Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitati de constructii, cum se tine contabilitatea

02-Oct-2008
26904

Intrebare:

In activitatea de constructii, cum se tine contabilitatea cheltuielilor cu organizarea de santier pentru o institutie, in conditiile in care sunt si dotari cu 2 autoturisme, fax, calculator, telefon (mijloace fixe) care, dupa terminarea lucrarii, aprox 2 ani se vor preda beneficiarului pe baza de proces verbal.

Banii pentru organizarea de santier sunt primiti de la beneficiar.

Beneficiarul lucrarii "reabilitare centru istoric Botosani" este primaria Botosani care este neplatitoare de TVA facturile sunt pe numele constructorului "condacia Botosani" pt amenajarea organizarii de santier, dar banii sunt dati de beneficiar, primaria Botosani.

Deja noi am cumparat un fax in valoare de 1800 lei pt amenajarea biroului, consultantului lucrarii si urmeaza sa cumparam si doua automobile.

Toate aceste cheltuieli sunt prevazute in devizul lucrarii, la capitolul organizare de santier.

Cu ani in urma, la o situatie asemanatoare am facut intrare in gestiunea unitatii si am dat pe cheltuieli cu organizarea de santier inclusiv automobilul.la sfarsitul lucrarii predandu-le pe baza de proces verbal, toate aceste dotari... nu stiu daca am procedat corect?

Pt organizarea de santier, constructorul este obligat sa cumpere si sa amenajeze totul, potrivit capitolului din devizul general, iar banii se dau pe baza sit.de lucrari pt.aceste cheltuieli prezentate beneficiarului,urmata de factura ce include toate aceste cheltuieli,catre primaria Botosani....factura se inregistreaza la venituri c+m" .

Raspuns in august 2008:

Organizarea contabilitatii cheltuielilor cu organizarea de santier nu este reglementata in mod expres prin legislatia contabila. Singurul act normativ care reglementeaza inregistrarile contabile este O.M.F.P. nr. 1752/2005. Este reglementata doar contabilitatea lucrarilor de constructii. Contravaloarea lucrarilor de constructie este stabilita pe baza situatiilor de lucrari (deviz), document care cuprinde toate elementele costului de productie aferent obtinerii unui obiectiv de constructii.

Costul de productie al obiectivului are la baza:

 cheltuielile directe aferente productiei (materiale directe, energie consumata, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie);

Colectarea cheltuielilor materiale ferente acestor lucrari se efectueaza prin conturile de materii prime 301 "Materii prime", si materiale si materiale 302 "Materiale consumabile" in corespondenta cu contul 601? Cheltuieli cu materiile prime? si contul 602 ?Cheltuieli cu materialele consumabile?.

 cheltuielile indirecte (salarii personal tehnic, amortizarea utilajelor si echipamentelor, intretinerea structurilor de santier, etc. ), cheltuielile generale de administratie (salarii, diverse materiale, intretinere sediu, etc.);

 beneficiul scontat.

Evidenta contabila a lucrarilor efectuate se organizeaza prin utilizarea contului 332 ?Lucrari si servicii in curs de executie? evidentiat lunar prin formula 332 = 711 avand ca documente justificative devizele de lucrari intocmite de firma dvs. si acceptate de beneficiar.

Inregistrarile contabile care se efectueaza prin contul 332 "Lucrari si servicii in curs de executie" sunt:

 in debit: valoarea la cost de productie a lucrarilor si serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei prin creditul contului 711;

 in credit: scaderea din gestiune a valorii lucrarilor in curs de executie la inceputul perioadei urmatoare prin debitul contului 711.

Soldul contului reprezinta valoarea la cost de productie a lucrarilor si serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei.

Contravaloarea autoturismelor, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe achizitionate (fax, telefon, calculator) nu poate fi alocata organizarii de santier aferenta constructiei.

Contravaloarea unui autoturism nu poate intra in valoarea unei cladiri. Regimul de amortizarea al unui autoturism este diferit de aceal al unei cladiri. In valoarea cladirii poate intra valoarea altor mijloace fixe fara de care cladirea nu ar fi proprie utilizarii, de exemplu liftul, centrala termica etc.

Asa cum rezulta din O.M.F.P. nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, la sectiunea 7.2.3. Imobilizari corporale si subsectiunea ?Evaluarea initiala a imobilizarilor corporale?, la punctul 92, alineatul 2 sunt exemplificate costurile recunoscute ca fiind efectuate in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia.

Aceste costuri sunt urmatoarele:

1. costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate aferente salariilor;
2. cheltuieli materiale;
3. costurile de amenajare a amplasamentului;
4. costurile initiale de livrare si manipulare;
5. costurile de instalare si asamblare;
6. cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea
autorizatiilor;
7. onorariile profesionale platite avocatilor si
expertilor etc.

De asemenea, trebuie sa aveti in vedere si precizarile de la punctul 55 conform carora costul de productie al unui bun cuprinde costul de achizitie a materiilor prime si materialelor consumabile si cheltuielile de productie direct atribuibile bunului. In acest sens, consider ca nu se poate include in costul cladirii contravaloarea altor elemente de investitie enumerate de dvs. (autoturism, fax, calculator, etc.).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016