Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?

16-Iul-2014
15997
In analiza de azi, pornim de la o societate comerciala neplatitoare de TVA in Romania cu obiect de activitate pensiune. Societatea are incheiat un contract cu o firma care face rezervari online. Firma emite facturi catre societatea din Romania.

Facturile sunt fara TVA, dar pe facturi este mentionat ca "TVA-ul este supus regimului de taxare inversa ".

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Firma din Romania trebuie sa se inregistreze numai pentru aceste prestari de servicii intracomunitare ca platitor de TVA?

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

2. In cazul unui raspuns afirmativ, care e procedura? Vor exista doua coduri de inregistrare (un cod cu TVA pentru prestari servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara TVA pentru servicii primare si prestate in Romania)?

3. Ce declaratii se depun in cazul de mai sus?

4. Care vor fi inregistrarile contabile?

Mentionam ca aveti obligatia sa va inscrieti in Registrul Operatorilor Intracomunitari inainte de derularea oricarei operatiuni intracomunitare, conform art. 158^2 din Codul fiscal. Pentru aceasta trebuie mai intai sa obtineti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare. Pentru operatiunile derulate pe teritoriul Romaniei veti ramane in continuare neplatitor de TVA.

Veti avea intradevar 2 coduri de inregistrare : unul cu tva pentru prestarii servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara tva pentru servicii primate si prestate in Romania.

Veti proceda astfel:

- solicitati inscrierea in scopuri de TVA conform art. 153^1, alin. (1), litera c) completand declaratia 091" Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA / Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare (OPANAF 7/2010)".

- dupa obtinerea numarului de TVA pentru operatiuni intracomunitare, depuneti formularul 095" Cerere de inregistrare in / radiere din / Registrul operatorilor intracomunitari (OPANAF 1180/2012)"(impreuna cu o copie dupa nr. de TVA intracomunitar, cazierele judiciare ale asociatilor, timbre fiscale, si ce alte documente (imputernicire, copie CI, etc.) mai solicita administratia financiara la care sunteti arondati).

Obtinerea numarului valid de TVA intracomunitar si inscrierea in ROI trebuie sa se realizeze inainte de realizarea oricarei operatiuni intracomunitare (in cazul dvs. achizitie de servicii).

Veti transmite numarul valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare partenerilor dvs. din Olanda (si tuturor celorlati parteneri din spatiul comunitar cu care veti derula opertatiuni intracomunitare).

Furnizorii dvs. din spatiul comunitar trebuie de asemenea sa va comunice codul lor valid de TVA. Veti depune pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei declaratia recapitulativa 390VIES" Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (OPANAF 3162/2011)", mentionand operatiunea la codul S - achizitie intracomunitara de servicii.

Veti depune de asemenea la aceeasi data Decontul special de TVA 301, mentionand operatiunea la sectiunea Sectiunea 4.1 "Achiziții de servicii intracomunitare, pentru care beneficiarul este obligat la plata.

TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal

"La primirea facturii de servicii de la furnizorul din Olanda veti inregistra:

628 = 401 cu suma facturata

Daca ati fi fost platitor de TVA si pe teritoriul Romaniei ati fi inregistrat taxarea inversa 4426 = 4427 cu suma facturata * 24%.
Dat fiind ca nu sunteti platitor de TVA , nu puteti face aceasta inregistrare , asa ca veti mentiona in decontul special de TVA la "Baza de impozitare" suma facturata si la "TVA datorat" calculati 24% la suma facturata. Acest TVA il veti achita pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care a devenit exigibila TVA (data emiterii facturii).

Operatiunea se va inregistra : 635 = 4423

Si plata : 4423 = 5311/5121.

Cereti partenerului din Olanda sa va refaca facturile emise inainte de inscrierea in ROI si sa treaca pe factura TVA din Olanda, TVA pe care il veti da pe cheltuieli ca de pe orice alta factura.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?":
Rating:

Nota: 3.91 din 16 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016