Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Activitatea de control financiar preventiv propriu. Ce principii stau la baza elaborarii obiectivelor si indicatorilor de performanta?

27-Iun-2016
2842

Intr-o analiza recenta, in ce priveste evaluarea salariatului care da viza de control financiar preventiv, se considera ca incidenta o au si dispozitiile OG 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care stabilesc in cadrul art. 9 alin.(8) ca evaluarea activitatii persoanei care desfasoara activitati de control financiar preventiv propriu se face de catre conducatorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice care a avizat numirea, anual, prin calificative, pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele auditului public si in rapoartele Curtii de Conturi, unde este cazul.



Astfel, e reamintit, conform PortalCodulMuncii.ro, si tinand cont de codul de conduita al persoanelor care exercita activitatea de control financiar preventiv propriu aprobat prin Ordinul MFP 923/2014, faptul ca exercitarea atributiilor de control financiar preventiv de catre persoanele desemnate se realizeaza pe baza urmatoarelor principii:

a) Competenta profesionala. Persoana desemnata sa exercite controlul financiar preventiv propriu trebuie sa cunoasca si sa aplice cu consecventa si fermitate prevederile legale in domeniu, asigurand legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni ce fac obiectul vizei, precum si incadrarea acestora in limitele creditelor bugetare si/sau ale creditelor de angajament. In acest scop, aceasta are obligatia sa cunoasca in permanenta toate reglementarile legale specifice domeniului in care isi exercita atributiile de acordare a vizei de control financiar preventiv propriu.

b) Independenta decizionala in conditiile separarii atributiilor. Persoana desemnata sa exercite controlul financiar preventiv propriu este independenta in luarea deciziilor si acesteia nu i se poate impune in niciun fel acordarea sau refuzul vizei de control financiar preventiv propriu. Pentru actele sale, intreprinse cu buna-credinta, in exercitarea atributiilor sale si in limita acestora, cu respectarea prevederilor legale, persoana respectiva nu poate fi sanctionata sau schimbata din aceasta activitate. Conducerea entitatii publice in care se exercita activitatea de control financiar preventiv propriu este obligata sa ia masurile necesare pentru separarea atributiilor de aprobare, efectuare si control al operatiunilor, astfel incat acestea sa fie incredintate unor persoane diferite.

c) Obiectivitate. In exercitarea activitatii de control financiar preventiv propriu si, mai ales, in luarea deciziei de a acorda sau respinge viza, persoana desemnata trebuie sa verifice sistematic si temeinic proiectele de operatiuni, sa nu cedeze unor prejudecati, presiuni sau influente ce i-ar putea afecta aprecierea corecta a acestora, sa dea dovada de impartialitate, sa aiba o atitudine neutra, lipsita de subiectivism.


d) Conduita morala. Persoana desemnata cu exercitarea activitatii de control financiar preventiv propriu trebuie sa fie de o probitate morala recunoscuta, sa aiba o conduita corecta, sa dea dovada de comportare profesionala ireprosabila, la nivelul celor mai inalte standarde. Aceasta trebuie sa aiba o comportare demna in societate, sa isi desfasoare activitatea astfel incat sa aiba o buna reputatie.

e) Confidentialitate. Persoana desemnata sa exercite activitate de control financiar preventiv propriu este obligata sa pastreze secretul de stat, secretul de serviciu, dupa caz, in legatura cu continutul proiectelor de operatiuni ce fac obiectul vizei, sa nu divulge in niciun fel informatiile unei terte persoane, cu exceptia cazurilor in care este autorizata in mod expres de catre cei in drept sau in situatia in care furnizarea informatiei reprezinta o obligatie legala sau profesionala.

f) Incompatibilitate. Nu pot fi desemnate sa exercite activitate de control financiar preventiv propriu persoanele decazute din dreptul de a mai exercita o functie publica, aflate in perioada de 3 ani de la data eliberarii sau destituirii din functia publica respectiva, pe baza unei decizii luate de Agentia Nationala de Integritate, ca urmare a constatarii unei situatii de conflict de interese, si nici persoanele aflate in curs de urmarire penala, de judecata sau care au fost condamnate pentru fapte privitoare la abuz in serviciu, fals, uz de fals, inselaciune, dare sau luare de mita si alte infractiuni prin care au produs daune patrimoniului persoanelor fizice sau juridice.

Pe cale de consecinta, in opinia noastra aceste principii ar trebuie sa stea la baza elaborarii obiectivelor si indicatorilor de performanta specifici pentru activitatea de control financiar preventiv propriu, precum si criteriilor de evaluare.

Facem mentiunea ca fiecarui obiectiv ii este asociat un indicator de performanta, si se noteaza de la 1 la 5, fiind stabilite si criterii de evaluare a activitatii notate in mod similar. Evaluarea finala va fi reprezenta de media aritmetica a celor doua componente, iar nota finala regasindu-se intr-o plaja corespunzatoare calificativelor Foarte bine, Bine, Mediu, Satisfacator si Nesatisfacator.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Activitatea de control financiar preventiv propriu. Ce principii stau la baza elaborarii obiectivelor si indicatorilor de performanta?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de 45 de milioane de euro pentru dotarea scolilor cu echipamente wireless
    • Aproximativ 45 de milioane de euro, bani europeni, urmeaza sa fie investiti intr-un proiect de dotare cu echipamente wireless a 4.500 de scoli. De asemenea, proiectul prevede ca in cel putin 2.000 de institutii de invatamant sa fie creata infrastructura tehnica necesara utilizarii resurselor si serviciilor de tip OER si WEB 2.0 in educatie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI). "Am spus de nenumarate ori ca investitia cea mai buna in...» citeste mai departe aici

  • Ludovic Orban: Guvernul a contractat credite de peste 18 miliarde de euro pentru pomeni electorale
    • Presedintele PNL, Ludovic Orban, acuza Guvernul PSD-ALDE ca a contractat credite de 18,5 miliarde de euro pentru a face pomeni electorale, credite a caror consecinte vor fi resimtite de romani mult timp de acum. Acesta a subliniat faptul ca din acesti bani au fost “tocati de pomana”, nefiind facut nici macar un nou tronson de autostrada. Ludovic Orban a participat la finalul saptamanii la cursurile Scolii Memoriale “Gh. I. Bratianu”, organizata anual in ultimii 11 ani, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016