Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF

13-Dec-2012
2136
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor
formulare.

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.156^3 alin.(11)-(13) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art.II alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si al art.7 si art.228 alin.(2) si (2^1) din
Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art.1 - (1) Se aproba Procedura de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile
care aplica sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.2.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Instiintare privind inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.3;
b) "instiintare", prevazuta in Anexa nr.4;
c) "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.5;
d) "Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.6;
e) "Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea/radierea, din oficiu,
in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa
nr.7.
Art.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor
mentionate la art.2 sunt prevazute in Anexa nr.8.

Art.4 - (1) Inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul
TVA la incasare se considera valabila incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a fost depasit plafonul, in conditiile prevazute de art.1342 alin.(3) lit.a) din Codul fiscal, data de la care contribuabilul aplica sistemului TVA la incasare.

(2) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153 din Codul fiscal, in
cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu de organul fiscal, prevazute la art.1342 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal sunt inregistrate, din oficiu, de catre organele fiscale competente in Registrul
persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, de la data inregistrarii acestora in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art.1563 alin.(13) din Codul fiscal.

(3) Radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la
incasare se considera valabila incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei prevazuta la art.2 lit.c), data de la care contribuabilul inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare.

(4) Persoanele impozabile care sunt scoase, la cerere sau din oficiu, din evidenta persoanelor
impozabile inregistrate in scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Art.5 - Prin exceptie de la prevederile art.4 alin.(1), in cazul persoanelor impozabile
inregistrate, din oficiu, pana la data de 1 ianuarie 2013, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, inregistrarea se considera valabila incepand cu data de 1 ianuarie 2013, in conditiile prevazute de art.II din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care contribuabilul aplica sistemul TVA la incasare.

Art.6 - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul
VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele
Metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.8 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...............................................
P R E s E D I N T E,
S E R B A N P O P



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.