Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Transport decontat de angajator. Cum incadram la cheltuieli sociale?

18-Iun-2014
3781
In analiza de azi, subiectul principal il reprezinta o societate care doreste sa asigure transportul la si de la locul de munca pentru salariati (naveta) cu mijloacele de transport personale ale salariatilor pentru care acestia achizitioneaza carburant pe bonuri fiscale de la statiile Peco.

Se va stabili in ce masura, tinand cont de aspectele prezentate mai sus, naveta poate fi considerata cheltuiala sociala (2% din fondul de salarii) sau cheltuiala cu combustibilul.

Potrivit prevederilor art. 21 alin 3 lit. c ) din Codul fiscal, in categoria cheltuielilor sociale, intra cu prioritate, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru inmormantare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile si protezele, precum si cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati ori unitati aflate in administrarea contribuabililor: gradinite, crese, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, pentru scolile pe care le au sub patronaj, precum si alte cheltuieli efectuate in baza contractului colectiv de munca.

In cadrul acestei limite, pot fi deduse si cheltuielile reprezentand: tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, cadouri in bani sau in natura oferite copiilor minori si salariatilor, cadouri in bani sau in natura acordate salariatelor, costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, ajutoare pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie si contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament.

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta faptul ca aceste cheltuieli cu transportul la si de la locul de munca pentru salariati nu reprezinta cheltuieli sociale.
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Insa pentru societate, din punctul de vedere al impozitului pe profit, cheltuielile cu deplasarea salariatilor la si de la locul de munca este deductibila fiscal in temeiul art. 21 alin. (1) din Codul fiscal coroborat cu prevederile pct. 23 litera f) din Normele metodologice date in aplicarea articolului 21.

Un autovehicul este utilizat in scop economic atunci cand este folosit pentru transportul salariatilor la si de la locul de munca datorita existentei unor dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport adecvate, cum ar fi lipsa mijloacelor de transport in comun, decalajul orarului mijloacelor de transport in comun fata de programul de lucru al persoanei impozabile, asa cum se prevede la pct. 45^1 alin. (3) din Normele metodologice date in aplicarea Titlului VI din Codul fiscal.

Prin urmare, daca nu exista acele dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport, atunci nu poate fi decontata nicio cheltuiala cu combustibilul, inclusiv TVA aferenta pentru deplasarea la si de la locul de munca, nici macar in limita de 50% prevazuta de art. 21 alin. (4) lit. t) si art. 145^1 alin. (1) din Codul fiscal.

Daca exista dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport, atunci utilizarea autoturismelor este considerata in scop economic, insa neputand fi vorba de o utilizare exclusiva in scopurile economice ale societatii deducerea este de 50% pentru combustibilul prezentat la decontare.

Documentatia trebuie sa cuprinda decizia conducerii societatii de a asigura transportul salariatilor la si de la locul de munca, contractele de comodat incheiate de societate cu salariatii respectivi, deconturi justificative insotite de bonurile fiscale de combusitibili care trebuie sa contina codul de inregistrare in scop de TVA al societatii beneficiare.

Valoarea decontata poate fi o suma fixa stabilita prin decizia conducerii, cu conditia ca ea sa fie justificata cu documentatia anterior precizata si sa nu depaseasca 50% din valoarea bonurilor fiscale prezentate la decontare.

Prin urmare se pot suporta de catre angajator cheltuielile cu transportul salariatilor la si de la locul de munca insa cheltuiala pentru un salariat trebuie sa fie cel mult egala de exemplu cu echivalentul unui bilet / abonament emis de RATB pentru distanta respectiva parcursa de salariat. Suma care depaseste contravaloarea abonamentului va fi considerata avantaj de natura salariala.

Potrivit art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal nu sunt considerate venituri salariale impozabile contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului. Daca societatea plateste o suma fixa pentru toti salariatii in alte conditii decat cele aratate, atunci sumele platite sunt considerate avantaje in natura impozabile in temeiul art. 55 alin. (2) lit. k din Codul fiscal.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Transport decontat de angajator. Cum incadram la cheltuieli sociale?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.