Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Abonament de transport. Legea serviciilor publice. Ce informatii sunt obligatorii?

12-Iun-2017
345

In analiza de mai jos, avem o societate comerciala cu capital integral de stat care efectueaza transport public de calatori si emite abonamente pentru o luna de zile in valoare de 50 de lei. Acestea sunt subventionate de la bugetul local in proportie de 98%. Stabilim daca pe abonament trebuie tiparit pretul de 1 leu pe care il achita calatorul sau cel de 50 de lei (pretul real si cu mentiunea ca este redus cu 98%). De asemenea, vom vedea daca trebuie imprimate si datele societatii inclusiv CUI si adresa avand in vedere ca acest abonament inlocuieste bonul fiscal.

Pe abonament se va trece pretul suportat de client/calator si nu pretul ce include subventia de la bugetul local, chiar daca aceasta subventie este inclusa in baza impozabila a serviciilor de transport prestate in conditiile prevazute de pct. 30 alin. 1 din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal. In fond, este vorba de doua momente de exigibilitate diferite din punct de vedere al TVA: momentul vanzarii abonamentului (pentru pretul incasat de la client) si momentul incasarii subventiilor de la bugetul local (pentru partea subventionata de la bugetul local).

De altfel, si art. 41 alin. 2 din Legea serviciilor de transport public local 92/2007 prevede ca veniturile operatorilor de transport se formeaza din incasarea de la utilizatorii serviciului a tarifelor/taxelor de calatorie, reprezentand contravaloarea serviciului prestat, si/sau din subventii de la bugetul de stat si de la bugetele locale, calculate ca diferenta de tarif, in conditiile legii.

Cum abonamentul de transport este eliberat clientului/calatorului, el va cuprinde obligatoriu pretul platit de acesta in contrapartida serviciului de transport primit.


Ca orice document justificativ, abonamentul va contine obligatoriu si informatii privind datele de identificare ale societatii emitente: denumire, adresa, numar registru comertului, cod unic de identificare fiscala. De asemenea, va contine informatii privind perioada de valabilitate, titularul abonamentului (daca este nominal), rutele acoperite etc.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Abonament de transport. Legea serviciilor publice. Ce informatii sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in Monitorul Oficial!
    • UPDATE 15 noiembrie 2018! In data de 14 noiembrie 2018 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei OUG nr.79/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Principala modificare priveste aplicarea salariul minim diferentiat pe studii sau vechime. Astfel, in ce priveste introducerea salariului minim diferentiat in functie de vechimea in munca sau de nivelul studiilor, Codul Muncii se MODIFICA, iar la articolul 164, dupa alineatul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100
    • Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri. Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Presedintele Consiliului Fiscal: Am construi cate o autostrada anual daca am colecta TVA cat bulgarii
    • Romania ar avea venituri bugetare pentru o autostrada lunga cat Comarnic - Brasov, in fiecare an, daca ar avea gap-ul de TVA cat Bulgaria, estimeaza Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal (CF). „In Bulgaria au un gap de TVA de doar 13,56%, noi avem 36%. Daca am avea o rata de colectare precum Bulgaria, ceea ce n-ar trebui sa nu fie de netrecut, am avea venituri bugetare in plus de 3,8 miliarde de euro, o autostrada mare in fiecare an. Va imaginati lucrul acesta? Este ceva...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016