Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul fiscal al cheltuielilor privind acordarea folosintei unui teren unei sucursale a societatii din SUA

07-Iun-2013
1567
O societate comerciala X SRL, cu sediul social in Romania, achizitioneaza un teren in Romania, care urmeaza a fi dat in folosinta, cu titlu gratuit, sucursalei din Romania a societatii Y din SUA care va construi o cladire pe acest teren. Mentionez faptul ca societatea din SUA este asociatul unic al soc. X din Romania.

Vom stabili in ce masura societatea X poate sa isi deduca la calculul impozitului pe profit cheltuielile legate de acest teren, avand in vedere faptul ca nu ii aduce niciun venit.

De asemenea, tinand cont de faptul ca societatea X este afiliata cu societatea straina, vom vedea in ce masura poate da spre folosinta cu titlu gratuit terenul sucursalei din Romania a societatii din SUA.

Se va stabili astfel cum va considera soc. X acest teren, daca nu isi desfasoara activitatea in acea locatie - punct de lucru si daca va trebui sa isi declare punct de lucru in cazul in care sucursala va inchiria cladirea societatii X care da terenul spre folosinta, avand in vedere faptul ca soc. X deja are un sediu social.
Solutia consultantului:

Potrivit dispozitiilor legale privind amortizarea imobilizarilor corporale si necorporale precum si a celor privind recunoasterea acestora in bilantul
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
contabil, regula generala de evaluare a imobilizarilor corporale este, dupa caz:

- la costul de achizitie,

- costul de productie,

- valoarea de aport.

Costul de achizitie contine:

- pretul de cumparare,

- reducerile comerciale care se scad din pretul de cumparare,

- taxele vamale si taxele nerecuperabile,

- cheltuielile direct legate de punerea in functiune a activului (costuri cu amenajarea amplasamentului, de livrare si manipulare, de montaj, onorarii, cu dobanzile etc.).

In costul unei imobilizari corporale mai pot fi incluse si alte costuri cum sunt taxele nerecuperabile, comisioanele, taxele notariale, etc.

Potrivit dispozitiilor legale privind amortizarea imobilizarilor corporale si necorporale precum si a celor privind recunoasterea acestora in bilantul contabil, terenurile se incadreaza in grupa imobilizarilor corporale. Contabilitatea sintetica a terenurilor se tine distinct pentru terenuri si pentru amenajari de terenuri. In cazul terenurilor si al amenajarilor de terenuri, contul sintetic 211 "Terenuri si amenajari de terenuri" este tinut in doua sintetice de gradul II.

In contabilitatea analitica, terenurile se evidentiaza in functie de destinatia sau utilitatea lor(de ex. terenuri agricole, silvice, terenuri cu zacaminte etc).

Terenurile nu se amortizeaza. Terenurile se inregistreaza in contabilitate la intrarea in patrimoniu, la valoarea stabilita, in functie de clasele de calitate, suprafata, amplasare si/sau alte criterii legale, la costul de achizitie sau la valoarea aportului in natura, dupa caz.

In situatia prezentata de d-voastra, achizitionarea terenului de societatea SRL din Romania se inregistreaza:

2111 = 404

"Terenuri" "Furnizori de imobilizari"/analitic distinct

In ce priveste cedarea cu titlu gratuit a terenului sucursalei societatii din USA, aceasta se poate face pe baza unui contract de donatie, sponsorizare sau comodat, cu respectarea prevederilor legale generale in vigoare si a celor privind legislatia terenurilor, in special.

Din punct de vedere fiscal, cheltuiala cu donația este cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

Scoaterea din evidenta a terenului dat cu titlu gratuit se face:

6582 = 211

"Donatii acordate" "Terenuri"- analitic

Comodatul, sau asa cum este definit in noul Cod civil la art. 2146 - 2157 "imprumutul de folosinta" este esentialmente gratuit.

Imprumutul de folosinta este contractul cu titlu gratuit prin care o parte, numita comodant, remite un bun mobil sau imobil celeilalte parti, numite comodatar, pentru a se folosi de acest bun, cu obligatia de a-l restitui dupa un anumit timp.

Un contract de comodat devine valabil din data semnarii documentului sau de la o data prestabilita de proprietar si comodatar. Chiar daca se stabileste o perioada de valabilitate pentru un astfel de imprumut, partile trebuie sa aiba in vedere faptul ca dreptul de folosinta asupra acestor bunuri nu are un caracter perpetuu.

Printr-un contract de comodat se transmite dreptul de utilizare si nu de proprietate comodatarului.
Societatea SRL din Romania poate da acest teren spre folosinta, cu titlu gratuit, sediului permanent al societatii din SUA. In ceea ce priveste sponsorizarea, de mentionat este faptul ca o sucursala nu poate fi sponsorizata, potrivit prevederilor Legii sponsorizarii 32/1994, cu modificarile ulterioare.

Sucursala societatii din USA (sediul permanent) trebuie sa se inregistreze atat la oficiul registrului comertului cat si la organul fiscal competent din subordinea ANAF.

Societatea SRL din Romania nu trebuie sa isi declare punct de lucru terenul deoarece potrivit art. 74 dom OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, acesta nu este utilizat pentru desfasurarea activitatii, integral sau partial (birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).

Pentru societatea SRL din Romania terenul este o imobilizare corporala (mijloc fix), inregistrat ca atare in evidenta contabila.

Sucursala din USA poate construi un sediu pe acest teren daca exista un contract cu societatea SRL (comodat, inchiriere, asociere), iar sediul poate fi utilizat de societatea SRL cu conditia sa desfasoare activitate acolo si sa-si declare sediul. Aceasta isi poate desfasura activitatea in mai multe sedii, potrivit legii, in conditiile in care nu sunt incalcate principiile privind stabilirea preturilor de piata ale tranzactiilor derulate cu persoane afiliate.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul fiscal al cheltuielilor privind acordarea folosintei unui teren unei sucursale a societatii din SUA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.