Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante

18-Aug-2009
1896

Noutate

In contextul crizei economice mondiale, Guvernul vine in sprijinul contribuabililor cu o inlesnire fiscala: amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante. Actul normativ recent care instituie masura este Ordonanta de urgenta nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, intrata in vigoare la data de 1 iulie 2009.

Pentru ce se acorda amanarea?
Amanarea la plata se va acorda pentru obligatiile fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.

Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de amanare?

Inlesnirea se acorda pe baza unei cereri pe care trebuie sa o depunem la Fisc, in care vom indica perioada pentru care solicitam amanarea la plata.

Cat timp beneficiem de amanare?

Perioada pentru acordarea amanarii la plata nu poate fi mai mare de 6 luni. De asemenea, amanarea la plata nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.

Amanarea la plata se acorda unui contribuabil o singura data intr-un an calendaristic.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Atentie
Amanarea la plata a obligatiilor de plata nu ne scuteste de plata majorarilor de intarziere. Astfel, pe perioada acordarii amanarii la plata a obligatiilor fiscale vor curge majorari de intarziere de 0,1% pe zi.

Ce conditii trebuie sa indeplinim pentru a beneficia de amanare?

Este necesar sa indeplinim, cumulativ, urmatoarele conditii:

 sa nu inregistram obligatii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
 sa fi depus toate declaratiile fiscale;
 sa nu aveminscrise fapte in cazierul fiscal;
 sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala.

Care este procedura de solutionare a cererii?

Cererea noastra va fi solutionata de Fisc in termen de maximum 15 zile de la data depunerii ei.

Odata cu depunerea cererii de amanare la plata vom solicita si eliberarea certificatului de atestare fiscala prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amanarii la plata.

Ce obligatii avem subsecvent acorda rii amanarii la plata?

In termen de 15 zile de la data comunica rii deciziei de amanare la plata, avem obligatia de a constitui garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau de a oferi bunuri
libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii.

Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii ma-surilor asiguratorii vor acoperi sumele amanate la plata, precum si majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii.

Bunurile oferite in vederea instituirii masurilor asiguratorii vor fi evaluate de un expert independent, iar pentru bunurile constand in terenuri si cladiri evaluarea se va realiza
conform Comunicarii Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice.

Cand isi pierde valabilitatea amanarea la plata?

Amanarile la plata isi pierd valabilitatea:

 in cazul in care nu ne achitam obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata;
 in cazul in care nu am constituit garantiile obligatorii.

Pierderea valabilitatii amanarii la plata se constata de organul fiscal competent, prin decizie si atrage inceperea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite.

Concluzii
Masura este pozitiva, chiar daca, prin conditiile pe care le impune, ea nu ajuta in mod echitabil pe toti contribuabilii aflati in situatii dificile.

Mai ales trebuie sa observam ca cerinta de a nu avea obligatii restante la data de 30 septembrie 2008 este cel putin discutabila; pentru contribuabilul de rand aceasta data nu are niciun sens. De ce 30 septembrie 2008?

Articol adaugat in 19 august 2009

Articol publicat in Newsletter-ul Taxe si Impozitul Actual nr. 32/ iulie 2009.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Nov-2011

Locuiesc in sectorul 2 Bucuresti si detin cu chirie teren pentru care am primit in luna iulie 2011 Decizie pentru impozit 2007 pana in 2011 inclusiv Sunt de acord sa platesc impozitul daca asa o cere legea dar nu pot fi de acord cu majorarile calculate din 2007 deoarece nu am fost instiintat in toti acesti ani nici de Directia Venituri Buget Local si nici de catre SC FOISOR SA unde platesc chiria . Ce este de facut? Ma poate sfatui cineva? Multumesc. Vasile Brutaru Bucuresti .





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.