Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vreti faliment personal? Atunci veti avea cazier 7 ani

11-Iun-2013
2283
Opozitia din Parlament vrea ca romanii care isi declara falimentul personal sa aiba acest lucru notat in cazier, cu mentiunea “falit”. Proiectul de lege care este disponibil pe site-ul Camerei Deputatilor , introduce in legea insolventei companiilor si posibilitatea ca persoanele fizice sa se puna sub protectia tribunalului sau sa dea faliment.
 
In cazul persoanelor fizice, instantele indicate sunt judecatoria si la tribunal pentru faza de apel. In cazul care insolventa este acceptata, judecatorul-sindic numeste un administrator judiciar care sa se ocupe de caz. Pentru persoanele fizice falimentul inseamna stergerea datoriilor care nu pot fi acoperite din activele acestuia, in timp ce pentru firme inseamna si incetarea existentei acestora.
 
Proiectul de lege spune, in cazul falimentului personal, ca:
 
"Bunurile care nu pot fi supuse vanzarii in cadrul procedurii de faliment si care raman in proprietatea debitorului sunt urmatoarele:

a) bunurile de uz casnic, in cantitati rezonabile, necesare pentru traiul zilnic al debitorului si familiei acestuia. Prin bunuri de uz caznic se intelege mobilier, vesela, imbracaminte, incaltaminte si altele asemenea. Nu sunt bunuri de uz caznic bijuteriile, ceasurile, tablourile, mobilierul sau orice alte obiecte de arta cu o valoare semnificativa;
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

b) bunurile si echipamentele strict necesare desfasurarii unei activitati profesionale aducatoare de venituri suficiente traiului zilnic al debitorului si familiei acestuia.
 
Cei care au credite imobiliare sunt pusi intr-o situatie si mai grava.
Daca acestia nu-si mai pot sustine ratele la o casa luata pe credit la un pret mult mai mare decat cel de acum, executarea silita ii aduce in situatia de a ramane in continuare datori, daca banca nu este multumita de recuperarile pe care le-a facut. Sunt si unele puncte, relativ bune:
 
Potrivit proiectului "in cazul in care locuinta la care domiciliaza debitorul este vanduta in cadrul procedurii de faliment, debitorul va primi, cu prioritate fata de creditori, o suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile rezonabile de mutare intr-o locuinta convenabila in intelesul Legii locuintei nr. 114/1996 , precum si chiria si cheltuielile de intretinere ale unei astfel de locuinte, pentru o perioada de 6 luni".
 
Proiectul mai prevede ca in cazierul judiciar al acestora va trebui sa fie trecuta mentiunea "falit", desi obiectul cazierului este acela de a nota infractiunile comise de o persoana, asa cum se arata in Legea 290/2004.
 
In cazul in care debitorul nu a comis infractiunile de bancruta simpla ori frauduloasa sau de gestiune frauduloasa, acesta poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazierul judiciar:
 
- Dupa trei ani, daca, in procedura de faliment, debitul a fost acoperit in proportie de cel putin 75% sau debitele neacoperite nu depasesc mai mult de 10.000 de euro (echivalent in cursul BNR de la data inchiderii procedurii).
 
- Dupa cinci ani, in cazul in care debitul a fost acoperit in proportie de 50% sau daca debitele neacoperite nu depasesc echivalentul a 20.000 de euro si debitorul falit nu a facut vreuna dintre infractiunile mentionate mai sus.
- Dupa sapte ani de la inchiderea procedurii de faliment debitorul poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazier.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vreti faliment personal? Atunci veti avea cazier 7 ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.