Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 trenduri care vor marca salarizarea in 2019

11-Ian-2019
3003

Indiferent daca lucreaza in IT, in constructii sau in contabilitate, angajatii isi doresc tot mai multa transparenta si flexibilitate din partea companiilor din care fac parte. In alte tari, platforme precum Glassdoor sau Payscale le ofera tuturor sansa de a se evalua mai bine in ceea ce priveste eventualele castiguri financiare, iar angajatorii pun tot mai mult accent pe crearea unei imagini cat mai bune si din acest punct de vedere.

Pentru ca trendurile circula rapid, cateva dintre ele isi vor face aparitia in acest an si in Romania. Daca lucrezi deja in domeniul administrarii de personal si al salarizarii sau daca intentionezi sa urmezi cursuri de inspector resurse umane pentru a face o cariera din asta, este important sa fii la curent cu noutatile:

 

1. Transparenta in ceea ce priveste oferta salariala

Desi pana nu demult angajatorii puneau mare pret pe confidentialitatea sumelor pe care le ofera salariatilor, companii mari din afara, cum ar fi Buffer, isi etaleaza in prezent valoarea muncii pentru fiecare angajat. Trendul a fost preluat si de Whole Foods, CareHere sau Hired, iar sansele sa devina popular si in Romania sunt destul de mari, avand in vedere ca deja exista platforme unde angajatii pot divulga ei insisi astfel de informatii pentru potentialii viitori angajati care vor sa se alature organizatiei.

 

Acest trend este insa un cutit cu doua taisuri, mai ales pentru afacerile mici si mijlocii, tocmai pentru ca exista riscul ca o astfel de comparatie intre salariati sa duca la diminuarea retentiei personalului sau la crearea unei imagini discriminatorii.

2. Flexibilitatea in ceea ce priveste data platii salariului

In prezent, angajatii isi primesc salariul pentru orele lucrate in luna precedenta, in intervalul 1-15 al fiecarei luni. Impartirea sumei in avans si lichidare este si ea tot mai putin populara, mai ales in cadrul companiilor mari, iar persoanele care au pana si cele mai mici lacune in ceea ce priveste educatia financiara au de suferit de pe urma acestui lucru.

 

In plus, situatii neprevazute se pot intampla la tot pasul, iar solicitarea unui avans nu este intotdeauna o solutie la indemana salariatilor. De aceea, companiile care executa servicii de payroll pentru diverse firme, asa cum este Gusto, se orienteaza tot mai mult catre a face plata salariului cat mai flexibila pentru angajati. In alte tari acestia isi pot alege una sau mai multe zile de salarizare in fiecare luna sau chiar sa fie platiti imediat dupa efectuarea unei zile de munca. Acest trend nu este unul benefic doar pentru angajati, ci le ofera si angajatorilor posibilitatea de a-si esalona plata taxelor si a impozitelor.

 

3. Trainingurile financiare

Cresterile salariale nu sunt intotdeauna la indemana angajatorilor, insa acestia pot compensa eventualele lipsuri prin oferirea unor traininguri de specialitate in ceea ce priveste educatia financiara pentru angajati. O alta varianta ar fi punerea la dispozitia acestora a unor softuri, aplicatii sau platforme care sa ii ajute sa isi organizeze mai bine cheltuielile.

 

Avand aceste facilitati la indemana, angajatii pot identifica eventualii factori financiari de stres si pot primi solutii sau sfaturi de la specialisti in ceea ce priveste depasirea momentelor dificile din punct de vedere financiar sau chiar in ceea ce priveste economisirea unor sume de bani pentru investitii mari asa cum sunt autoturismele sau locuintele. Asadar, daca te afli la conducerea unei companii si vrei sa le oferi si altfel de beneficii extrasalariale angajatilor, un coach specializat in domeniul financiar ar putea fi mai apreciat decat cupoanele de reduceri sau abonamentele la diferite servicii.

 

2019 va fi un an plin de inovatii in numeroase nise, inclusiv in cea a salarizarii si a administrarii de personal. Daca lucrezi in acest domeniu, e important sa fii mereu la curent cu ceea ce se intampla, sa cunosti tendintele si sa imbratisezi cele mai bune solutii pentru compania la care lucrezi, astfel incat sa multumesti si managementul, dar si salariatii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016