Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri nerezidenti si regim special de scutire. Cateva posibile erori in contabilitate

19-Aug-2015
997

In analiza noastra de azi, avem ca punct de pornire o societate (agentie de turism) care plateste facturi de cazare si avion furnizorilor externi.

Vom vedea, mai intai, daca este necesar certificat de rezidenta in contextul amintit.

Contabilizarea se face dupa cum urmeaza:
- facturile primite 461=401, facturile emise 411=461 si comisionul 411=704.
Se inregistreaza corect 411=461 sau trebuie 411=462 si apoi 462=461.

Pentru depasirea plafonului de TVA este corect ca firma sa ia in considerare doar ce se trece prin 704?

 

1. In conformitate cu prevederile art. 115 lit. k) din Codul fiscal sunt venituri impozabile obtinute din Romania veniturile din servicii prestate in Romania de orice natura si in afara Romaniei de natura serviciilor de management, de consultanta in orice domeniu, de marketing, de asistenta tehnica, de cercetare si proiectare in orice domeniu, de reclama si publicitate indiferent de forma in care sunt realizate si celor prestate de avocati, ingineri, arhitecti, notari publici, contabili, auditori.

Raportand serviciile de cazare si transport la enumerarea de mai sus se poate concluziona ca acesta nu se plaseaza in sfera celor pentru care veniturile realizate fac obiectul impunerii in Romania, presupunand ca serviciul se presteaza in strainatate si nu in Romania.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

In aceste conditii consideram ca veniturile realizate de catre nerezidenti care decurg din serviciile de cazare si transport nu fac obiectul impunerii in Romania, platitorul de venit neavand nici o obligatie declarativa ori de plata cu privire la acestea, nefiind necesara nici prezentarea certificatului de rezidenta fiscala deoarece veniturile vor face obiectul impunerii doar in statele de rezidenta ale nerezidentilor.

2. In ceea ce priveste aplicarea regimului special de scutire pentru intreprinderile mici reglementat de art. 152 din Codul fiscal si de pct. 61 si 62 din Normele metodologice de aplicare subliniem ca acesta se determina in conformitate cu dispozitiile de mai sus si nu in temeiul prevederile OMFP 1802/2014 desi, desigur ca prin intermediul contului 704 se tine evidenta veniturilor din servicii prestate.

Din acest motiv alin. (2) al art. 152 defineste in mod particular modul de determinare a cifrei de afaceri pentru aplicarea regimului special de scutire cuprinzand doar o serie de venituri si exceptand altele. In acest sens, pct. 62. alin. (1) din Normele metodologice instituie obligatia distincta in sarcina persoanelor care aplica regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, sa tina evidenta livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii care ar fi taxabile daca nu ar fi realizate de o mica intreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vanzari, precum si evidenta bunurilor si a serviciilor taxabile achizitionate, cu ajutorul jurnalului pentru cumparari.

Asadar, urmarirea incadrarii in plafonul de 65.000 euro prevazut la art. 152 nu se realizeaza in concordanta cu inregistrarile efectuate in contul 704 ci pe baza elementelor enumerate la art. 152 alin. (2) si a celor detaliate in cadrul pct. 61 alin. (1) – (4) din Normele metodologice de aplicare.

In ceea ce priveste utilizarea conturilor 461 sau 462 consideram ca inregistrarea facturilor emise de catre furnizorii externi trebuie sa se realizeze prin intermediul contului 462 Creditori diversi in timp ce pentru factura clientului sa se inregistreze:

411 = %
Clienti 704 venituri din servicii prestate cu valoarea comisionului
462 creditori diversi

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri nerezidenti si regim special de scutire. Cateva posibile erori in contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.