Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordare tichete cadou pentru stimularea vanzarilor

09-Mai-2012
15286
O societate doreste sa acorde tichete cadouri in cadrul unui Program de motivare organizat in vederea stimularii vanzarilor in reteaua de parteneri si a cresterii volumului vanzarilor.

Participantii (persoane fizice sau persoane juridice) vor primi, in functie de rezultatele obtinute, in favoarea organizatorului, un bonus constand in tichete Smart Pass. Valoarea tichetelor Smart Pass va fi stabilita lunar in functie valoarea vanzarilor realizate de participant pe perioada desfasurarii programului de motivare.

Va rog sa tratati din punct de vedere contabil si fiscal si sa precizati daca societatea are obligatii declarative.

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Raspuns: Potrivit art. 2 alin (1) din Legea 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.
Din punct de vedere fiscal, potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Avand in vedere aceste prevederi, cheltuielile cu tichetele cadou sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: factura primita de la unitatea emitenta a tichetelor cadou, contract cu clientul partener pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire tichete, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor etc.

In situatia in care tichetele cadou se acorda unor persoane fizice din exteriorul soicetatii (nu sunt salariati), atunci societatea are obligatia sa retina la sursa un impozit pe venit in procent de 16%, conform art 78 alin 2 sin pct. 152 din normele metodologice de aplicare ale acestui articol. Impozitul retinut se declara in declaratia 100, dar si in formularul 205 pana la sfarsitul lunii februarie a anului viitor celui de acordare.

Inregistrarea in contabilitate se efectueaza astfel:

- achizitia tichetelor cadou:
5328 = 401

% = 401 valoare comision tiparire
628
4426

- plata furnizorului de tichete cadou:
401 = 5121

- acordarea tichetelor cadou persoanelor fizice:

623 = 5328
- retinerea impozitului:
635 = 446
- plata impozitului la bugetul de stat:
446 = 5121

In situatia in care beneficiarii tichetelor cadou sunt persoane juridice, atunci, nu se mai retine la sursa niciun impozit pe venit, societatea care acorda tichetele inregistreaza doar o cheltuiala cu promovarea, cheltuieli de marketing, prin intermediul contului 623 (623 = 5328). In aceasta situatie nu exista obligatii declarative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Acordare tichete cadou pentru stimularea vanzarilor":
Rating:

Nota: 3.25 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016