Raportul Special
realizat de specialisti
In studiul de caz propus astazi vom discuta despre achizitionarea de produse second hand de catre o societate si repunerea lor in vanzare - implicit, vom vorbi despre obligatiile care revin societatii in acest caz.
"O societate comerciala cu raspundere limitata, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit micro3%, avand cod caen 4779, achizitioneaza marfa (mobila second hand) din Germania de la o persoana fizica.
Documentele pentru marfa achizitionata sunt o chitanta care a fost tradusa si in care sunt trecute pretul in euro si o detaliere a produselor primite, ex: dormitoare, dulap, scaune, si mai este specificat ca marfa este luata de la un camin de studenti. Societatea noastra face receptia marfii, urmand ca apoi sa fie scoasa la vanzare. Mentionam ca gestiunea se tine la pret de achizitie. 1. Ce documente ar trebui sa intocmeasca societatea noastra si daca este corect ca marfa sa fie vanduta prin casa de marcat? 2. Chitanta si cu cmr sunt de ajuns pentru a introduce marfa in gestiune? 3. Ce alte obligatii ar mai avea societatea?". La toate aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza.
Potrivit prevederilor pct. 6 din Norme generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, din Anexa la OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.
Asadar, pentru inregistrarea in evidenta contabila, trebuie sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferenta, document care se foloseste ca document de receptie obligatoriu pentru bunurile materiale procurate de la persoanele fizice, precum si pentru bunurile materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare.
De asemenea, pe langa chitanta si CMR ar fi trebuit sa intocmiti si borderou de achizitii (Cod 14-4-13)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
Activitatea mentionata de dvs. nu este prevazuta la exceptiile mentionate la art. 2 din ordonanta, privind neutilizarea casei de marcat.
Asadar, in situatia in care vanzarile sunt catre persoane fizice iar incasarea se efctueaza in numerar, este obligatoriu utilizarea casei de marcat. Nu exista obligatia inregistrarii ca platitor de TVA ( chiar daca se depaseste valoarea de 10.000 euro) daca achizitionati bunuri de la persoane fizice ( nu reprezinta operatiune impozabila conform prevederilor art. 268 alin. 8 lit. c) din Codul fiscal).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Ce este o intreprindere individuala, cum se diferentiaza de o PFA, actele necesare pentru infiintarea II si spete utileStudiu de caz: Obligativitatea achizitionarii casei de marcat fiscale de catre o agentie imobiliaraFacturare in decembrie si incasare in ianuarie 2014. Se procedeaza corect?CASA DE MARCAT, OBLIGATORIE pentru persoanele fizice care inchiriaza camere in scop turisticVanzare ocazionala en gros. Ce documente si implicatii fiscale apar?Ultimele articole
Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabilae-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVAArticole similare
Suma achitata in contul altei trezorerii. Cum se face indreptarea erorilor din documentele de plata?Comunicat in atentia societatilor si companiilor nationaleDocumentar fiscal: Stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilorUn proiect al Finantelor inscrie fapte noi in cazierul fiscalFinantele propun esalonarea la plata in forma simplificata si pentru obligatiile fiscale cu retinere la sursaUltimele articole
Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalBonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineascaD212 in 2025. Principalele modificari din formular, implementate prin Ordinul 7015/2024Accize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acestaExemplu calcul recuperare pierdere fiscalaSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri
Intrebare: In declaratia 390 ce fel de bunuri se declara? Am cumparat un acumulator de 150 lei. Il consideram bun cumparat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025
Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele
Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare
NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025
Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA