Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Un cont bancar oriunde in UE. Va duce acest drept la noi inselatorii?

21-Mai-2013
980
Comisia Europeana vrea sa ofere tuturor cetatenilor UE posibilitatea si dreptul legal de a-si deschide un cont bancar oriunde in UE. Este insa aceasta noua optiune in avantajul cetatenilor sau si in avantajul celor care fac evaziune fiscala?

Astazi, cand platile electronice inlocuiesc tot mai mult platile in numerar, toata lumea are nevoie de un cont bancar.

Totusi, aproximativ 25 de milioane de europeni nu au un cont bancar, cu toate ca si-l doresc. Circa 2,5 milioane de persoane care au solicitat deschiderea unui cont s-au confruntat cu un refuz, din diverse motive. De exemplu, unii solicitanti au fost respinsi pentru ca bancile i-au considerat prea saraci.

Cetatenilor care nu au cont bancar le este greu sau chiar imposibil sa-si primeasca salariile sau indemnizatiile sociale, sa transfere bani sau sa faca achizitii care necesita un card de credit sau de debit.

Comisia a incercat sa intervina, de exemplu incurajand bancile sa simplifice, din proprie initiativa, conditiile puse solicitantilor. Au trecut de atunci doi ani, dar lucrurile nu s-au schimbat prea mult.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii


Este acum nevoie de aplicarea unor masuri obligatorii, pentru ca toti cei care isi doresc un cont sa il poata avea.

Propunerile Comisiei ar urma:


- sa le permita europenilor, indiferent de situatia lor financiara, sa isi deschida un cont bancar de baza, oriunde in UE - dandu-le astfel posibilitatea sa efectueze operatiunile bancare esentiale

- sa ii ajute pe consumatori sa compare mai usor comisioanele percepute pentru conturile de plati - acestia ar beneficia de informatii mai clare din partea furnizorilor de servicii bancare si in fiecare tara ar urma sa existe un site independent care sa permita compararea taxelor

- sa stabileasca o modalitate simpla si rapida care sa le permita titularilor de cont sa treaca la o alta banca sau la un alt furnizor de servicii bancare oriunde in UE.


Datorita acestor masuri, cetatenii vor putea opta pentru contul bancar care raspunde cel mai bine nevoilor lor, chiar daca acesta este oferit de un furnizor din alta tara a UE. Acest lucru ar avea beneficii si asupra pietei, pentru ca ar creste competitivitatea, ca urmare a scaderii comisioanelor.

Bancile vor avea si ele de castigat, pentru ca se vor introduce norme mai consistente la nivelul UE si se va reduce birocratia, ceea ce le va ajuta sa isi extinda operatiunile.

Tarile UE ar putea sa introduca norme nationale pentru a stabili, de exemplu, daca deschiderea conturilor bancare cu servicii de baza ar urma sa se faca la un pret modic sau gratuit. Nu este obligatoriu ca toate bancile sa fie implicate in aceasta actiune - guvernele ar putea acorda unei singure banci posibilitatea de a oferi astfel de conturi.

Etapele urmatoare

Propunerile vor fi analizate de liderii UE si de Parlamentul European. Daca vor fi aprobate, ele ar putea intra in vigoare in 2014.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un cont bancar oriunde in UE. Va duce acest drept la noi inselatorii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.