Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?

07-Ian-2016
21266

In cazul urmator, un PFA inchiriaza o suprafata 50 mp din apartamentul unei persoane fizice.

1. Care sunt obligatiile fiscale ale persoanei fizice care inchiriaza in anul 2016?
Presupunem chiria lunara = 2 500 lei
Obligatii fiscale de plata 2016:
- venit brut total: 2500 lei x 12 luni = 30.000 lei
- venit net impozabil: (30.000 lei x 40%) = 18.000 lei
- contributie sanatate datorata: 18.000 lei x 5.50% = 990 lei
-

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
impozit venit din cedare in folosinta: 2.722 lei.

Pentru suprafata data in folosinta PFA-ului persoana fizica achita si impozit pe cladire majorat in conditiile in care plateste impozit de 2722 lei si CASS de 990 lei?

2. In contractul de inchirire s-a prevazut ca toate cheltuielile reprezentand: energia electrica si termica, apa, canal, gunoi, internet, asigurari imobil, intretinere spatiu sa fie suportate in procent de 50% de PFA chiar daca documentele sunt emise pe numele proprietarului si nu pe numele PFA-ului. Aceste utilitati sunt necesare pentru buna desfasurarea a activitatii PFA-ului. Sunt cheltuieli deductibile pentru PFA in anul 2016?

Click aici pentru a citi totul despre contributiile datorate de un PFA in 2016!

In anul 2016, veniturile din inchirierea unor suprafete/locuinte se impoziteaza prin aplicarea procedurii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor conform Capitolului IV din Titlul IV din noul Cod fiscal adoptat prin Legea nr. 227/2015.

In acest sens, persoana fizica ce realizeaza venitul depune la ANAF in termen de 15 zile de la semnarea contractului declaratia estimativa de venit formular 220. In baza acestei declaratii, autoritatea fiscala emite decizia de impunere iar obligatiile de plata sunt:

a. impozitul pe venit in procent de 16%;
b. contributia individuala la sanatate in procent de 5,5%, fara ca baza de calcul sa depaseasca 5 x salariul mediu brut pe economie x 12 luni.

Pentru ambele impozite baza de calcul este venitul net impozabil determinat ca diferenta intre pretul net contractual si o cota de cheltuieli forfetare de 40%.

Pentru exemplul dumneavoastra consideram corect calculul prezentat.

Impozitul si contributia la sanatate se achita pana pe data de 25 a ultimei luni din fiecare trimestru cu exceptia lunii decembrie, cand impozitele se pot achita pana in ultima zi lucratoare pentru trezorerie.

Din perspectiva proprietarului locuintei, pentru suprafata de 50 mp consideram ca aceasta situatie este una elocventa pentru utilizarea in scop economic a acelei suprafete iar aceasta intra in sfera impozitului pe cladiri cu folosire nerezidentiala, avand in vedere aspectele precizate de art. 458 din Codul fiscal.

Persoana fizica va depune declaratie de impunere la directia de specialitate locala pana pe data de 31 martie.

Din punctul de vedere al documentului justificativ, fostele norme de aplicare a Codului fiscal permiteau pentru persoanele fizice ce desfasoara activitati independente, ca exceptie, deducerea cheltuielii de pe documente emise pe numele altor persoane. Actualele norme metodologice nu au fost publicate in Monitorul oficial si nu putem emite o opinie pertinenta conform unui temei normativ pentru situatia din anul 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri din cedarea folosintei bunurilor in 2016. Ce impozit se aplica si ce cheltuieli se deduc in 2016 pentru un PFA?":
Rating:

Nota: 3.71 din 63 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.