Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In analiza urmatoare, avem o societate X care are ca obiect de activitate distributia si care doreste sa cumpere marfa de la o societate Y (are drept obiect de activitate productia de bunuri). Societatea Y a intrat in insolventa si are un administrator judiciar care gestioneaza lichidarea activelor si pasivelor. Nu are un plan de reorganizare.
In cazul in care societatea X cumpara marfa de la o societate in insolventa, vom vedea daca poate beneficia de anumite facilitati, precum si ce documente ar trebui intocmite pentru achizitionarea marfii si care va fi baza legala.
Achizitia marfurilor de la un furnizor aflat in insolventa nu este mai avantajoasa decat achizitia aceluiasi tip de marfa de la oricare alt furnizor care nu se afla in aceasta situatie.
Totusi, comparativ cu achizitiile de marfuri de la furnizori cu codul de TVA anulat din oficiu pentru care nu se poate exercita dreptul de deducere, pentru achizitia de la un furnizor aflat in insolventa, acest drept poate fi exercitat. In acest sens, aduc drept argument prevederile art. 11 alin. (7) si alin. (9) din Codul fiscal.
Astfel, prin art. 11 alin. (7) care se refera la furnizori inactivi cu codul de TVA anulat din oficiu se reglementeaza ca "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului, potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare. ….. "
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Fond handicapati. ACHIZITIE BUNURI in luna urmatoare. VIDEODeclaratie VIES. Cum procedam in cazul achizitiei de bunuri?ACHIZITIE BUNURI pe teritoriul altui stat membru decat Romania. Ce obligatii declarative avem?Inregistrare investitie amenajare la un spatiu inchiriat. Ce inregistrari contabile se fac?ACHIZITIE BUNURI de la o unitate protejata autorizata. ce conditii sunt obligatorii?Ultimele articole
Obiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarACHIZITIE BUNURI de la societati in lichidare. Care este tratamentul fiscal?ACHIZITIE BUNURI in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?Achizitie in regim special TVA. Cum declaram achizitia in Declaratia 394?Cum tratam fiscal o ACHIZITIE BUNURI pe teritoriul Romaniei de la furnizor stabilit pe teritoriul comunitar?Articole similare
Ghidul E-FACTURA, actualizat de MF. Au fost introduse autoFACTURArea si descarcarea facturilor in format PDFLivrare intracomunitara. FACTURA pentru diferente de pret. Declaratia 390Se aplica TVA la taxa de 80 lei/tona- fond de mediu conform Ordonantei 31/2013? Raspuns oficialTaxe retinute la momentul achizitiei si documente necesare. Cum facem tranzactia intre SRL si persoana fizica?Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?Ultimele articole
RO e-FACTURA la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistemReduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest anFacturi emise de ONRC. Documentele se transmit prin RO e-FACTURA?Sanctiunile pentru e-Transport si e-TVA sunt amanate pana la 1 ianuarie 2025Luni, 30 septembrie 2024, termenul de depunere a 3 declaratii importanteArticole similare
Propunere legislativa privind modificarea cotelor de TVAImpozit pe constructii. Plata impozit si tratament fiscalAvans incasat in 2015 si cota TVA utilizata. Ce inregistrari contabile se fac si cum procedam?Norma de venit PFA. Depasire plafon. Cum se calculeaza limita?Se declara in D 390 daca nu exista cod de TVA?Ultimele articole
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistemCalendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest anOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiFirme care nu au depus bilantul pana pe 30 mai 2024. Mai pot reveni la regimul micro din 2025?Sfaturi de la experti
F7000 - Obligatie de raportare
Intrebare: Societatea noastra ca broker de inchirieri auto care ofera practic servicii de promovare pentru firmele de inchirieri auto si incaseaza un comision din tranzactii este nevoie sa completam declaratia de platforme si anume F7000?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Monografie contabila asociere in participatie
Intrebare: Se incheie un acord de asociere intre 2 persoane juridice, ambele platitoare de TVA si impozit pe profit pentru a participa in calitate de ofertant, in vederea atribuirii unui contract de achizitie publica. Activitatea desfasurata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA