Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

3 trenduri care vor marca salarizarea in 2019

11-Ian-2019
1907

Indiferent daca lucreaza in IT, in constructii sau in contabilitate, angajatii isi doresc tot mai multa transparenta si flexibilitate din partea companiilor din care fac parte. In alte tari, platforme precum Glassdoor sau Payscale le ofera tuturor sansa de a se evalua mai bine in ceea ce priveste eventualele castiguri financiare, iar angajatorii pun tot mai mult accent pe crearea unei imagini cat mai bune si din acest punct de vedere.

Pentru ca trendurile circula rapid, cateva dintre ele isi vor face aparitia in acest an si in Romania. Daca lucrezi deja in domeniul administrarii de personal si al salarizarii sau daca intentionezi sa urmezi cursuri de inspector resurse umane pentru a face o cariera din asta, este important sa fii la curent cu noutatile:

 

1. Transparenta in ceea ce priveste oferta salariala

Desi pana nu demult angajatorii puneau mare pret pe confidentialitatea sumelor pe care le ofera salariatilor, companii mari din afara, cum ar fi Buffer, isi etaleaza in prezent valoarea muncii pentru fiecare angajat. Trendul a fost preluat si de Whole Foods, CareHere sau Hired, iar sansele sa devina popular si in Romania sunt destul de mari, avand in vedere ca deja exista platforme unde angajatii pot divulga ei insisi astfel de informatii pentru potentialii viitori angajati care vor sa se alature organizatiei.

 

Acest trend este insa un cutit cu doua taisuri, mai ales pentru afacerile mici si mijlocii, tocmai pentru ca exista riscul ca o astfel de comparatie intre salariati sa duca la diminuarea retentiei personalului sau la crearea unei imagini discriminatorii.

2. Flexibilitatea in ceea ce priveste data platii salariului

In prezent, angajatii isi primesc salariul pentru orele lucrate in luna precedenta, in intervalul 1-15 al fiecarei luni. Impartirea sumei in avans si lichidare este si ea tot mai putin populara, mai ales in cadrul companiilor mari, iar persoanele care au pana si cele mai mici lacune in ceea ce priveste educatia financiara au de suferit de pe urma acestui lucru.

 

In plus, situatii neprevazute se pot intampla la tot pasul, iar solicitarea unui avans nu este intotdeauna o solutie la indemana salariatilor. De aceea, companiile care executa servicii de payroll pentru diverse firme, asa cum este Gusto, se orienteaza tot mai mult catre a face plata salariului cat mai flexibila pentru angajati. In alte tari acestia isi pot alege una sau mai multe zile de salarizare in fiecare luna sau chiar sa fie platiti imediat dupa efectuarea unei zile de munca. Acest trend nu este unul benefic doar pentru angajati, ci le ofera si angajatorilor posibilitatea de a-si esalona plata taxelor si a impozitelor.

 

3. Trainingurile financiare

Cresterile salariale nu sunt intotdeauna la indemana angajatorilor, insa acestia pot compensa eventualele lipsuri prin oferirea unor traininguri de specialitate in ceea ce priveste educatia financiara pentru angajati. O alta varianta ar fi punerea la dispozitia acestora a unor softuri, aplicatii sau platforme care sa ii ajute sa isi organizeze mai bine cheltuielile.

 

Avand aceste facilitati la indemana, angajatii pot identifica eventualii factori financiari de stres si pot primi solutii sau sfaturi de la specialisti in ceea ce priveste depasirea momentelor dificile din punct de vedere financiar sau chiar in ceea ce priveste economisirea unor sume de bani pentru investitii mari asa cum sunt autoturismele sau locuintele. Asadar, daca te afli la conducerea unei companii si vrei sa le oferi si altfel de beneficii extrasalariale angajatilor, un coach specializat in domeniul financiar ar putea fi mai apreciat decat cupoanele de reduceri sau abonamentele la diferite servicii.

 

2019 va fi un an plin de inovatii in numeroase nise, inclusiv in cea a salarizarii si a administrarii de personal. Daca lucrezi in acest domeniu, e important sa fii mereu la curent cu ceea ce se intampla, sa cunosti tendintele si sa imbratisezi cele mai bune solutii pentru compania la care lucrezi, astfel incat sa multumesti si managementul, dar si salariatii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "3 trenduri care vor marca salarizarea in 2019":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Decizie importanta a ICCJ cu privire la termenul de prescriptie in materie de impozit pe profit
    • Cu privire la stabilirea momentului de la care se calculeaza termenul de prescriptie pentru obligatii fiscale principale/accesorii aferente impozitului pe profit stabilit suplimentar, de-a lungul timpului a existat o practica neunitara atat in randul instantelor judecatoresti cat si al organelor fiscale. Vechiul cod de procedura fiscala prevedea ca termenul de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili obligatii fiscale (5 ani) incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru OCTOMBRIE 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un document cu toate obligatiile fiscale aferente lunii octombrie 2020. 7 OCTOMBRIE ultima zi pentru: - depunerea formularului 092 "Declaratie de mentiuni”, de catre platitorii de TVA, care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic si au efectuat o achizitie intracomunitara de bunuri in luna septembrie 2020 (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru in luna, incepand cu luna octombrie 2020). [articolul...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2737/2020. Aprobarea formularelor si actelor de control utilizate in activitatea de inspectie economico-fiscala
    • Ordinul nr. 2737/2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizatein activitatea de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 23 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 23 septembrie 2020, a fost aprobat modelul si continutul actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara. (Raport de inspectie economico-financiara;...» citeste mai departe aici

  • Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 208/2020. Au fost modificate mai multe acte normative
    • Oficiul National al Registrului Comertului a publicat recent cateva informatii referitoare la modificarile aduse de Legea 208/2020. Astfel, incepand cu 26 septembrie 2020, data intrarii in vigoare a Legii nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 869/23.09.2020, se modifica si se completeaza urmatoarele acte normative: 1. Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, dupa cum urmeaza: • La...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016