
Raportul Special
realizat de specialisti
Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania.
Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice.
De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub incidenta comertului ambulant, devenit de mare succes mai ales printre turisti.
Atunci cand vrei sa iti deschizi o activitate de acest fel, este important sa ai cateva lucruri bine clarificate din punct de vedere legal.
5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant:
1. Echipament fiscal specific
Fiecare comerciant, fie ca este ambulant sau nu, e obligat sa aiba echipament fiscal specific activitatii sale. Pentru acest tip de comert ambulant, poti gasi case de marcat portabile si avizate, care te vor ajuta sa iti desfasori activitatea in conditii legale. De asemenea, potrivit legii, esti obligat ca zilnic sa faci registrul de casa in care sa listezi toate operatiunile cu numerar facute intr-o zi.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
2. Autorizatie speciala, daca vinzi produse alimentare
Fiecare comerciant ambulant este obligat sa obtina de la Consiliul Local o licenta obtinuta dupa completarea unui formular cu numele, data nasterii, adresa, orarul de lucru, zona de comercializare si listarea bunurilor care urmeaza sa fie scoase la vanzare. Daca printre acestea se afla si produse alimentare, atunci vei avea nevoie de o autorizatie speciala, suplimentara.
3. O serie de certificate
Pe lista documentatiei de care vei mai avea nevoie pentru a putea intra in comertul ambulant, o serie de certificate vor fi necesare pentru afacerea ta. In primul rand, va trebui sa ai un certificat de inregistrare care a fost emis de Registrul Comertului, iar apoi un certificat fiscal de la Directia Fiscala. Acesta din urma trebuie sa rezulte ca nu ai niciun fel de restante la bugetul local, altfel nu poti activa.
4. Contractul de inchiriere a rulotei si pentru spatiul public
In privinta rulotei care va deveni magazinul tau ambulant, trebuie sa prezinti un contract de inchiriere pentru domeniul public pe care urmeaza sa activezi. Daca este cazul, trebuie sa ai si contractul de inchiere a rulotei, daca aceasta nu se afla deja in proprietate, caz in care trebuie sa ai cartea de identitate a acesteia. Nu in ultimul rand, e obligatoriu sa prezinti si un proiect de amplasament pentru rulota ta.
5. Avizul sanitar
Un aviz important de obtinut si prezentat, fara de care nu poti face comert ambulant, este cel sanitar, care sa demonstreze faptul ca activitatea se desfasoara in conditii perfecte, care nu pun in pericol sanatatea clientilor tai.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: artjazz
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Incasare avans in numerar de la persoane fizice. Cum se emit facturile in acest cazPFA la norma de venit. Poate sa scada din impozit costurile cu CASA DE MARCAT?Vanzare marfa cu amanuntul. Ce documente intocmim la transferul marfurilor?Studiu de caz: Punere in functiune CASA DE MARCAT. Se deduce valoarea din baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor?SAF-T: Cum se completeaza in D406 subsectiunea Plati pentru firmele care nu aplica TVA la incasare?Ultimele articole
Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabilaArticole similare
Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Societate cu mai multe magazine. Cum se stabileste obligativitatea tinerii registrelor de casa?Exercitarea unor profesii libere. Registre obligatoriiDiminuarea soldului din registrul de casa. Note contabile de reglareCum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?Ultimele articole
PFA in 2023. In contextul adoptarii Legii 296/2023, trebuie intocmit REGISTRU DE CASA si pentru PFA-uri?Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Sanctiuni pentru ridicare dividende in numerar peste plafonul maxim. Registrul de casaPlati in valuta in numerar catre nerezidenti si shimb valutar la casele de schimb. Cum ne incadram in plafonul de plati?Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?Sfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA