Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Justificarea utilizarii vehiculului. Transportul la si de la locul de munca. Cum deducem cheltuielile?

06-Sep-2016
618

In analiza de mai jos, avem cazul unei societati care deduce integral cheltuiala cu combustibilul pentru autoturisme la agentii de vanzari. Salariatii au incheiat contract de inchiriere cu societatea. Vom vedea daca aceasta cheltuiala se deduce in baza contractului de inchiriere si daca pentru salariatii care nu au contracte de inchiriere se poate deduce cheltuiala cu combustibilul daca folosesc masina de acasa pana la serviciu precum cheltuielile efectuate pentru transportul salariatilor la si de la locul de munca.

Iata raspunsul specialistului:

Justificarea utilizarii vehiculelor, in sensul acordarii deductibilitatii integrale la calculul rezultatului fiscal, se efectueaza pe baza documentelor financiar-contabile si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs. Potrivit pct. 16 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal coroborat cu pct. 68 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 298 din Codul fiscal, sunt vizate atat vehiculele aflate in proprietatea cat si in folosinta persoanei impozabile. In acest sens folosinta venihiculelor poate fi intr-adevar justificata si printr-un contract de inchiriere.

In raport cu cheltuielile aferente transportului la si de la locul de munca efectuat cu vehiculele care nu se afla in proprietate sau folosinta societatii, in masura in care in contractul de munca aplicabil se prevede posibilitatea suportarii contravaloarii transportului la si de la locul de munca al salariatului, aceasta va reprezenta venit neimpozabil, potrivit art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, astfel cum este prevazut in contractul de munca. Este asadar important ca beneficiul acordat de angajator sa fie inclus in prevederile contractului individual de munca, respectiv a contractului colectiv de munca, pentru aplicarea acestui tratament fiscal si, acesta sa respecte destinatia prevazuta de art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, potrivit art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit Titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor cu deductibilitate limitata si a celor nedeductibile reglementate la alin. (3) si (4) al aceluiasi articol. In acest sens, potrivit art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 4 din Codul fiscal, intra in categoria cheltuielilor sociale deductibile in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii acele cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

Asa cum se precizeaza si la pct. 15 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol, cheltuielile efectuate in baza contractului colectiv de munca, ce intra sub incidenta prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, sunt cheltuielile de natura sociala stabilite in cadrul contractelor colective de munca la nivel national, de ramura, grup de unitati si unitati, altele decat cele mentionate in mod expres in cadrul art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal. Asadar chiar daca sunt stabilite potrivit contractelor colective de munca, relevant pentru calificare unei cheltuieli drept deductibile in limita unei cote de pana la 5% este caracterul social al cheltuielii efectuate de angajator si prevazute in contractul colectiv de munca.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Din acest punct de vedere, avand in vedere si natura celorlalte cheltuieli incluse in categoria celor sociale prevazute la pct. 1 – 3 de la art. 25 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, consideram cheltuielile cu transportul la si de la locul de munca a salariatilor, ca putand fi incadrate drept cheltuieli sociale deductibile limitat in masura in care efectuarea lor se realizeaza in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Justificarea utilizarii vehiculului. Transportul la si de la locul de munca. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • Conventii civile raportate prin D112 in anul 2016. Se depune D 205?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate comerciala care are ca obiect de activitate: Alte forme de invatamant - formarea profesionala a adultilor. Societatea a incheiat pe parcursul anului trecut conventii civile pentru membrii comisiilor de examinare. A retinut un impozit de 16% la suma bruta stabilita prin conventie si a declarat nominal impozitul pentru fiecare persoana prin Declaratia 112. Vom vedea in ce masura societatea are obligatia intocmirii Declaratiei...» citeste mai departe aici

  • Dividendele distribuite unei persoane juridice rezidente stat UE. Ce impozite se achita?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care obtine profit pe anul 2016 si care are ca asociat unic o persoana juridica din alt stat UE. La repartizarea profitului pe dividende, stabilim ce impozite trebuie platite conform noilor modificari avand in vedere ca asociatul este persoana juridica straina. Din punct de vedere contabil, conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din Omfp nr. 1802/2014, privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile pot primi finantare de pana la 1.000.000 de euro
    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a lansat apelul de proiecte nr. POR/102/2/2, aferent Axei prioritare 2 - Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii, Prioritatii de investitii 2.2 - Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor. Obiectivul acestei axe prioritare il reprezinta imbunatatirea competitivitatii economice prin cresterea productivitatii muncii in IMM-uri in sectoarele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.