Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF

13-Dec-2012
2071
ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.


Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor
formulare.

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.156^3 alin.(11)-(13) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art.II alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si
completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, precum si al art.7 si art.228 alin.(2) si (2^1) din
Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art.1 - (1) Se aproba Procedura de inregistrare, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile
care aplica sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.1.

(2) Se aproba Procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare, prevazuta in Anexa nr.2.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Instiintare privind inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.3;
b) "instiintare", prevazuta in Anexa nr.4;
c) "Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.5;
d) "Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica
sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa nr.6;
e) "Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea/radierea, din oficiu,
in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare", prevazuta in Anexa
nr.7.
Art.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor
mentionate la art.2 sunt prevazute in Anexa nr.8.

Art.4 - (1) Inregistrarea, din oficiu, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul
TVA la incasare se considera valabila incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a fost depasit plafonul, in conditiile prevazute de art.1342 alin.(3) lit.a) din Codul fiscal, data de la care contribuabilul aplica sistemului TVA la incasare.

(2) Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153 din Codul fiscal, in
cursul anului calendaristic, la cerere sau din oficiu de organul fiscal, prevazute la art.1342 alin.(3) lit.b) din Codul fiscal sunt inregistrate, din oficiu, de catre organele fiscale competente in Registrul
persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, de la data inregistrarii acestora in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art.1563 alin.(13) din Codul fiscal.

(3) Radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la
incasare se considera valabila incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei prevazuta la art.2 lit.c), data de la care contribuabilul inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare.

(4) Persoanele impozabile care sunt scoase, la cerere sau din oficiu, din evidenta persoanelor
impozabile inregistrate in scopuri de TVA sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor
impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Art.5 - Prin exceptie de la prevederile art.4 alin.(1), in cazul persoanelor impozabile
inregistrate, din oficiu, pana la data de 1 ianuarie 2013, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, inregistrarea se considera valabila incepand cu data de 1 ianuarie 2013, in conditiile prevazute de art.II din Ordonanta Guvernului nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care contribuabilul aplica sistemul TVA la incasare.

Art.6 - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul
VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele
Metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.7 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.8 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de...............................................
P R E s E D I N T E,
S E R B A N P O P



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "TVA la incasare si radierea din oficiu. Vezi cele mai noi prevederi ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.