste la luni intregi in favoarea contribuabilului.

(7) Nu sunt considerate persoane aflate in intretinere:

a) persoanele fizice care detin terenuri agricole si silvice in suprafata de peste 10.000 mp in zonele colinare si de ses si de peste 20.000 m? in zonele montane;
b) persoanele fizice care obtin venituri din cultivarea si din valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor in sere, in solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat, din cultivarea si din valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor, precum si din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole, indiferent de suprafata.

(8) Deducerea personala determinata potrivit prezentului articol nu se acorda personalului trimis in misiune permanenta in strainatate, potrivit legii.

------------

Art. 56 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 138 din 29 decembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.281 din 30 decembrie 2004.

------------

*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:

Prin ORDINUL nr. 19 din 7 ianuarie 2005, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 12 ianuarie 2005, se aproba calculatorul pentru determinarea deducerilor personale lunare incepand cu luna ianuarie 2005. Calculatorul desfasurator pentru determinarea deducerilor personale lunare incepand cu luna ianuarie 2005 este prevazut in anexa la acest ordin.

La calculul deducerilor personale lunare degresive in functie de venitul brut lunar din salarii si de numarul de persoane aflate in intretinerea contribuabilului, s-a utilizat algoritmul de calcul prevazut la art. 3 din ORDINUL nr. 19 din 7 ianuarie 2005, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 12 ianuarie 2005.

Conform art. 3 din ORDINUL nr. 1.016 din 18 iulie 2005, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 27 iulie 2005, la calculul deducerilor personale lunare degresive potrivit art. 1, in functie de venitul brut lunar din salarii si de numarul de persoane aflate in intretinerea contribuabilului, s-a utilizat algoritmul de calcul prevazut mai jos.

*T*
*Font 9*
- lei (RON) -
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deducerea personala lunara stabilita pentru un contribuabil in functie
de numarul persoanelor aflate in intretinere
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Venit brut Fara persoane Cu o persoana Cu 2 persoane Cu 3 persoane Cu 4 sau
lunar din in in in in mai multe
salarii (VBL) intretinere intretinere intretinere intretinere persoane in intretinere

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pana la 1.000 250 350 450 550 650
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De la 1.001 250 x 350 x 450 x 550 x 650 x
la 3.000 [1-(VBL- [1-(VBL- [1-(VBL- [1-(VBL- [1-(VBL-
1.000)/2.000] 1.000)/2.000] 1.000)/2.000] 1.000)/2.000] 1.000)/2.000]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peste 3.000 0 0 0 0 0
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*ST*

Conform art. 2 din ORDINUL nr. 1.016 din 18 iulie 2005, publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 27 iulie 2005, calculatorul desfasurator pentru determinarea deducerilor personale lunare incepand cu luna iulie 2005, prevazut la art. 1, este cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

CALCULATOR
pentru determinarea deducerilor personale lunare
incepand cu luna iulie 2005

1. Pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere

*T*
- lei -
-----------------------------------------
Venitul brut lunar Deducere
din salarii personala
-------------------------- lunara
de la la
-----------------------------------------
0 - 1.079 250
1.080 - 1.159 240
1.160 - 1.239 230
1.240 - 1.319 220
1.320 - 1.399 210
1.400 - 1.479 200
1.480 - 1.559 190
1.560 - 1.639 180
1.640 - 1.719 170
1.720 - 1.799 160
1.800 - 1.879 150
1.880 - 1.959 140
1.960 2.039 130
2.040 - 2.119 120
2.120 - 2.199 110
2.200 - 2.279 100
2.280 - 2.359 90
2.360 - 2.439 80
2.440 - 2.519 70
2.520 - 2.599 60
2.600 - 2.679 50
2.680 - 2.759 40
2.760 - 2.839 30
2.840 - 2.919 20
2.920 - 2.999 10
peste 2.999 0
-----------------------------------------
*ST*
2. Pentru contribuabilii care au o singura persoana in intretinere
*T*
- lei -
-----------------------------------------
Venitul brut lunar Deducere
din salarii personala
-------------------------- lunara
de la la
-----------------------------------------
0 - 1.057 350
1.058 - 1.114 340
1.115 - 1.171 330
1.172 - 1.228 320
1.229 - 1.285 310
1.286 - 1.342 300
1.343 - 1.399 290
1.400 - 1.457 280
1.458 - 1.514 270
1.515 - 1.571 260
1.572 - 1.628 250
1.629 - 1.685 240
1.686 - 1.742 230
1.743 - 1.799 220
1.800 - 1.857 210
1.858 - 1.914 200
1.915 - 1.971 190
1.972 - 2.028 180
2.029 - 2.085 170
2.086 - 2.142 160
2.143 - 2.199 150
2.200 - 2.257 140
2.258 - 2.314 130
2.315 - 2.371 120
2.372 - 2.428 110
2.429 - 2.485 100
2.486 - 2.542 90
2.543 - 2.599 80
2.600 - 2.657 70
2.658 - 2.714 60
2.715 - 2.771 50
2.772 - 2.828 40
2.829 - 2.885 30
2.886 - 2.942 20
2.943 - 2.999 10
peste 2.999 0
-----------------------------------------
*ST*
3. Pentru contribuabilii care au 2 persoane in intretinere
*T*
- lei -
-----------------------------------------
Venitul brut lunar Deducere
din salarii personala
-------------------------- lunara
de la la
-----------------------------------------
0 - 1.044 450
1.045 - 1.088 440
1.089 - 1.133 430
1.134 - 1.177 420
1.178 - 1.222 410
1.223 - 1.266 400
1.267 - 1.311 390
1.312 - 1.355 380
1.356 - 1.399 370
1.400 - 1.444 360
1.445 - 1.488 350
1.489 - 1.533 340
1.534 - 1.577 330
1.578 - 1.622 320
1.623 - 1.666 310
1.667 - 1.711 300
1.712 - 1.755 290
1.756 - 1.799 280
1.800 - 1.844 270
1.845 - 1.888 260
1.889 - 1.933 250
1.934 - 1.977 240
1.978 - 2.022 230
2.023 - 2.066 220
2.067 - 2.111 210
2.112 - 2.155 200
2.156 - 2.199 190
2.200 - 2.244 180
2.245 - 2.288 170
2.289 - 2.333 160
2.334 - 2.377 150
2.378 - 2.422 140
2.423 - 2.466 130
2.467 - 2.511 120
2.512 - 2.555 110
2.556 - 2.599 100
2.600 - 2.644 90
2.645 - 2.688 80
2.689 - 2.733 70
2.734 - 2.777 60
2.778 - 2.822 50
2.823 - 2.866 40
2.867 - 2.911 30
2.912 - 2.955 20
2.956 - 2.999 10
peste 2.999 0
-----------------------------------------
*ST*
4. Pentru contribuabilii care au 3 persoane in intretinere
*T*
- lei -
-----------------------------------------
Venitul brut lunar Deducere
din salarii personala
-------------------------- lunara
de la la
-----------------------------------------
0 - 1.036 550
1.037 - 1.072 540
1.073 - 1.109 530
1.110 - 1.145 520
1.146 - 1.181 510
1.182 - 1.218 500
1.219 - 1.254 490
1.255 - 1.290 480
1.291 - 1.327 470
1.328 - 1.363 460
1.364 - 1.399 450
1.400 - 1.436 440
1.437 - 1.472 430
1.473 - 1.509 420
1.510 - 1.545 410
1.546 - 1.581 400
1.582 - 1.618 390
1.619 - 1.654 380
1.655 - 1.690 370
1.691 - 1.727 360
1.728 - 1.763 350
1.764 - 1.799 340
1.800 - 1.836 330
1.837 - 1.872 320
1.873 - 1.909 310
1.910 - 1.945 300
1.946 - 1.981 290
1.982 - 2.018 280
2.019 - 2.054 270
2.055 - 2.090 260
2.091 - 2.127 250
2.128 - 2.163 240
2.164 - 2.199 230
2.200 - 2.236 220
2.237 - 2.272 210
2.273 - 2.309 200
2.310 - 2.345 190
2.346 - 2.381 180
2.382 - 2.418 170
2.419 - 2.454 160
2.455 - 2.490 150
2.491 - 2.527 140
2.528 - 2.563 130
2.564 - 2.599 120
2.600 - 2.636 110
2.637 - 2.672 100
2.673 - 2.709 90
2.710 - 2.745 80
2.746 - 2.781 70
2.782 - 2.818 60
2.819 - 2.854 50
2.855 - 2.890 40
2.891 - 2.927 30
2.928 - 2.963 20
2.964 - 2.999 10
peste 2.999 0
-----------------------------------------
*ST*
5. Pentru contribuabilii care au 4 sau mai multe persoane in intretinere
*T*
- lei -
-----------------------------------------
Venitul brut lunar Deducere
din salarii personala
-------------------------- lunara
de la la
-----------------------------------------
0 - 1.030 650
1.031 - 1.061 640
1.062 - 1.092 630
1.093 - 1.123 620
1.124 - 1.153 610
1.154 - 1.184 600
1.185 - 1.215 590
1.216 - 1.246 580
1.247 - 1.276 570
1.277 - 1.307 580
1.308 - 1.338 550
1.339 - 1.369 540
1.370 - 1.399 530
1.400 - 1.430 520
1.431 - 1.461 510
1.462 - 1.492 500
1.493 - 1.523 490
1.524 - 1.553 480
1.554 - 1.584 470
1.585 - 1.615 460
1.616 - 1.646 450
1.647 - 1.676 440
1.677 - 1.707 430
1.708 - 1.738 420
1.739 - 1.769 410
1.770 - 1.799 400
1.800 - 1.830 390
1.831 - 1.861 380
1.862 - 1.892 370
1.893 - 1.923 380
1.924 - 1.953 350
1.954 - 1.984 340
1.985 - 2.015 330
2.016 - 2.046 320
2.047 - 2.076 310
2.077 - 2.107 300
2.108 - 2.138 290
2.139 - 2.169 280
2.170 - 2.199 270
2.200 - 2.230 260
2.231 - 2.261 250
2.262 - 2.292 240
2.293 - 2.323 230
2.324 - 2.353 220
2.354 - 2.384 210
2.385 - 2.415 200
2.416 - 2.446 190
2.447 - 2.476 180
2.477 - 2.507 170
2.508 - 2.538 160
2.539 - 2.569 150
2.570 - 2.599 140
2.600 - 2.630 130
2.631 - 2.661 120
2.662 - 2.692 110
2.693 - 2.723 100
2.724 - 2.753 90
2.754 - 2.784 80
2.785 - 2.815 70
2.816 - 2.846 60
2.847 - 2.876 50
2.877 - 2.907 40
2.908 - 2.938 30
2.939 - 2.969 20
2.970 - 2.999 10
peste 2.999 0
-----------------------------------------

*ST*

Determinarea impozitului pe venitul din salarii
ART. 57

(1) Beneficiarii de venituri din salarii datoreaza un impozit lunar, final, care se calculeaza si se retine la sursa de catre platitorii de venituri.

(2) Impozitul lunar prevazut la alin. (1) se determina astfel:

a) la locul unde se afla functia de baza, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contributiilor obligatorii aferente unei luni, si urmatoarele:

- deducerea personala acordata pentru luna respectiva;
- cotizatia sindicala platita in luna respectiva;
- contributiile la fondurile de pensii facultative, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei a 200 euro;

----------------

Lit. a) a alin. (2) al art. 57 a fost modificata de pct. 34 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

b) pentru veniturile obtinute in celelalte cazuri, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora;

(21) In cazul veniturilor din salarii si/sau al diferentelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculeaza si se retine la data efectuarii platii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare privind veniturile realizate in afara functiei de baza la data platii, si se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-au platit.

----------------

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Titlul III, Capitolul 3":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.