Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea de bonusuri la prestarile de servicii

31-Mar-2010
4901

Societatea noastra presteaza servicii de service auto si ar dori, pentru stimularea vanzarilor, sa acorde anumite bonusuri clientilor sub forma unor bonuri valorice in limita a 5 % din valoarea reparatiilor efectuate.

Aceste bonuri valorice vor fi folosite pentru reparatiile ulterioare (factura va fi emisa in conditii normale dar clientul plateste mai putin cu valoarea bonului sau bonurilor valorice acumulate).

Pot exista situatii in care clientul nu mai plateste nimic, acoperind valoarea intregii facturi cu bonuri valorice (este cazul firmelor care au mai multe masini si pot cumula mai multe bonuri valorice, bonuri ce nu sunt nominale si ca urmare pot fi folosite de catre oricine). Intrebarea mea este urmatoarea:

Unde incadrez aceste bonuri valorice?

In ce masura sunt deductibile cheltuielile efectuate pentru stingerea facturilor (partea din factura pentru care clientul prezinta bonul valoric) si ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a putea acorda aceste bonuri valorice.

De asemenea cum justific partea neachitata din factura si trecuta pe cheltuiala, este suficient sa capsez bonul valoric prezentat de client la factura respectiva?

Mentionez ca aceste bonuri sunt inseriate , tiparite de noi sau de o firma specializata.

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Pentru a beneficia si dvs... click aici
 
Ref: acordarea de bonusuri la prestarile de servicii

Recunoasterea cheltuielilor de natura ?bonusurilor? acordate clientilor fideli trebuie sa se incadreze in definitia profitului impozabil potrivit caruia, cheltuielile sunt deductibile daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sau sunt reglementate de acte normative in vigoare.

In vederea stabilirii bazei impozabile, Titlul II al Codului fiscal, imparte cheltuielile in trei grupe: - deductibile - cu deductibilitate limitata - nedeductibile Cheltuielile realizate cu promovarea produselor si/sau serviciilor pe piata existenta sau pe piete noi, se incadreaza, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. i) in grupa cheltuielilor deductibile la calculul profitului impozabil.

Modul in care aceasta operatiune de acordare a bonusurilor se realizeaza, trebuie sa fie cat mai transparent si sa respecte legislatia contabila si fiscala.

Aceasta presupune urmatoarele:

- sa existe o hotarare a administratiei prin care se hotaraste utilizarea bonurilor de valoare, procentul acordat, conditiile in care se acorda (la numar de reparatii, de ex.) si limita maxima la care se poate ajunge,

- bonusul sa nu reprezinte contravaloarea prestarii unor servicii care nu au respectat calitatea,

- bonusul sa se acorde tuturor celor care apeleaza la serviciile societatii, iar in cazul in care se stabileste o limita de valoare sau conditii preferentiale acestea sa se regaseasca in hotararea consiliului de administratie,

- pe factura intocmita clientului sa se treaca suma aferenta procentului prin care se diminueaza valoarea (discountul).

In felul acesta societatea d-voastra se va inregistra cu cheltuieli care reprezinta bonusul acordat, iar clientul cu un venit egal cu acest bonus.

Chiar daca aceste tichete de valoare nu sunt nominative, pe factura trebuie sa se evidentieze suma care a fost scazuta.

 - bonurile de valoare trebuie emise de o societate specializata, iar evidenta lor nu trebuie sa dea nastere la suspiciuni si reincadrarea operatiunii de catre organele fiscale, conform prevederilor art. 11 din Codul fiscal,

- valoarea acestor reduceri nu trebuie sa fie sub costul serviciilor prestate de societatea d-voastra deoarece operatiunea in timp ar conduce la realizarea de pierdere din activitate.

De ex., daca presupunem ca intr-o perioada de timp ar apela la serviciile d-voastra numai clientii fideli si facturile ar fi acoperite din bonurile acordate care ar mai fi scopul economic al activitatii societatii? Totodata, mentionam ca nu este de neglijat nici regimul TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea de bonusuri la prestarile de servicii":
Rating:

Nota: 2.33 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.