Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

TVA la incasare: Era pe cand nu s-a zarit. Azi o vedem, si nu e

27-Feb-2013
1801
Cat sa ne mai suprinda astazi un comunicat care anunta noi modificari aduse celor mai recente... modificari? Ne-am obisnuit deja ca orice proiect abia aplicat sa aiba lacune, ca orice noua lege sa aduca un val de neintelegeri si interpretari eronate ale prevederilor.

Corectii la sistemul de TVA la incasare? Oare nu le asteptam deja? Vestea (buna sau nu, ramane de vazut) e ca acestea s-ar putea aplica de la 1 aprilie 2013, potrivit declaratiilor facute de Dan Manolescu, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice, in cadrul Conferintei Directorilor Financiari.

"Nu avem deocamdata date concrete despre efectele asupra bugetului ale acestei masuri. Deconturile de TVA au ca termen de depunere 25 februarie. Saptamana viitoare vom avea date despre cea mai mare parte a efectelor asupra bugetului si vom trage concluzii privind eventuale corectari ale acestui sistem", a mai precizat acesta.

Termenul de depunere a trecut, problemele si erorile se vor simti abia peste un timp cand, in mod cert, va fi nevoie de corectii aplicate retroactiv.

Acesta a amintit, totodata, si de cazul relatat de presa in care unele mari companii au renuntat la colaborarea cu micile companii pentru a nu intampina probleme de cashflow in contextul aplicarii noului sistem de TVA la incasare.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

In aceste imprejurari, Ministerul Finantelor Publice are in vedere mai multe posibilitati de modificare a sistemului de plata a TVA la incasarea facturii, introdus din ianuarie 2013, dupa semnalele primite de la mediul de afaceri si consultantii fiscali privind problemele cu care se confrunta firmele in aplicarea noilor reglementari.

Una dintre optiuni, a amintit Manolescu, presupune ca sistemul de TVA la incasare sa fie optional, nu obligatoriu. Cea de-a doua varianta propune sa fie extins termenul de 90 zile la care TVA devine exigibila, chiar daca factura nu a fost incasata. In plus, MFP analizeaza si o combinatie intre cele doua variante.

Ati intampinat probleme cauzate de sistemul de TVA la incasare? Cum vi se par cele doua propuneri ale MFP?


Sursa: Agerpres
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "TVA la incasare: Era pe cand nu s-a zarit. Azi o vedem, si nu e":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

28-Feb-2013

TVA la incasare sa fie optional pentru toate firmele ,indiferent de cifra de afaceri, ori trecerea de la impozitul pe profit la impozit pe venit,cu procente mici0,5-1% din venituri.Pentru anumite activitati,aplicarea a 3% introdus deja, este foarte,foarte,mare.In felul acesta scapam si de atitea calcule referitoare la chelt.,ded, sau neded 50%,intoducind impozitul pe venit, dar inca o data precizez,pe trase, pe activ. si cit de mic %procentul.Cu sume mici de la toti se fac venituri mari si sigure,nu cu sume mari de la o parte din firmele mici.

28-Feb-2013

TVA la incasare sa fie optional,sa nu fie prelungita perioada de 90 de zile,ar fi un dezastru pt.buget.Aceasta perioada de 90 de zile este un ajutor indirect si care complica evidentele.Mai bine se regandeste trecerea de la imp.pe profit la imp.pe venit cu procente intre 1-1.5 % din venituri.Sa se regandeasca impozitarea salariilorinclusiv a suplimentelor de dif.motive si a pensiilor care depasesc 5000 lei.Cei cu pensii speciale sa beneficieze de ele dar cu impozitare suplimentara.

28-Feb-2013

Cred ca sistemul TVA la incasare ar trebui sa fie optional. Pana acum vedem ca este foarte greu de tinut evidenta contabila, iar pe micii antreprenori nu-i prea ajuta.





Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.