Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Activitati de constructii, cum se tine contabilitatea

02-Oct-2008
14460

Intrebare:

In activitatea de constructii, cum se tine contabilitatea cheltuielilor cu organizarea de santier pentru o institutie, in conditiile in care sunt si dotari cu 2 autoturisme, fax, calculator, telefon (mijloace fixe) care, dupa terminarea lucrarii, aprox 2 ani se vor preda beneficiarului pe baza de proces verbal.

Banii pentru organizarea de santier sunt primiti de la beneficiar.

Beneficiarul lucrarii "reabilitare centru istoric Botosani" este primaria Botosani care este neplatitoare de TVA facturile sunt pe numele constructorului "condacia Botosani" pt amenajarea organizarii de santier, dar banii sunt dati de beneficiar, primaria Botosani.

Deja noi am cumparat un fax in valoare de 1800 lei pt amenajarea biroului, consultantului lucrarii si urmeaza sa cumparam si doua automobile.

Toate aceste cheltuieli sunt prevazute in devizul lucrarii, la capitolul organizare de santier.

Cu ani in urma, la o situatie asemanatoare am facut intrare in gestiunea unitatii si am dat pe cheltuieli cu organizarea de santier inclusiv automobilul.la sfarsitul lucrarii predandu-le pe baza de proces verbal, toate aceste dotari... nu stiu daca am procedat corect?

Pt organizarea de santier, constructorul este obligat sa cumpere si sa amenajeze totul, potrivit capitolului din devizul general, iar banii se dau pe baza sit.de lucrari pt.aceste cheltuieli prezentate beneficiarului,urmata de factura ce include toate aceste cheltuieli,catre primaria Botosani....factura se inregistreaza la venituri c+m" .

Raspuns in august 2008:

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

Organizarea contabilitatii cheltuielilor cu organizarea de santier nu este reglementata in mod expres prin legislatia contabila. Singurul act normativ care reglementeaza inregistrarile contabile este O.M.F.P. nr. 1752/2005. Este reglementata doar contabilitatea lucrarilor de constructii. Contravaloarea lucrarilor de constructie este stabilita pe baza situatiilor de lucrari (deviz), document care cuprinde toate elementele costului de productie aferent obtinerii unui obiectiv de constructii.

Costul de productie al obiectivului are la baza:

 cheltuielile directe aferente productiei (materiale directe, energie consumata, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie);

Colectarea cheltuielilor materiale ferente acestor lucrari se efectueaza prin conturile de materii prime 301 "Materii prime", si materiale si materiale 302 "Materiale consumabile" in corespondenta cu contul 601? Cheltuieli cu materiile prime? si contul 602 ?Cheltuieli cu materialele consumabile?.

 cheltuielile indirecte (salarii personal tehnic, amortizarea utilajelor si echipamentelor, intretinerea structurilor de santier, etc. ), cheltuielile generale de administratie (salarii, diverse materiale, intretinere sediu, etc.);

 beneficiul scontat.

Evidenta contabila a lucrarilor efectuate se organizeaza prin utilizarea contului 332 ?Lucrari si servicii in curs de executie? evidentiat lunar prin formula 332 = 711 avand ca documente justificative devizele de lucrari intocmite de firma dvs. si acceptate de beneficiar.

Inregistrarile contabile care se efectueaza prin contul 332 "Lucrari si servicii in curs de executie" sunt:

 in debit: valoarea la cost de productie a lucrarilor si serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei prin creditul contului 711;

 in credit: scaderea din gestiune a valorii lucrarilor in curs de executie la inceputul perioadei urmatoare prin debitul contului 711.

Soldul contului reprezinta valoarea la cost de productie a lucrarilor si serviciilor in curs de executie la sfarsitul perioadei.

Contravaloarea autoturismelor, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe achizitionate (fax, telefon, calculator) nu poate fi alocata organizarii de santier aferenta constructiei.

Contravaloarea unui autoturism nu poate intra in valoarea unei cladiri. Regimul de amortizarea al unui autoturism este diferit de aceal al unei cladiri. In valoarea cladirii poate intra valoarea altor mijloace fixe fara de care cladirea nu ar fi proprie utilizarii, de exemplu liftul, centrala termica etc.

Asa cum rezulta din O.M.F.P. nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, la sectiunea 7.2.3. Imobilizari corporale si subsectiunea ?Evaluarea initiala a imobilizarilor corporale?, la punctul 92, alineatul 2 sunt exemplificate costurile recunoscute ca fiind efectuate in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia.

Aceste costuri sunt urmatoarele:

1. costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate aferente salariilor;
2. cheltuieli materiale;
3. costurile de amenajare a amplasamentului;
4. costurile initiale de livrare si manipulare;
5. costurile de instalare si asamblare;
6. cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea
autorizatiilor;
7. onorariile profesionale platite avocatilor si
expertilor etc.

De asemenea, trebuie sa aveti in vedere si precizarile de la punctul 55 conform carora costul de productie al unui bun cuprinde costul de achizitie a materiilor prime si materialelor consumabile si cheltuielile de productie direct atribuibile bunului. In acest sens, consider ca nu se poate include in costul cladirii contravaloarea altor elemente de investitie enumerate de dvs. (autoturism, fax, calculator, etc.).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Activitati de constructii, cum se tine contabilitatea":
Rating:

Nota: 4.88 din 8 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"