Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatii

04-Iun-2019
461

In studiul de caz propus astazi vom discuta despre achizitionarea de produse second hand de catre o societate si repunerea lor in vanzare - implicit, vom vorbi despre obligatiile care revin societatii in acest caz.

"O societate comerciala cu raspundere limitata, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit micro3%, avand cod caen 4779, achizitioneaza marfa (mobila second hand) din Germania de la o persoana fizica.

Documentele pentru marfa achizitionata sunt o chitanta care a fost tradusa si in care sunt trecute pretul in euro si o detaliere a produselor primite, ex: dormitoare, dulap, scaune, si mai este specificat ca marfa este luata de la un camin de studenti. Societatea noastra face receptia marfii, urmand ca apoi sa fie scoasa la vanzare. Mentionam ca gestiunea se tine la pret de achizitie. 1. Ce documente ar trebui sa intocmeasca societatea noastra si daca este corect ca marfa sa fie vanduta prin casa de marcat? 2. Chitanta si cu cmr sunt de ajuns pentru a introduce marfa in gestiune? 3. Ce alte obligatii ar mai avea societatea?". La toate aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor pct. 6 din Norme generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, din Anexa la OMFP 2634/2015, documentele justificative provenite din tranzactii/ operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderou de achizitie/carnet de comercializare, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.

Asadar, pentru inregistrarea in evidenta contabila, trebuie sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferenta, document care se foloseste ca document de receptie obligatoriu pentru bunurile materiale procurate de la persoanele fizice, precum si pentru bunurile materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare.


De asemenea, pe langa chitanta si CMR ar fi trebuit sa intocmiti si borderou de achizitii (Cod 14-4-13)

Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

Activitatea mentionata de dvs. nu este prevazuta la exceptiile mentionate la art. 2 din ordonanta, privind neutilizarea casei de marcat.

Asadar, in situatia in care vanzarile sunt catre persoane fizice iar incasarea se efctueaza in numerar, este obligatoriu utilizarea casei de marcat. Nu exista obligatia inregistrarii ca platitor de TVA ( chiar daca se depaseste valoarea de 10.000 euro) daca achizitionati bunuri de la persoane fizice ( nu reprezinta operatiune impozabila conform prevederilor art. 268 alin. 8 lit. c) din Codul fiscal).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016