Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ajutor de stat pentru crearea de locuri de munca. Noul proiect MFP

17-Feb-2016
1534

Regasiti mai jos noul Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca, publicat de Ministerul de Finante.


Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articolul I. – Hotararea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 6, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Fiecare loc de munca se mentine pentru o perioada minima de 5 ani de la data crearii in cazul
intreprinderilor mari, respectiv 3 ani in cazul intreprinderilor mici si mijlocii."

2. La articolul 15 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

"a) sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata;"

3. La articolul 15 alineatul (3), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) nu apartin unor actionari care detin sau au detinut in ultimii 2 ani anteriori datei inregistrarii cererii de acord pentru finantare o alta intreprindere inregistrata conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicata, care desfasoara sau a desfasurat activitatea pentru care solicita finantare."

4. La articolul 16, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) sa fie considerate investitii initiale, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. k) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevazuta la anexa nr. 2, respectiv investitii initiale in favoarea unei noi activitati economice, in cazul intreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucuresti-Ilfov care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. l) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevazuta la anexa nr. 2;"

5. in anexa nr. 2, la articolul 1, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:

"d1) cost salarial eligibil – costul salarial cuprinzand salariul brut pana la limita salariului mediu brut pe economie aprobat prin legea anuala a bugetului asigurarilor sociale de stat, valabil pentru anul inregistrarii cererii de acord pentru finantare, precum si contributiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale in vigoare;"

6. in anexa nr. 2, la articolul 1, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h1), cu urmatorul cuprins:

"h1) grup – societatea-mama si toate filialele acesteia;"
2
7. in anexa nr. 2, la articolul 1, literele l), o), s), v), x), z) si cc) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"l) investitia initiala in favoarea unei noi activitati economice – investitia in imobilizari corporale si necorporale legate de infiintarea unei unitati noi sau diversificarea activitatii unei unitati, cu conditia ca noua activitate sa nu fie identica sau similara cu activitatea desfasurata anterior in unitatea respectiva;
.................................................................................................................................................................
o) intreprindere nou-infiintata – intreprinderea infiintata in anul anterior anului inregistrarii cererii de acord pentru finantare care nu are situatii financiare anuale aprobate corespunzatoare ultimului exercitiu financiar incheiat, intreprinderea infiintata in anul inregistrarii cererii de acord pentru finantare sau intreprinderea care nu a desfasurat activitate economica, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi inainte de data inregistrarii cererii;
.................................................................................................................................................................
s) locatia realizarii investitiei – sediul social sau unul din punctele de lucru ale intreprinderii, unde se realizeaza investitia, astfel cum se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului, conform prevederilor legale in vigoare;
.................................................................................................................................................................
v) media numarului de salariati – media numarului de salariati pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei inregistrarii cererii de acord pentru finantare, pe baza numarului efectiv de salariati declarati lunar in Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Declaratia 112);
.................................................................................................................................................................
x) planul de creare a locurilor de munca – document care cuprinde calendarul crearii si mentinerii locurilor de munca aferente investitiei, structura organizatorica, valorile costurilor salariale eligibile si ajutorului de stat aferent;
.................................................................................................................................................................
z) proiect unic de investitii – orice investitie initiala demarata de acelasi beneficiar la nivel de grup intr-un interval de 3 ani de la data initierii lucrarilor la o alta investitie care beneficiaza de ajutor in aceeasi regiune NUTS 3;
.................................................................................................................................................................
cc) salariu brut – suma veniturilor realizate de salariat in intreprindere inainte de impozitare;"


Proiectul integral poate fi consultat AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ajutor de stat pentru crearea de locuri de munca. Noul proiect MFP":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"