Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

2011 ? PREVIZIUNI... SAU CERTITUDINI?

05-Ian-2011
7134
Plecand de la proiectiile bugetare, 2011 se asteapta sa fie un an linistit, fara mari modificari in legislatia fiscala. Cu toate acestea, schimbarile in directia mult mediatizatei extinderi a bazei impozabile s-au demonstrat a fi adoptate in mare graba, fara o minima dezbatere publica. Memoria O.U.G. nr. 58/2010 ramane proaspata in acest sens, alaturi de permanenta incalcare a regulilor de modificare a Codului fiscal.

Prin proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2011, cresteri importante sunt prognozate in sfera veniturilor din amenzi, pe fondul diminuarii celor din impozitul pe profit, alaturi de importante venituri suplimentare din TVA si doar o usoara
crestere in cazul impozitului pe venit.

Asadar, nu sunt semne de crestere a principalelor impozite. Efecte mai importante ar putea avea unele prevederi care isi vor inceta aplicabilitatea la 31 decembrie 2010, aceasta daca, in ultimile zile ale anului, asa cum de multe ori se obisnuieste, nu vor fi luate masuri pentru extinderea aplicarii si in 2011.

Ne referim la O.U.G. nr. 34/2009 care a introdus impozitul minim si a restrictionat deductibilitatea cheltuielilor privind combustibilul, alaturi de interdictia deducerii taxei pe valoarea adaugata aferente acestuia, dar si a taxei aferente achizitionarii de vehicule.

Incepand cu 1 ianuarie 2011, scutirile de impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti se extind, adaugandu-se la dividende, deja scutite, si veniturile din dobanzi sau redevente.

Potrivit art. 117 lit. j) din Codul fiscal, veniturile din dobanzi sau redevente, asa cum sunt definite la art. 12419, obtinute din Romania de persoane juridice sau de un sediu permanent al unei intreprinderi, rezidente in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb sunt scutite de impozit, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor detine minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare la persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dobanzii sau redeventelor.

Modificari importante si de fond sunt cele care se refera la introducerea sistemului de autodeterminare si plata a impozitului pe venitul net anual de catre contribuabilul persoana fizica. Se va renunta astfel la impunerea de catre Administratia fiscala, la calculul impozitului de catre administratie pe baza declaratiei de venit depuse de contribuabil. Aceasta modalitate de calcul si plata a impozitului anual se va aplica pentru veniturile realizate incepand cu 1 ianuarie 2010, care vor face obiectul declararii pana la data de 25 mai 2011.

Impactul acestei prevederi, strecurate prin O.U.G. nr. 109/2009, nu afost suficient analizat, datorita faptului ca aplicarea a parut indepartata, la momentul adoptarii. Consecintele vor fi importante, deoarece majoritateapersoanelor obligate sa isi determine impozitul vor fi nevoite sa plateasca serviciile consultantilor pentru a putea sa determine corect obligatiile fiscale.

Este de precizat ca procedura privind platile anticipate ramane neschimbata, atat in ceea ce priveste stabilirea acestora de catre administratia fiscala, cat si in ceea ce priveste termenele de plata.

Tot in sfera impozitului pe venit, in 2011 va interveni si modificarea termenului de depunere a declaratiei de impunere pentru veniturile realizate de persoanele fizice: 25 mai 2011, fata de anii anteriori, cand data depunerii a fost 15 mai. In contextul schimbarii mecanismului de stabilire a impozitului se produce si modificarea titulaturii de declaratie privind venitul realizat, proprie unei impuneri administrative.

Modificarea introdusa vizeaza atat declararea, cat si plata impozitului aferent veniturilor din 2010, care se va efectua in 2011, data de 25 mai constituindu-se atat ca termen de declarare, cat si ca termen de plata a impozitului pe venit.

Modificari de amploare sunt avute in vedere pentru anul 2011 in sfera procedurii fiscale, desi capacitatea cunoscuta a administratiei fiscale de a reusi diminueaza gradul de certitudine al acestora. Unificarea obligatiilor declarative, preluarea administrarii tuturor contributiilor sociale si generalizarea sistemului electronic de declarare sunt obiective importante, cu un impact major asupra tuturor contribuabililor.

Autor: Justinian Cucu
Editor Fiscalitatea.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "2011 ? PREVIZIUNI... SAU CERTITUDINI?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei. Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an...» citeste mai departe aici

  • Programul prin care elevii primesc cate un borcan de miere, functional de la 1 ianuarie 2020
    • Daniel Botanoiu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a anuntat, vineri - 20 septembrie, in conferinta de presa care a deschis editia de toamna a Targului National al Mierii, ca programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere in fiecare luna va fi functional de la 1 ianuarie 2020. "Incepand cu 1 ianuarie 2020, programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere va fi functional. Ideea este ca am avut intelegerea de a pregati foarte...» citeste mai departe aici

  • MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019. Aici gasiti modelul de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii. Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului...» citeste mai departe aici

  • Plati compensatorii acordate unui salariat. Tratament impozit pe profit
    • "O salariata, revenita de o luna si jumatate din concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, doreste incetarea contractului individual de munca, cu acordul partilor. Societatea noastra ii va acorda, cu titlu de recompensare pentru activitatea desfasurata, un numar de salarii brute. Aceste venituri vor fi impozitate la nivel de salariat. Mentionam ca aceste compensatorii nu sunt prevazute in contractul individual de munca ori in Regulamentul intern al Societatii, iar...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016