Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatii

04-Iun-2019
5543

In studiul de caz propus astazi vom discuta despre achizitionarea de produse second hand de catre o societate si repunerea lor in vanzare - implicit, vom vorbi despre obligatiile care revin societatii in acest caz.

"O societate comerciala cu raspundere limitata, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit micro3%, avand cod caen 4779, achizitioneaza marfa (mobila second hand) din Germania de la o persoana fizica.

Documentele pentru marfa achizitionata sunt o chitanta care a fost tradusa si in care sunt trecute pretul in euro si o detaliere a produselor primite, ex: dormitoare, dulap, scaune, si mai este specificat ca marfa este luata de la un camin de studenti. Societatea noastra face receptia marfii, urmand ca apoi sa fie scoasa la vanzare. Mentionam ca gestiunea se tine la pret de achizitie. 1. Ce documente ar trebui sa intocmeasca societatea noastra si daca este corect ca marfa sa fie vanduta prin casa de marcat? 2. Chitanta si cu cmr sunt de ajuns pentru a introduce marfa in gestiune? 3. Ce alte obligatii ar mai avea societatea?". La toate aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor pct. 6 din Norme generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, din Anexa la OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.

Asadar, pentru inregistrarea in evidenta contabila, trebuie sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferenta, document care se foloseste ca document de receptie obligatoriu pentru bunurile materiale procurate de la persoanele fizice, precum si pentru bunurile materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare.

De asemenea, pe langa chitanta si CMR ar fi trebuit sa intocmiti si borderou de achizitii (Cod 14-4-13)

Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

Activitatea mentionata de dvs. nu este prevazuta la exceptiile mentionate la art. 2 din ordonanta, privind neutilizarea casei de marcat.

Asadar, in situatia in care vanzarile sunt catre persoane fizice iar incasarea se efctueaza in numerar, este obligatoriu utilizarea casei de marcat. Nu exista obligatia inregistrarii ca platitor de TVA ( chiar daca se depaseste valoarea de 10.000 euro) daca achizitionati bunuri de la persoane fizice ( nu reprezinta operatiune impozabila conform prevederilor art. 268 alin. 8 lit. c) din Codul fiscal).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatii":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati TVA. EXPLICATII si SOLUTII direct de la ANAF:
    • Am apelat la serviciile unui specialist de top in domeniul TVA, fost inspector ANAF, directia “Mari contribuabili” (discretia este de la sine inteleasa) pentru a limpezi neclaritatile, subtilitatile si implicatiile mai putin evidente ale legislatiei referitoare la aceasta taxa-vedeta. Rezultatul? Un material amplu, de cca 200 de pagini, structurat pe 6 teme majore privind TVA, care reuseste un lucru incredibil: sa faca ordine in aceasta legislatie stufoasa si sa ofere rapid solutii....» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Contribuabilii au termen limita data de 30 septembrie pentru a transmite 4 declaratii fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca trebuie sa transmita, pana pe data de 30 septembrie, 4 declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: 1. OBLIGATIA Depunerea Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc. ; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art.322 din Legea nr.227/2015) - Formularul 394...» citeste mai departe aici

  • Legea consumatorului vulnerabil 2021: norme de aplicare, acte necesare si cand se pot depune dosarele
    • Incepand cu data de 1 noiembrie 2021 se va aplica Legea 226/2021 care stabileste noi masuri de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie. Acest lucru inseamna ca persoanele cu venituri mai mici vor primi ajutor financiar din partea statului pentru incalzirea locuintei pe timpul iernii, dar si un ajutor suplimentar pentru consumul de energie. Ce inseamna consumator vulnerabil: definitie conform legii Consumatorul vulnerabil de energie este, conform Legii 226/2021, persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016