Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

3 trenduri care vor marca salarizarea in 2019

11-Ian-2019
1219

Indiferent daca lucreaza in IT, in constructii sau in contabilitate, angajatii isi doresc tot mai multa transparenta si flexibilitate din partea companiilor din care fac parte. In alte tari, platforme precum Glassdoor sau Payscale le ofera tuturor sansa de a se evalua mai bine in ceea ce priveste eventualele castiguri financiare, iar angajatorii pun tot mai mult accent pe crearea unei imagini cat mai bune si din acest punct de vedere.

Pentru ca trendurile circula rapid, cateva dintre ele isi vor face aparitia in acest an si in Romania. Daca lucrezi deja in domeniul administrarii de personal si al salarizarii sau daca intentionezi sa urmezi cursuri de inspector resurse umane pentru a face o cariera din asta, este important sa fii la curent cu noutatile:

 

1. Transparenta in ceea ce priveste oferta salariala

Desi pana nu demult angajatorii puneau mare pret pe confidentialitatea sumelor pe care le ofera salariatilor, companii mari din afara, cum ar fi Buffer, isi etaleaza in prezent valoarea muncii pentru fiecare angajat. Trendul a fost preluat si de Whole Foods, CareHere sau Hired, iar sansele sa devina popular si in Romania sunt destul de mari, avand in vedere ca deja exista platforme unde angajatii pot divulga ei insisi astfel de informatii pentru potentialii viitori angajati care vor sa se alature organizatiei.

 

Acest trend este insa un cutit cu doua taisuri, mai ales pentru afacerile mici si mijlocii, tocmai pentru ca exista riscul ca o astfel de comparatie intre salariati sa duca la diminuarea retentiei personalului sau la crearea unei imagini discriminatorii.

2. Flexibilitatea in ceea ce priveste data platii salariului

In prezent, angajatii isi primesc salariul pentru orele lucrate in luna precedenta, in intervalul 1-15 al fiecarei luni. Impartirea sumei in avans si lichidare este si ea tot mai putin populara, mai ales in cadrul companiilor mari, iar persoanele care au pana si cele mai mici lacune in ceea ce priveste educatia financiara au de suferit de pe urma acestui lucru.

 

In plus, situatii neprevazute se pot intampla la tot pasul, iar solicitarea unui avans nu este intotdeauna o solutie la indemana salariatilor. De aceea, companiile care executa servicii de payroll pentru diverse firme, asa cum este Gusto, se orienteaza tot mai mult catre a face plata salariului cat mai flexibila pentru angajati. In alte tari acestia isi pot alege una sau mai multe zile de salarizare in fiecare luna sau chiar sa fie platiti imediat dupa efectuarea unei zile de munca. Acest trend nu este unul benefic doar pentru angajati, ci le ofera si angajatorilor posibilitatea de a-si esalona plata taxelor si a impozitelor.

 

3. Trainingurile financiare

Cresterile salariale nu sunt intotdeauna la indemana angajatorilor, insa acestia pot compensa eventualele lipsuri prin oferirea unor traininguri de specialitate in ceea ce priveste educatia financiara pentru angajati. O alta varianta ar fi punerea la dispozitia acestora a unor softuri, aplicatii sau platforme care sa ii ajute sa isi organizeze mai bine cheltuielile.

 

Avand aceste facilitati la indemana, angajatii pot identifica eventualii factori financiari de stres si pot primi solutii sau sfaturi de la specialisti in ceea ce priveste depasirea momentelor dificile din punct de vedere financiar sau chiar in ceea ce priveste economisirea unor sume de bani pentru investitii mari asa cum sunt autoturismele sau locuintele. Asadar, daca te afli la conducerea unei companii si vrei sa le oferi si altfel de beneficii extrasalariale angajatilor, un coach specializat in domeniul financiar ar putea fi mai apreciat decat cupoanele de reduceri sau abonamentele la diferite servicii.

 

2019 va fi un an plin de inovatii in numeroase nise, inclusiv in cea a salarizarii si a administrarii de personal. Daca lucrezi in acest domeniu, e important sa fii mereu la curent cu ceea ce se intampla, sa cunosti tendintele si sa imbratisezi cele mai bune solutii pentru compania la care lucrezi, astfel incat sa multumesti si managementul, dar si salariatii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "3 trenduri care vor marca salarizarea in 2019":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016