Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitate desfasurata in locuri de munca diferite ale angajatorului. Cum completam corect Declaratia 112?

07-Oct-2016
7843

In randurile de mai jos, cazul ales se refera la situatia in care un salariat angajat la acelasi angajator doreste sa lucreze jumatate de luna la un punct de lucru si jumatate de luna la un alt punct de lucru sub acelasi contract de munca. Statul de plata se face pe puncte de lucru. Vom vedea daca in D112 se cumuleaza norma si salariul.

Locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri se regaseste in contractul individual de munca, in conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. b) si alin. (4) din Codul muncii republicat. Felului de activitate mentionat in cuprinsul intrebarii care presupune deplasari in zone diferite in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu ii poate corespunde, datorita specificului, posibilitatii ca salariatul sa munceasca in diverse locuri, respectiv la punctele de lucru sau in locuri de munca organizate ale angajatorului.

In acest sens, asa cum se precizeaza si in OMMSS 64/2003 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului individual de munca, in sectiunea alocata locului de munca se vor preciza cele doua locuri unde salariatul isi desfasoara activitatea (lit. D pct. 2 “In lipsa unui loc de munca fix salariatul va desfasura activitatea astfel: …").

Prin urmare, consideram ca este posibil sa se incheie un contract individual de munca in care locul de munca al salariatului sa fie definit de maniera precizata mai sus, salariatul desfasurand activitatea in locuri de munca diferite organizate ale angajatorului. Trebuie totodata facuta diferentierea intre sediile secundare ale angajatorului care au sub 5 salariati si sediile secundare inregistrate ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale.

In aceste conditii, in situatia desfasurarii activitatii la doua sedii secundare ale angajatorului care au sub 5 salariati, chiar daca evidenta prezentei si activitatii salariatului se face pe fiecare punct de lucru, metodologia de calcul al impozitului pe salarii se va aplica in functie de venitul brut realizat de salariat conform contractului individual de munca, aceasta presupunand cumularea veniturilor realizate de salariat. Din acest punct de vedere, consideram ca in Declaratia 112 se va completa sectiunea A din Anexa nr. 1.2 "Anexa asigurat".



In situatia desfasurarii activitatii la doua sedii secundare diferite inregistrate ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006, dificultatea va consta in repartizarea impozitului pe salarii intre cele doua sedii secundare, fiind necesara tratarea veniturilor realizate aferente celor doua sedii secundare ca fiind realizate in baza a doua contracte individuale de munca distincte in raport cu acelasi angajator. In acelasi sens, Declaratia 112 prevede completarea sectiunii F Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare numai de catre platitorii care au sedii secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, potrivit Legii nr. 273/2006. si impozit/venit


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)

    • Legea 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a introdus si reglementarea conform careia actionarii unor societati pot vota online sau prin corespondenta la Adunarile Generale. Legea nr. 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1212 din 3 decembrie 2024. Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016