Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Transport marfa intre societati. Documente de intocmit.

06-Aug-2012
3486
Analizam, de data aceasta, cazul unei societati A care incheie cu firma B contract de vanzare-cumparare beton. Firma B vinde mai departe catre firma C produsele achizitionate de la A.
A emite factura catre B cu un pret P1, iar B emite factura catre C cu un pret mai mare, P2.

Transportul este efectuat de A direct catre C (la una din locatiile lui C) cu masinile lui A.
Factura emisa de A este o factura centralizatoare intocmita in baza mai multor avize de expeditie. Avizele sunt emise de A catre B (pentru ca are incheiat contract cu B, nu cu C). Vom stabili astfel daca B, la momentul emiterii facturii catre C, trebuie sa emita si avize de expeditie dat fiind faptul ca factura cuprinde mai multe transporturi. De asemenea, vom vedea in ce masura B poate sa transmita societatii C declaratia de conformitate. Mentionam ca A, B si C sunt firme din Romania, platitoare de TVA.

Analizam si situatia in care marfa este transportata mai intai de la A la B, si apoi de la B la C, pentru a vedea daca B trebuie sa emita avize de expeditie pentru factura sa centralizatoare.


Raspuns:
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

Potrivit prevederilor art. 11 din Legea 10/1995 prind calitatea in constructii, certificarea calitatii produselor folosite in constructii se efectueaza prin grija producatorului, in conformitate cu metodologia si procedurile stabilite pe baza legii.

La lucrarile de constructii se interzice folosirea de produse fara certificarea calitatii lor, care trebuie sa asigure nivelul de calitate corespunzator cerintelor esentiale.
Astfel, declaratia de conformitate este data de producatorul betonului si nu de cumparatorul revanzator.

Conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008, avizul de insotire a marfii serveste ca document de insotire a marfii pe timpul transportului atunci cand nu exista posibilitatea intocmirii facturii la momentul livrarii si, in consecinta, chiar daca formularul nu are rubrici pentru locatiile propriu-zise intre care circula marfa (are doar pentru sediile furnizorului si cumparatorului) aceste informatii pot fi adaugate suplimentar in formular.

Desi, circuitul marfii prezentat mai sus nu isi gaseste o rezolvare expresa in Normele amintite, pe baza informatiilor furnizate si a reglementarilor existente, opinam ca se poate intocmi un singur aviz de insotire a marfii intrucat exista un singur transport.

Daca furnizorul A este cel care s-a obligat prin contract sa asigure transportul marfii la locatia indicata de B, atunci avizul de insotire a marfii se va emite de furnizorul A catre B, cu mentiunea expresa ca marfa se transporta la indicatia lui B catre locatia lui C.
In cazul in care marfa este transportata de la A la B, si apoi de la B la C, B poate sa anexeze la factura centralizatoare avizele emise de A catre B pe care se inscrie locatia lui C.
In situatia in care B va emite avize de insotire a marfii , trebuie sa fie transmise soferului care transporta marfa.

In orice situatie, toate contractele, notificarile de livrari, facturile si avizele de insotire trebuie sa fie intocmite la timp si disponibile pentru ca fiecare societate implicata sa poata justifica tranzactiile si circuitul marfii cu ocazia controalelor inopinate sau inspectiilor fiscale ulterioare.

Totodata, conform prevederilor art. 155 din Codul fiscal , coroborat cu prevederile din Normele metodologice date in aplicarea articolului 155, factura centralizatoare se poate intocmi daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa se refere la livrari de bunuri, inclusiv livrari intracomunitare, si/sau prestari de servicii catre acelasi client, pentru care faptul generator al taxei ia nastere intr-o perioada ce nu depaseste o luna calendaristica;
b) toate documentele emise la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii sa fie obligatoriu anexate la factura centralizatoare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Transport marfa intre societati. Documente de intocmit.":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.