Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Util pentru firme: OUG 35/3015 privind modificarea si completarea OUG 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015

04-Sep-2015
721

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 669 din 2 septembrie 2015.

Avand in vedere ca in prezent salarizarea personalului bugetar se realizeaza in baza prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin legile speciale anuale de aplicare, tinand cont de faptul ca prin hotarare a Guvernului salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost majorat, de regula, in doua etape in fiecare an, fapt ce a determinat o egalizare a salariilor indiferent de nivelul studiilor si al activi tatii profesionale prestate, ceea ce genereaza mari nemultumiri in randul angajatilor din sistemul public sanitar, deoarece migratia personalului de specialitate medico-sanitar bine pregatit si cu experienta profesionala este o realitate care isi pune amprenta asupra sistemului public sanitar, fapt ce a condus la reale dificultati in ceea ce priveste o optima fun ctionare a intregii activitati desfasurate in unitatile sanitare publice, precum si in asigurarea efectiva a accesului egal al cetatenil or la ingrijirile medicale si cresterea calitatii vietii, intrucat motivarea financiara a personalului este o masura care se impune cu necesitate, avand in vedere pe de o parte salariile din unitatile sanitare private si pe de alta parte oferta financiara a sistemului sanitar din afara granitelor Romani ei, tinand cont de faptul ca, in prezent, autoritatile administratiei publice locale apreciaza ca locuintele aflate in administrare a consiliilor locale prin directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti sunt destinate medicilor rezidenti doar pe durata rezidentiatului, avand in vedere ca medicii rezidenti nu se incadreaza, in prezent, in prevederile legale privind achizitionarea unor locuinte construite prin programele Agentiei Nationale pentru Locuinte, in regim de inchiriere, deoarece nu sunt inclusi in categoria ti nerilor specialisti din sanatate, luand in considerare ca, potrivit prevederilor legale in vigoare, se reglementeaza notiunea de "specialist" pentru programul de constructii de locuinte proprietate personala prin credit ipotecar, derulat prin Agentia Nationala pentru Locuinte, astfel c a este necesara reglementarea notiunii de "tanar specialist din invatamant sau sanatate" si pentru beneficiarii programelor privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, pentru a evita aparitia unor confuzii in interpretarea normei juridice si in vederea asigurarii unui cadru coerent institutiona l este necesara si includerea medicilor rezidenti in categoria tinerilor specialisti din sanatate care pot achizitiona locuintele realizate prin programele Autoritatii Nationale pentru Locuinte destinate inchirierii, avand la baza aceleasi considerente, respectiv mig ratia personalului de specialitate medico-sanitar bine pregatit, aspect care a condus la reale dificultati in ceea ce priveste o opti ma functionare a intregii activitati desfasurate in unitatile sanitare publice, avand in vedere ca deficitele si decalajele acumulate an de an fac ca starea acestui sistem de importanta nationala sa se deterioreze de la zi la zi, pentru stoparea exodului medicilor catre alte tari, fenomen care a luat amploare in ultimul timp, dovada in acest sens fiind si numarul medicilor, care - raportat la totalul populatiei Romaniei - este cel mai mic din Europa, deoarece la nivel national majoritatea pacientilor se adreseaza sistemului public sanitar, impunandu-se cu necesitate adoptarea de masuri prin care si sistemul public sa devina atractiv pentru personalul de specialitate medico-sanitar si sa dete rmine stabilitatea personalului la nivelul acestui sistem, intrucat in reteaua de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca numarul personalului de specialitate este in continua scadere, specializarea nefiind atractiva pentru rezidenti, din cauza salariilor foarte mici si responsabilitatilor foarte mari in procesul de expertizare medicala a capacitatii de munca si incadrarii sau neincadrarii in grad de invaliditate a persoanelor expertizate, luand in considerare faptul ca aceste situatii aduc atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara, a carui reglementare nu poate fi amanata, intrucat neadoptarea prezentului act normativ in regim de urgenta poate avea drept consecinta accentuarea migratiei de personal calificat si cu experienta in domeniu catre locuri de munca mai atractive din punct de vedere financiar, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 18 decembrie 2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (5^4) se introduc sase noi alineate, alineatele (5^5)-(5^10), cu urmatorul cuprins:

"(5^5) Incepand cu data de 1 octombrie 2015, prin exceptie de la prevederile alin. (1), cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul din sistemul public sanitar, precum si personalul din cadrul Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca si al serviciilor teritoriale de expertiza medicala aflate in subordinea caselor teritoriale de pensii se majoreaza cu 25% fata de nivelul acordat pentru luna septembrie 2015.

(5^6) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare de care beneficiaza personalul din cadrul sistemului public sanitar si personalul din cadrul Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca si al serviciilor teritoriale de expertiza medicala aflate in subordinea caselor teritoriale de pensii, se majoreaza potrivit alin. (5^5) in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

(5^7) In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin personal din sistemul public sanitar se intelege toate categoriile de personal din unitatile sanitare publice cu si fara paturi, centrele de diagnostic si tratament, centrele medicale, centrele de sanatate, centrele de sanatate multifunctionale, unitatile specializate de urgenta si transport sanitar publice, inclusiv unitatile sanitare aflate in subordinea ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie, personalul din cabinetele medicale si de medicina dentara, de unitate, ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, precum si ale Serviciului Roman de Informatii, personalul din reteaua de medicina scolara, asistenta medicala comunitara, precum si din alte unitati sanitare si medico-sociale publice, inclusiv personalul din unitatile nominalizate in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, finantate integral de la bugetul de stat si din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat, aflate in subordinea Ministerului Sanatatii.

(5^8) Beneficiaza de prevederile alin. (5^5) si (5^6) numai personalul de specialitate medico-sanitar, de specialitate din compartimentele paraclinice medico-sanitare si auxiliar sanitar din penitenciarele-spital, precum si din cabinetele medicale organizate la nivelul unitatilor penitenciare.

(5^9) Beneficiaza de prevederile alin. (5^5) si (5^6) numai personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar din structura medicala a sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala.

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

(5^10) Nu intra sub incidenta prevederilor alin. (5^5) si (5^6) personalul din directiile de sanatate publica si structurile similare ale ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie, cu exceptia personalului din cabinetele medicale si de medicina dentara, de unitate, prevazute la alin. (5^7).

2. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 28. - (1) Incepand cu 1 octombrie 2015, cuantumul salariului lunar brut/soldei brute lunare luat/luate in calcul la stabilirea bursei de rezidentiat potrivit art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2013, aprobata cu completari prin Legea nr. 28/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 3.875 lei
(2) Plata lunara a bursei de rezidentiat pentru rezidentii din cadrul Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca se realizeaza din bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice."

Art. II. - Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 740 din 21 octombrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Tinerii specialisti din invatamant si din sanatate, in sensul prevederilor prezentei legi, sunt persoane majore in varsta de pana la 35 de ani la data depunerii cererii pentru repartizarea unei locuinte construite prin programele A.N.L., destinate inchirierii, si care pot primi repartitii in cel mult 36 de luni de la implinirea acestei varste, angajati ai unitatilor din domeniile respective aflate pe raza unitatii administrativ-teritoriale in care sunt amplasate locuintele, inclusiv medicii rezidenti, si care nu detin o locuinta in proprietate pe raza unitatii administrativ-teritoriale respective."
2. La articolul 10 alineatul (2) litera d^1), partea dispozitiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d^1) valoarea de vanzare stabilita, conform prevederilor lit. d), se pondereaza cu un coeficient determinat in functie de ierarhizarea localitatilor pe ranguri, stabilita prin Legea nr. 351/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:".

PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemneaza:
p. Viceprim-ministru,ministrul afacerilor interne,
Ilie Botos, secretar de stat

Ministrul sanatatii,
Nicolae Banicioiu

Ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice,
Sevil Shhaideh

Ministrul apararii nationale,
Mircea Dusa

Ministrul transporturilor,
Iulian-Ghiocel Matache

Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb

Bucuresti, 2 septembrie 2015.
Nr. 35.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Util pentru firme: OUG 35/3015 privind modificarea si completarea OUG 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.