Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament fiscal sprijin nerambursabil acordat prin masura 112

10-Ian-2013
4440
O intreprindere individuala a primit in anul 2010 fonduri nerambursabile - Masura 112, in suma de 25.000 de euro (conditia era ca din 70% din suma asta sa se achizitioneze teren). In anul 2010 nu s-a cumparat nimic. In anul 2011 s-a achizitionat teren in valoare de 20.000 de euro.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

- In ce masura s-a procedat corect daca in 2010 nu a fost declarata la venituri impozabile suma e 25.000 euro, aceasta fiind reportata in 2011?

- In 2011 s-a cumparat teren in valoare de 20.000 de euro. S-a procedat corect daca a fost tratata drept cheltuiala nedeductibila contravaloarea acestor terenuri?

- In 2012 nu s-au cheltuit banii in suma de 5.000 euro si nu a fost declarat acest fapt deoarece in 2013 se va mai achizitiona teren in suma de 5.000 euro.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Solutia consultantului:

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea. Prin urmare evidentierea in contabilitatea in partida simpla a cheltuielilor se face in functie de momentul platii, si nu al angajarii cheltuielii respective. Astfel, venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.

In temeiul pct. 52 din OMFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Codului fiscal, venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate din Registrul-jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite din Registrul-jurnal de incasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.

Totodata, prin exceptie de la regulile privind contabilitatea in partida simpla, paragraful 2 al aceluiasi pct. 52 prevede ca venitul net sau pierderea fiscala va fi influentata cu platile si/sau incasarile efectuate in avans, care se refera la alte exercitii fiscale. Prin urmare, in temeiul acestei dispozitii, se poate considera ca in masura in care scopul acordarii subventiei vizeaza inclusiv anul 2011, subventia neutilizata in 2010 poate fi considerata incasare in avans pentru 2010, urmand ca aceasta sa fie folosita in exercitiul fiscal urmator in scopul in care a fost acordata.

In prezent, urmare modificarilor aduse Normelor metodologice de aplicare a art. 48 din Codul fiscal de HG 50/2012 coroborat cu prevederile art. 4 lit. b) din Codul fiscal, veniturile si cheltuielile se includ in exercitiul in care sunt incasate, respectiv platite, chiar daca se refera la alte exercitii fiscale. Astel, potrivit pct. 36 - 37 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, in venitul brut se includ inclusiv incasarile efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale, iar cheltuielile trebuie sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv in cazul cheltuielilor reprezentand plati efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale.

In temeiul art. 42 lit. a) astfel cum a fost modificat prin OG 30/2011, in intelesul impozitului pe venit, nu sunt impozabile ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale si din alte fonduri publice, inclusiv cele din fonduri externe nerambursabile, precum si cele de aceeasi natura primite de la alte persoane, cu exceptia indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca.

In raport cu tratamentul fiscal aplicat sprijinului acordat in cadrul Masurii 112, de referinta sunt prevederile art. 42 lit. a) din Codul fiscal si pct. 4 indice 1 liniuta a 3-a din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol, cuprinse in cadrul Capitolului I - Dispozitii generale al Titlului III - Impozit pe venit. Astfel, Codul fiscal trateaza sprijinul nerambursabil acordat potrivit Programului National pentru Dezvoltare Rurala, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2008) 3.381 din 16 iulie 2008, prin axa 1 - Imbunatatirea competitivitatii sectoarelor agricol si forestier, prin masura 112 - Instalarea tinerilor fermieri drept venit neimpozabil.

Totodata, potrivit art. 48 alin. (7) lit. b) din Codul fiscal, nu vor fi deductibile cheltuielile corespunzatoare veniturilor neimpozabile ale caror surse se afla pe teritoriul Romaniei sau in strainatate.

Din pacate, anterior modificarilor aduse de OG 30/2011 si de HG 50/2012, nici prevederile Codului fiscal si nici cele ale Normelor metodologice nu au oferit o solutie clara cu privire la tratamentul fiscal aplicat la nivelul persoanei fizice pentru sumele sub forma de subventii primite din fonduri nerambursabile.

Prin urmare, intrucat dispozitiile referitoare la includerea printre veniturile neimpozabile reglementate cu titlu general in cadrul art. 42 din Codul fiscal a ajutoarelor cu destinatie speciala respective se poate aplica doar dupa intrarea in vigoare a OG 30/2011, respectiv HG 50/2012, administratia fiscala ar putea trata subventiile primite in perioadele anterioare drept venituri impozabile nefiind cuprinse in mod expres in categoria celor neimpozabile reglementate de Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament fiscal sprijin nerambursabil acordat prin masura 112":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

13-Feb-2013

2pOG5j ncliiqpzzxme

13-Feb-2013

HrmsdA , [url=http://yagkdbdtbtgi.com/]yagkdbdtbtgi[/url], [link=http://polyxbsaypiw.com/]polyxbsaypiw[/link], http://xikrrixzqbeh.com/

13-Feb-2013

HhjamE bwzpvhtyoccl

11-Feb-2013

she and her husband Pete would clear our sdkiwales if it snowed. The day before we came back it snowed 15 inches!! Our plane back was delayed and we dreaded the pile of snow in our drive way. Imagine our surprise whenwe found our sidewalk and drive way COMPLETELY CLEARED.Barb exemplifies the place that we work at, we aren't just co-workers we are Family. Will miss you! Cathy â?? Cathy Spears





Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.