Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?

16-Iul-2014
13130
In analiza de azi, pornim de la o societate comerciala neplatitoare de TVA in Romania cu obiect de activitate pensiune. Societatea are incheiat un contract cu o firma care face rezervari online. Firma emite facturi catre societatea din Romania.

Facturile sunt fara TVA, dar pe facturi este mentionat ca "TVA-ul este supus regimului de taxare inversa ".

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Firma din Romania trebuie sa se inregistreze numai pentru aceste prestari de servicii intracomunitare ca platitor de TVA?

2. In cazul unui raspuns afirmativ, care e procedura? Vor exista doua coduri de inregistrare (un cod cu TVA pentru prestari servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara TVA pentru servicii primare si prestate in Romania)?
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

3. Ce declaratii se depun in cazul de mai sus?

4. Care vor fi inregistrarile contabile?

Mentionam ca aveti obligatia sa va inscrieti in Registrul Operatorilor Intracomunitari inainte de derularea oricarei operatiuni intracomunitare, conform art. 158^2 din Codul fiscal. Pentru aceasta trebuie mai intai sa obtineti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare. Pentru operatiunile derulate pe teritoriul Romaniei veti ramane in continuare neplatitor de TVA.

Veti avea intradevar 2 coduri de inregistrare : unul cu tva pentru prestarii servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara tva pentru servicii primate si prestate in Romania.

Veti proceda astfel:

- solicitati inscrierea in scopuri de TVA conform art. 153^1, alin. (1), litera c) completand declaratia 091" Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA / Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare (OPANAF 7/2010)".

- dupa obtinerea numarului de TVA pentru operatiuni intracomunitare, depuneti formularul 095" Cerere de inregistrare in / radiere din / Registrul operatorilor intracomunitari (OPANAF 1180/2012)"(impreuna cu o copie dupa nr. de TVA intracomunitar, cazierele judiciare ale asociatilor, timbre fiscale, si ce alte documente (imputernicire, copie CI, etc.) mai solicita administratia financiara la care sunteti arondati).

Obtinerea numarului valid de TVA intracomunitar si inscrierea in ROI trebuie sa se realizeze inainte de realizarea oricarei operatiuni intracomunitare (in cazul dvs. achizitie de servicii).

Veti transmite numarul valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare partenerilor dvs. din Olanda (si tuturor celorlati parteneri din spatiul comunitar cu care veti derula opertatiuni intracomunitare).

Furnizorii dvs. din spatiul comunitar trebuie de asemenea sa va comunice codul lor valid de TVA. Veti depune pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei declaratia recapitulativa 390VIES" Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (OPANAF 3162/2011)", mentionand operatiunea la codul S - achizitie intracomunitara de servicii.

Veti depune de asemenea la aceeasi data Decontul special de TVA 301, mentionand operatiunea la sectiunea Sectiunea 4.1 "Achiziții de servicii intracomunitare, pentru care beneficiarul este obligat la plata.

TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal

"La primirea facturii de servicii de la furnizorul din Olanda veti inregistra:

628 = 401 cu suma facturata

Daca ati fi fost platitor de TVA si pe teritoriul Romaniei ati fi inregistrat taxarea inversa 4426 = 4427 cu suma facturata * 24%.
Dat fiind ca nu sunteti platitor de TVA , nu puteti face aceasta inregistrare , asa ca veti mentiona in decontul special de TVA la "Baza de impozitare" suma facturata si la "TVA datorat" calculati 24% la suma facturata. Acest TVA il veti achita pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care a devenit exigibila TVA (data emiterii facturii).

Operatiunea se va inregistra : 635 = 4423

Si plata : 4423 = 5311/5121.

Cereti partenerului din Olanda sa va refaca facturile emise inainte de inscrierea in ROI si sa treaca pe factura TVA din Olanda, TVA pe care il veti da pe cheltuieli ca de pe orice alta factura.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?":
Rating:

Nota: 4.03 din 15 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"