Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Trei opinii despre viitorul PFA in 2016

18-Dec-2015
3877


In ce priveste impozitarea PFA-urilor in 2016, limitarea tipurilor de activitati pe care acestea le pot desfasura, noile obligatii si restrictii, prezentam mai jos cateva opinii care aduc in lumina aspecte importante care tin de reglementarea acestui tip de organizare incepand de anul viitor.

"Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal, este foarte important sa avem o privire clara asupra "impactului pe care aceste modificari le vor avea atat pentru PFA, cat si pentru angajatori. Pe langa cele care ii vizeaza exclusiv pe cei care desfasoara activitati independente, si companiile care colaboreaza cu persoane fizice autorizate trebuie sa inteleaga si sa respecte noile reglementari. De exemplu, pentru colaboratorii PFA care nu indeplinesc cel putin 4 din cele 7 criterii nou introduse in Codul Fiscal, companiile au doua variante: fie acestia devin angajatii companiei si au statut de salariati, fie se incheie colaborarea cu acestia. in caz contrar, in eventualitatea unor controale se vor aplica amenzi, conform legislatiei in vigoare", a declarat Florin Godean, country manager Adecco Romania, liderul furnizorilor de solutii HR pentru Profit.ro.

IMPOZITAREA PFA

In aceasta privinta, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat ca si in legislatia anterioara a existat obligatia platii impozitului pe venit de 16%, cat si a contributiei de sanatate stabilite la nivelul venitului net.

"Raportandu-ne comparat la obligatiile de plata ale unui PFA observam introducerea obligatorie a contributiei individuale la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat de o persoana. Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anula de 5 x salariul mediu pe economie x 12 luni. Aceasta contributie se plateste chiar daca persoana fizica autorizata este salariata la un angajator", a precizat acesta.

Astfel, in cazul in care un PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, contributia angajatorului.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Potrivit consultantului fiscal Benta, prin comparatie cu situatia de astazi a Codului fiscal din 2015, "acestea sunt contributii noi ce nu sunt platite de un PFA ce este deja salariat. PFA-ul datoreaza contributia la pensii in acest moment daca veniturile realizate din profesii/activitati independente sunt singurele sale venituri, lucru de altfel normal."

De asemenea, baza de calcul a contributiei la pensii este decisa de persoana fizica si aceasta nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie, de obicei se alege salariul mediu pe economie, si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie.


PLATA CAS

In ce priveste situatiile particulare care obliga sau nu la plata CAS, retinem ca pentru veniturile realizate din cedarea folosintei bunurilor, fata de reglementarile din anul curent, se mareste plafonul cotei cheltuielilor forfetare la 40%, iar baza de calcul a contributiei la asigurarile de sanatate nu va depasi nici in anul 2016 suma de 5 ori salariul mediu brut pe economie.

"Pentru persoanele ce realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se retine prin stopaj la sursa, procedura cea mai des intalnita si in anul curent, baza de calcul a contributiei de sanatate o reprezinta venitul brut contractat din care se scade o cota de cheltuiala forfetara in procent de 40%", explica Adrian Benta.

In ce priveste limitarea tipurilor de activitati, am amintit intr-un articol pe care il puteti consulta aici despre faptul ca toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.


TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala.

ATENTIE! Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Trei opinii despre viitorul PFA in 2016":
Rating:

Nota: 4.27 din 13 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.