Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant

14-Iul-2020
33565

Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania.

Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice.

De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub incidenta comertului ambulant, devenit de mare succes mai ales printre turisti.

Atunci cand vrei sa iti deschizi o activitate de acest fel, este important sa ai cateva lucruri bine clarificate din punct de vedere legal.

5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant:

1. Echipament fiscal specific

Fiecare comerciant, fie ca este ambulant sau nu, e obligat sa aiba echipament fiscal specific activitatii sale. Pentru acest tip de comert ambulant, poti gasi case de marcat portabile si avizate, care te vor ajuta sa iti desfasori activitatea in conditii legale. De asemenea, potrivit legii, esti obligat ca zilnic sa faci registrul de casa in care sa listezi toate operatiunile cu numerar facute intr-o zi.

2. Autorizatie speciala, daca vinzi produse alimentare

Fiecare comerciant ambulant este obligat sa obtina de la Consiliul Local o licenta obtinuta dupa completarea unui formular cu numele, data nasterii, adresa, orarul de lucru, zona de comercializare si listarea bunurilor care urmeaza sa fie scoase la vanzare. Daca printre acestea se afla si produse alimentare, atunci vei avea nevoie de o autorizatie speciala, suplimentara.

3. O serie de certificate

Pe lista documentatiei de care vei mai avea nevoie pentru a putea intra in comertul ambulant, o serie de certificate vor fi necesare pentru afacerea ta. In primul rand, va trebui sa ai un certificat de inregistrare care a fost emis de Registrul Comertului, iar apoi un certificat fiscal de la Directia Fiscala. Acesta din urma trebuie sa rezulte ca nu ai niciun fel de restante la bugetul local, altfel nu poti activa.

4. Contractul de inchiriere a rulotei si pentru spatiul public

In privinta rulotei care va deveni magazinul tau ambulant, trebuie sa prezinti un contract de inchiriere pentru domeniul public pe care urmeaza sa activezi. Daca este cazul, trebuie sa ai si contractul de inchiere a rulotei, daca aceasta nu se afla deja in proprietate, caz in care trebuie sa ai cartea de identitate a acesteia. Nu in ultimul rand, e obligatoriu sa prezinti si un proiect de amplasament pentru rulota ta.

5. Avizul sanitar

Un aviz important de obtinut si prezentat, fara de care nu poti face comert ambulant, este cel sanitar, care sa demonstreze faptul ca activitatea se desfasoara in conditii perfecte, care nu pun in pericol sanatatea clientilor tai.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: artjazz

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016