Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare cladire. Care va fi tratamentul fiscal?

26-Sep-2014
1500
In analiza de mai jos, o societate a achizitionat in noiembrie 2001 parterul unei cladiri in valoare de 45.070 lei .In momentul achizitiei, nu s-a dedus TVA deoarece achizitia a avut loc ca urmare a unei licitatii organizate de DGFP (bunurile unei societati scoase la licitatie). In martie 2003, achizitioneaza tot prin licitatie si etajul 1 al cladirii, in suma de 35.644 lei. (nu s-a dedus TVA). In decembrie 2010, societatea modernizeaza cladirea efectuind cheltuieli in suma de 16.780 lei fara TVA 24%.

In aprilie 2012 efectueaza activitati de modernizare (timplarie pvc) in suma de 8419 lei fara TVA, instaleaza un sistem de supraveghere video in suma de 4428 lei fara TVA.

In septembrie 2014 administratorul societatii intentioneaza sa vanda cladirea unei persoane juritice. In vederea vanzarii cladirea a fost reevaluata la suma de 298.000 lei. Avand in vedere aceasta operatiune de vanzare, vom vedea care sunt implicatiile privind TVA si calculul impozitului pe profit.

De asemenea, vom vedea daca operatiunea de vanzare este o operatiune scutita de TVA si daca trebuie efectuata regularizarea TVA avand in vedere modernizarile efectuate. In plus, vom vedea cum se face aceasta regularizare.

Avand in vedere ca cladirea a fost reevaluata, diferenta dintre valoarea reevaluata si costul de achizitie se impoziteaza.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Avand in vedere ca nu mai este considerata constructie noua, cladirea respectiva poate fi vanduta fie prin aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere reglementat prin art. 141 alin. (2) lit. f), fie prin aplicarea regimului normal de taxare prin colectarea TVA . Daca se doreste aplicarea regimului normal de taxare la vanzare, proprietarul trebuie sa depuna notificarea aplicarii acestui regim organului fiscal competent conform formularului reglementat prin anexa nr. 3 din normele de aplicare ale art. 141 alin. (2) lit. f) din Codului fiscal.

Daca se doreste aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere, consider ca nu trebuie efectuata ajustarea sumei TVA deduse pentru fiecare lucrare de modernizare receptionata deoarece niciuna dintre lucrarile efectuate nu depaseste 20% din valoarea bunului imobil astfel modernizat. In acest sens, am in vedere prevederile art. 149 alin. (2) lit. b) din care rezulta ca " Taxa deductibila aferenta bunurilor de capital, in conditiile in care nu se aplica regulile privind livrarea catre sine sau prestarea catre sine, se ajusteaza, in situatiile prevazute la alin. (4) lit. a) - d):….. b) pe o perioada de 20 de ani, pentru constructia sau achizitia unui bun imobil, precum si pentru transformarea sau modernizarea unui bun imobil, daca valoarea fiecarei transformari sau modernizari este de cel putin 20% din valoarea totala a bunului imobil astfel transformat sau modernizat".

Avand in vedere faptul ca reevaluarea s-a efectuat in cursul anului, inainte de vanzarea bunului imobil, se considera ca valoarea astfel reevaluata este valoarea de piata a bunului imobil. Aceasta valoare trebuie avuta in vedere in situatia in care cumparatorul este persoana afiliata furnizorului. In acest sens, am in vedere prevederile art. 137 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal

"Baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:…..
e) pentru livrarea de bunuri sau prestarea de servicii pentru care beneficiarul este o persoana afiliata furnizorului/prestatorului potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 21, baza de impozitare este considerata valoarea de piata in urmatoarele situatii:

1. atunci cand contrapartida este mai mica decat valoarea de piata, iar beneficiarul livrarii sau al prestarii nu are drept complet de deducere in conformitate cu prevederile art. 145, 145^1 si 147;

2. atunci cand contrapartida este mai mica decat valoarea de piata, iar furnizorul sau prestatorul nu are un drept complet de deducere in conformitate cu prevederile art. 145 si 147 si livrarea sau prestarea este scutita conform art. 141;


3. atunci cand contrapartida este mai mare decat valoarea de piata, iar furnizorul sau prestatorul nu are drept complet de deducere in conformitate cu prevederile art. 145 si 147.".

In situatia in care cumparatorul nu este persoana afiliata vanzatorului, valoarea de vanzare este reprezentata de suma care poate fi obtinuta din partea cumparatorului, caz in care cladirea se poate vinde fara a tine cont de valoarea reevaluata. Suma obtinuta din partea cumparatorului reprezinta baza de impozitare a TVA conform prevederilor art. 137 alin. (1) lit. a) daca vanzatorul opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxare.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro






Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare cladire. Care va fi tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.