Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei

22-Ian-2016
459

Ministerul de Finante a publicat recent noul proiect de Ordonanta pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr.21/1996.


Iata cateva dintre noile prevederi care vin sa sprijine transparenta in acordarea ajutoarelor de stat:


- prevederile art. 7 alin. (4) din O.U.G. 77/2014 conform carora masurile de ajutor de stat/ajutor de minimis initiate de autoritatile locale trebuie sa fie insotite de o informare a Prefectului care sa cuprinda in analiza de oportunitate cel putin elementele urmatoare: obiectivul, modalitatea acordarii, beneficiarii, perioada de aplicare, cuantumul fondurilor alocate, prevederea europeana aplicabila in conformitate cu legislatia ajutorului de stat,

- este necesara asigurarea uniformitatii de reglementare pe cele doua paliere - central si local - cu stricta respectare a prevederilor deja existente. Astfel, se are in vedere ca memorandumul sa fie elaborat de institutiile initiatoare de regula semestrial, in urma obtinerii punctului de vedere al Ministerului Fondurilor Europene, in privinta complementaritatii respectivei masuri de ajutor de stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene si a consultarii furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, fiind avizat de catre Ministerul Finantelor Publice in ceea ce priveste incadrarea in politicile economico-bugetare ale Guvernului.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca masurile de natura ajutorului de stat, instituite prin actele adoptate sau initiate de catre Guvern sunt deja supuse avizarii de catre Ministerul Finantelor Publice, datorita impactului acestora asupra veniturilor sau cheltuielilor bugetului general consolidat, iar pentru a evita o dubla avizare, având acelasi obiect, se propune ca masurile de natura ajutorului de minimis sau a ajutorului de stat exceptat instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern, precum si toate masurile finantate din fonduri europene si cele initiate de autoritatile publice locale sa nu necesite intocmirea memorandumului.

Totodata, pentru a crea o egalitate de tratament a tuturor masurilor de natura ajutorului de stat, indiferent de actul normativ sau administrativ de instituire a acestora, atât in ceea ce priveste complementaritatea acestora cu programele finantate din fonduri europene cât si consultarea frunizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, se propune ca masurile ce urmeaza a fi instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern sa fie supuse consultarilor furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial "Consiliul pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat", insotite de punctul de vedere prealabil al Ministerului Fondurilor Europene, in ceea ce priveste asigurarea complementaritatii respectivei masuri de ajutor de
stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene."

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Pentru o mai buna orientare a fondurilor publice si eficientizarea activitatii autoritatilor publice centrale in procesul de initiere a unor masuri de sprijin, este necesar ca acestea sa deruleze analize de oportunitate asupra implementarii unor asemenea masuri si sa realizeze un calendar pe termen mediu (6-12 luni) al tuturor masurilor de ajutor avute in vedere. De aceea, se propune introducerea unei noi
reguli referitoare la prezentarea bianuala, in cadrul CIAS, a tuturor proiectelor de masuri ce se doresc a fi implementate.

Pentru a spori gradul de claritate si coerenta a procedurii de compensare pentru prestarea unui serviciu de interes economic general/obligatii de serviciu public, proiectele de acte normative sau administrative prin care se instituie scheme/ajutoare ad-hoc, dupa caz, sub forma de compensari pentru prestarea unui serviciu de interes economic general sau a unei obligatii de serviciu public, se vor transmite Consiliului Concurentei in vederea avizarii.

 

Proiectul integral poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.