Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

10 raspunsuri ANAF la cele mai frecvente intrebari cu privire la impozitul specific

25-Aug-2017
1688

In deschiderea sesiunii de asistenta de saptamana aceasta, ANAF a prezentat 10 raspunsuri la cele mai frecvente intrebari cu privire la impozitul specific.

1. Intrebare:
Un contribuabil care la data de 31.12.2016 a obtinut venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro, este in prezent platitor de impozit pe profit si impozit specific. La data de 31.07.2017, depaseste plafonul de 500.000 euro. Care sunt obligatiile declarative si de plata ale contribuabilului in aceste conditii?

Raspuns:
Prin Legea nr. 177/2017 din 18 iulie 2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, s-au adus modificari in ceea ce priveste dispozitiile art. 47 din Codul fiscal, fiind introdus un nou punct la art. I din ordonanta, punctul 2^1, dupa cum urmeaza:

"2^1. La articolul 47, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:

«(2) Prevederile alin. (1) se aplica si persoanelor juridice romane care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Prevederile prezentului titlu prevaleaza fata de prevederile Legii nr. 170/2016.»

De asemenea, s-au adus modificari in ceea ce priveste dispozitiile art. 48 din Codul fiscal, fiind introdus un nou punct la art. I din ordonanta, punctul 3^1, dupa cum urmeaza:
"3^1. La articolul 48, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:

«(8) Persoanele juridice romane care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 si care la data de 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 euro - 500.000 euro, inclusiv, indeplinind si celelalte conditii prevazute la art. 47 alin. (1), sunt obligate la plata impozitului reglementat de prezentul titlu incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, urmand a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, inclusiv. Prin derogare de la prevederile art. 8 din Legea nr. 170/2016, respectiv prin exceptie de la prevederile art. 41 si 42, pana la acest termen se calculeaza, se declara si se plateste impozitul specific unor activitati, respectiv impozitul pe profit, pentru perioada 1 ianuarie 2017 - sfarsitul lunii intrarii in vigoare a acestor prevederi. Impozitul specific unor activitati aferent acestei perioade se determina prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei 1 ianuarie 2017 - sfarsitul lunii intrarii in vigoare a acestor prevederi. Pentru determinarea impozitului specific unor activitati se aplica si celelalte reguli prevazute de Legea nr. 170/2016. Impozitul pe profit se determina luand in considerare veniturile si cheltuielile inregistrate in aceasta perioada, iar rezultatul fiscal se ajusteaza corespunzator acestei perioade.»"

intrucat in cazul vizat, contribuabilul a obtinut venituri cuprinse intre 100.001 - 500.000 euro la sfarsitul anului 2016, intra in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu 1 august 2017.

In acelasi timp, art. 52 din Codul fiscal reglementeaza regulile de iesire din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului, rezultand, potrivit alin. (1), ca daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro aceasta datoreaza impozit pe profit, incepand cu trimestrul in care s-a depasit aceasta limita.
Astfel, in functie de nivelul veniturilor inregistrate ulterior intrarii in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor (in cazul prezentat, nivelul veniturilor inregistrate incepand cu data de 1 august 2017), contribuabilul iese din acest sistem de impunere.

2. Intrebare:

Un contribuabil care la data de 31.12.2016 a obtinut venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro, este in prezent platitor de impozit pe profit si impozit specific. La data de 30.06.2017, depaseste plafonul de 500.000 euro. Care sunt obligatiile declarative si de plata ale contribuabilului in aceste conditii?

Raspuns:

Din punct de vedere al regimului fiscal, situatia este similara cu cea de la intrebarea nr. 1.

3. Intrebare:
O persoana juridica platitoare de impozit specific care la data de 31.12.2016 a realizat venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro, intra in inactivitate temporara incepand cu data de 01.06.2017. Persoana juridica este obligata sa treaca la impozitul pe venitul microintreprinderilor incepand cu data de 01.08.2017 potrivit prevederilor art. I, pct. 4, alin. (8) din Legea nr. 177/2017 sau aplica prevederile de la art. 7, alin. (3) din Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati si ramane platitoare de impozit specific?

Raspuns:
Fata de cele mentionate pentru intrebarea nr. 1, adaugam ca potrivit art. 7 alin. (3) din Legea nr. 170/2016, "in cazul in care, in cursul unui an, un contribuabil intra in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz, acesta ramane in sistemul de impunere reglementat de prezenta lege si nu mai datoreaza impozitul specific incepand cu semestrul urmator. in cazul in care perioada de inactivitate inceteaza in cursul anului, contribuabilul datoreaza impozitul specific incepand cu semestrul urmator celui in care inceteaza perioada de inactivitate".

Totodata insa, conform dispozitiilor alin. (8) al art. 48 din Codul fiscal, persoanele juridice romane care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 si care la data de 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 euro - 500.000 euro, inclusiv, indeplinind si celelalte conditii prevazute la art. 47 alin. (1), sunt obligate la plata impozitului reglementat de prezentul titlu incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, urmand a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, inclusiv.

Astfel, contribuabilului ii sunt aplicabile prevederile titlului III - "Impozitul pe veniturile microintreprinderilor" din Codul fiscal, incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a acestor noi prevederi, respectiv cu data de 1 august 2017.

4. Intrebare:

in cazul unei societati care intra sub incidenta Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati, respectiv coduri C.A.E.N. 5610 -,,restaurante,, si 5510 -,,hoteluri si alte facilitati de cazare similare, care la data de 31.12.2016 a realizat venituri sub 500.000 euro si care a ramas platitoare de impozit pe profit ca urmare a majorarii capitalului social la valoarea de 45.000 lei, de la data de 01.08.2017 ramane platitoare de impozit pe profit si impozit specific sau va fi platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii?

Raspuns:
in cazul indeplinirii conditiei de la art. 48 alin. (8) din Codul fiscal, ca urmare a noilor modificari legislative, contribuabilul intra in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu 1 august 2017, avand posibilitatea de a exercita ulterior optiunea privind aplicarea prevederilor titlului II – "Impozitul pe profit" din Codul fiscal.

5. intrebare:
O societate a devenit platitoare de impozit specific unor activitati incepand cu data de 01.01.2017 si este si platitoare de impozit pe profit, avand in vedere ca realizeaza si alte tipuri de venituri iar la data de 31.07.2017 depaseste plafonul de 500.000 euro.

Avand in vedere Legea 177/2017, contribuabilul trebuie sa iasa din sistemul de plata a impozitului specific incepand cu data de 01.08.2017, intrucat la data de 31.12.2016 veniturile realizate se incadrau intre 100.001 – 500.000 euro si sa treaca la impozitul pe venitul microintreprinderilor? 

Intrucat in luna iulie 2017, contribuabilul a depasit plafonul de 500.000 euro venituri, mai este necesara schimbarea vectorului fiscal, in sensul inregistrarii ca platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor incepand cu data de 01.08.2017 si totodata iesirea din acest sistem incepand cu aceeasi data, dat fiind faptul ca a depasit plafonul de venituri de 500.000 euro in luna iulie 2017?
Din punct de vedere al impozitului pe profit, anul 2017 trebuie impartit in doua perioade fiscale, 01.01.2017-31.07.2017 si 01.08.2017-31.12.2017, avand in vedere ca in vectorul fiscal, contribuabilul a fost inregistrat ca platitor de impozit pe profit de la 01.01.2017, sau va fi o singura perioada fiscala 01.01.2017-31.12.2017 (in care include alte venituri care nu erau in sfera impozitului specific pana la data de 31.07.2017 si toate veniturile din perioada 01.08.2017- 31.12.2017)?

Avand in vedere art. 52, alin. (3 ) si (4) din Legea nr. 227/2015, privind Codul fiscal, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, pentru calculul impozitului pe profit se vor lua in considerare doar veniturile si cheltuielile incepand cu luna august, intrucat pana la data de 31.07.2017 contribuabilul era platitor de impozit specific?

Raspuns:

Fata de cele mentionate pentru intrebarea nr. 1, adaugam ca pentru perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2017 contribuabilul are obligatia calcularii si declararii impozitului specific (calculat prin impartirea impozitului specific anual la 365 zile si inmultirea cu numarul de zile din acest interval de timp) si a impozitului pe profit (calculat prin luarea in considerare a veniturilor si cheltuielilor aferente perioadei in cauza si respectiv, a activitatilor pentru care se aplica acest regim de impunere).

6. Intrebare:

in cazul unei societati care este platitoare de impozit pe profit si impozit specific, calculul gradului de indatorare se va face proportional cu modul de calcul al celor doua impozite mentionate mai sus (adica in formula ar trebui alocate rational cat reprezinta capitalurile proprii aferente unui impozit si respectiv celuilalt si la fel si capitalurile imprumutate) iar in cazul cheltuielilor nedeductibile avute in vedere la calculul impozitelor si acestea trebuie separate pentru fiecare calcul in parte al fiecarui impozit pe baza unui rationament?

Raspuns:
in ipoteza in care contribuabilul platitor de impozit specific unor activitati realizeaza si alte venituri pentru care datoreaza impozit pe profit, respectiv are obligatia de a determina si plati concomitent cele doua impozite, acesta trebuie sa organizeze si sa conduca evidenta contabila potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea veniturilor si cheltuielilor corespunzatoare activitatilor vizate.
Spre exemplu, la determinarea impozitului pe profit, conform titlului II din Codul fiscal, se au in vedere veniturile si cheltuielile aferente activitatilor desfasurate in afara celor corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 din Legea nr. 170/2016.

Modalitatea de deducere a acestor cheltuieli la calculul rezultatului fiscal este cea reglementata de Codul fiscal, potrivit regulilor generale de la titlul II – "Impozitul pe profit", corespunzator activitatilor pentru care se datoreaza impozit pe profit. 

Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal se utilizeaza o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.

Potrivit regulii generale instituite la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, gradul de indatorare se calculeaza, ca raport intre media capitalului imprumutat cu termen de rambursare peste un an si media capitalului propriu. Pentru calculul acestor medii se folosesc valorile existente la inceputul anului si la sfarsitul perioadei pentru care se determina impozitul pe profit.

Astfel, in vederea determinarii valorii gradului de indatorare se utilizeaza formula de mai sus, ce va fi luata in calcul la stabilirea cheltuielilor deductibile corespunzatoare activitatilor pentru care se datoreaza impozit pe profit.

7. Intrebare:
O societate comerciala cu venituri cuprinse intre 100.001-500.000 euro la 31.12.2016, si cu capital social mai mare de 45.000 lei la 31.12.2016 devine platitoare de impozit specific si impozit pe profit incepand cu data de 01.01.2017. Cu data de 01.08.2017, conform Legii 177/2017 aceasta trece la impozitul pe venitul microintreprinderilor, dar intrucat are capitalul social mai mare de 45.000 lei, intentioneaza sa opteze din nou pentru impozit pe profit. Legea 170/2016 nu prevede in acest caz data de la care va deveni si platitor de impozit specific, societatea comerciala considera ca pana la 31.12.2017 va plati doar impozit pe profit, urmand ca incepand cu 01.01.2018 sa plateasca impozit specific.

Raspuns:
Fata de cele mentionate pentru intrebarea nr. 4, adaugam ca potrivit art. 3 din Legea nr. 170/2016, indeplinirea conditiilor de platitor de impozit specific unor activitati se verifica la data de 31 decembrie a anului precedent si drept urmare, in masura in care la data de 31 decembrie 2017 contribuabilul respectiv -platitor de impozit pe profit, prin optiune- indeplineste aceste conditii, incepand cu data de 1 ianuarie 2018 devine si platitor de impozit specific.

8. Intrebare:
in situatia in care in documentele de autorizare nu este specificat caracterul sezonier al activitatii, (de ex. terasele care functioneaza pe perioada verii) se poate face o recalculare a impozitului specific in conformitate cu prevederile art.5, alin. (5) din Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati si art. 5 din Ordinul nr. 264/464/2017 din 14 martie 2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati pentru aprobarea, Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati?

Raspuns:
Potrivit art. 5 alin. (2) din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului si ministrului finantelor publice, pentru structurile de primire turistice cu functiune de cazare si alimentatie publica de pe litoralul romanesc, clasificate, potrivit legii, ca desfasurand activitate sezoniera, impozitul specific aferent perioadei din anul calendaristic pentru care contribuabilul a desfasurat activitate se determina prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei din anul calendaristic in care contribuabilul a desfasurat activitatea, perioada mentionata in certificatul de clasificare/autorizatia de functionare.
Activitatea turistica sezoniera este definita astfel de Normele metodologice ale Legii nr. 170/2016 doar pentru zona de litoral, iar pentru restul teritoriului national se considera ca activitatea turistica se desfasoara 365 zile/an.

in ceea ce priveste recalcularea impozitului specific reglementata la alin. (5) al art. 5 din Legea nr. 170/2016, evidentiem ca aceasta vizeaza situatia in care intervin modificari datorate inceperii/incetarii unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 sau intervine modificarea suprafetelor aferente desfasurarii fiecarei activitati. 

La alin. (1) al art. 5 din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului si ministrului finantelor publice, s-a prevazut ca in aplicarea art. 5 alin. (5) din lege, prin inceperea/incetarea unei activitati se intelege inceperea/incetarea exploatarii economice a unei structuri de primire turistice sau unitati de alimentatie publica de tip restaurant, bar sau a unei parti a acesteia. inchiderea structurii/unitatii si predarea certificatului de clasificare in vederea radierii, dupa caz, se considera incetarea exploatarii unei structuri de primire turistice cu functiune de cazare, de alimentatie publica sau a unei unitati de alimentatie publica de catre un contribuabil. Modificarea suprafetei/numarului locurilor de cazare se realizeaza in urmatoarele situatii, fara a se limita la acestea: inchiderea activitatii unei terase pe timpul iernii, inchiderea activitatii unui bar in extrasezon, scoaterea din circuitul turistic a unui numar de camere, introducerea de camere in circuitul turistic prin modificarea anexei la certificatul de clasificare sau a autorizatiei de functionare.

Actul normativ indicat la paragraful precedent, statueaza la alin. (3) de la art. 5 ca prevederile alin. (1) se aplica si in cazul incetarii voluntare temporare a exploatarii structurii de primire turistice sau a unitatii de alimentatie publica, caz in care operatorul structurii de primire turistice/alimentatie publica solicita autoritatii centrale pentru turism/autoritatii care a emis certificatul de clasificare/autorizatia de functionare suspendarea certificatului de clasificare/autorizatiei de functionare pentru o perioada determinata. Suspendarea certificatului de clasificare/autorizatiei de functionare va inceta, fara nicio notificare, la data precizata in cererea de suspendare, in perioada de valabilitate a acestuia/acesteia. Valabilitatea certificatului de clasificare/autorizatiei de functionare nu se va prelungi cu perioada de suspendare temporara a activitatii.

Avand in vedere acest cadru legal, precum si faptul ca nu au fost prezentate elemente care sa sustina ideea ca situatia este de natura celor astfel reglementate, recalcularea impozitului specific nu poate fi luata in calcul.

9. Intrebare:

O societate comerciala desfasoara activitate specifica codurilor CAEN 5510 si 5610 (complex hotelier). La 31.12.2016, veniturile realizate au fost sub 500.000 euro. Pentru toata activitatea are in derulare un contract de asociere in participatiune cu o persoana fizica. Ce tip de impozit datoreaza societatea comerciala pentru perioada 01.01.2017-31.07.2017? Avand in vedere ca pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, nu era reglementat tratamentul fiscal a veniturilor realizate ca urmare a unei asocieri in participatiune, in cazul in care se desfasoara activitati supuse impozitului specific, ce tip de impozit va plati 
contribuabillul pentru perioada anterioara intrarii in vigoare a acestui act normativ?

Raspuns:

In ceea ce priveste contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 170/2016, s-a indicat la alin. (6) al art. 6 din acelasi act normativ ca acestia determina impozitul specific potrivit formulei stabilite in anexa nr. 3. Veniturile obtinute din activitatea unui complex hotelier din contracte de inchiriere sau asociere catre/cu alte societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi supuse impozitarii conform art. 10 alin. (2).

Potrivit definitiei redate la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 170/2016, complexul hotelier reprezinta structura de primire turistica cu functiuni de cazare care pentru obtinerea certificatului de clasificare include in perimetrul ei alte activitati, dar cel putin una clasificata ca impusa aferenta codurilor CAEN 5610 si/sau 5630, si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

(i) sunt exploatate de aceeasi persoana juridica romana;
(ii) inregistreaza distinct in evidenta contabila operatiunile efectuate;
(iii) nu include activitatile aferente codurilor CAEN 5621 si 5629.

Astfel, pentru a fi considerat complex hotelier in sensul Legii nr. 170/2016, structura de primire turistica cu functiuni de cazare trebuie sa indeplineasca anumite conditii, cumulativ, inclusiv pe cea privind exploatarea de catre aceeasi persoana juridica.

Conform art. 2 alin. (1) din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului si ministrului finantelor publice, complexul hotelier este format din cladiri si terenuri care includ in acelasi edificiu ori edificii legate fizic sau functional structuri de primire turistice cu diverse functiuni. Prin alte activitati desfasurate de complexul hotelier se intelege activitatile de alimentatie publica de tip restaurant, bar, agrement, tratament balnear/wellness sau de infrumusetare, prestate in cadrul respectivei cladiri, cu mijloace proprii, activitati ce fac parte din oferta turistica a contribuabilului, fiind oferite turistilor individual sau in cadrul pachetelor turistice definite potrivit legii pe cele 5 tipuri de cazare in structurile de primire turistica.

Totodata, potrivit art. 6 alin. (6) din Legea nr. 170/2016, contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, astfel cum este definit la art. 2 alin. (1) lit. c), determina impozitul specific potrivit formulei stabilite in anexa nr. 3. Veniturile obtinute din activitatea unui complex hotelier din contracte de inchiriere sau asociere catre/cu alte societati reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi supuse impozitarii conform art. 10 alin. (2).

Dispozitiile legale la care se face trimitere, in speta art. 10 alin. (2), prevad insa ca sunt vizati contribuabilii care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier si realizeaza venituri din desfasurarea altor activitati aplicand sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
in acest cadru legal, in masura in care nu sunt indeplinite conditiile cumulative de la art. 2 alin. (1) lit. c), nu ne aflam in situatia de a fi aplicabile prevederile referitoare la activitatea desfasurata prin intermediul unui complex hotelier. 
in acelasi timp insa, potrivit prevederilor art. 4 din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului si ministrului finantelor publice, contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute la art. 1 din lege, cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitului stabilit potrivit art. 6 din lege, pentru fiecare activitate desfasurata.

10. Intrebare:
La vanzarea unui bun din patrimoniu, utilizat pentru desfasurarea activitatilor specifice (ex: bar, restaurant), se calculeaza impozit pe profit sau se considera ca este un venit din desfasurarea activitatilor specifice, acoperit de impozitul specific?

Raspuns:
Avand in vedere prevederile alin. (3) al art. 9 din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului si ministrului finantelor publice, pentru veniturile realizate din vanzarea bunurilor din patrimoniu se aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit reglementat la titlul II din Codul fiscal.

Sursa: Sesiunea online de consultanta ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "10 raspunsuri ANAF la cele mai frecvente intrebari cu privire la impozitul specific":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016