Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
In contextul crizei economice mondiale, Guvernul vine in sprijinul contribuabililor cu o inlesnire fiscala: amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante. Actul normativ recent care instituie masura este Ordonanta de urgenta nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, intrata in vigoare la data de 1 iulie 2009.
Pentru ce se acorda amanarea?
Amanarea la plata se va acorda pentru obligatiile fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.
Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de amanare?
Inlesnirea se acorda pe baza unei cereri pe care trebuie sa o depunem la Fisc, in care vom indica perioada pentru care solicitam amanarea la plata.
Cat timp beneficiem de amanare?
Perioada pentru acordarea amanarii la plata nu poate fi mai mare de 6 luni. De asemenea, amanarea la plata nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Amanarea la plata se acorda unui contribuabil o singura data intr-un an calendaristic.
Atentie
Amanarea la plata a obligatiilor de plata nu ne scuteste de plata majorarilor de intarziere. Astfel, pe perioada acordarii amanarii la plata a obligatiilor fiscale vor curge majorari de intarziere de 0,1% pe zi.
Ce conditii trebuie sa indeplinim pentru a beneficia de amanare?
Este necesar sa indeplinim, cumulativ, urmatoarele conditii:
sa nu inregistram obligatii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
sa fi depus toate declaratiile fiscale;
sa nu aveminscrise fapte in cazierul fiscal;
sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala.
Care este procedura de solutionare a cererii?
Cererea noastra va fi solutionata de Fisc in termen de maximum 15 zile de la data depunerii ei.
Odata cu depunerea cererii de amanare la plata vom solicita si eliberarea certificatului de atestare fiscala prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amanarii la plata.
Ce obligatii avem subsecvent acorda rii amanarii la plata?
In termen de 15 zile de la data comunica rii deciziei de amanare la plata, avem obligatia de a constitui garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau de a oferi bunuri
libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii.
Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii ma-surilor asiguratorii vor acoperi sumele amanate la plata, precum si majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii.
Bunurile oferite in vederea instituirii masurilor asiguratorii vor fi evaluate de un expert independent, iar pentru bunurile constand in terenuri si cladiri evaluarea se va realiza
conform Comunicarii Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice.
Cand isi pierde valabilitatea amanarea la plata?
Amanarile la plata isi pierd valabilitatea:
in cazul in care nu ne achitam obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata;
in cazul in care nu am constituit garantiile obligatorii.
Pierderea valabilitatii amanarii la plata se constata de organul fiscal competent, prin decizie si atrage inceperea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite.
Concluzii
Masura este pozitiva, chiar daca, prin conditiile pe care le impune, ea nu ajuta in mod echitabil pe toti contribuabilii aflati in situatii dificile.
Mai ales trebuie sa observam ca cerinta de a nu avea obligatii restante la data de 30 septembrie 2008 este cel putin discutabila; pentru contribuabilul de rand aceasta data nu are niciun sens. De ce 30 septembrie 2008?
Articol adaugat in 19 august 2009
Articol publicat in Newsletter-ul Taxe si Impozitul Actual nr. 32/ iulie 2009.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noile modificari pentru formularele privind impozitul pe venitCheltuielile bugetului de stat in Romania. Realitatea dincolo de retoricaCum calculati impozitul specific in 2017?PFA-urile, impozitate la greu din 2016. Ce s-a modificat?D390 VIES in 2024. Formularul va avea un nou termen de depunere, stabilit prin ordin ANAFUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Plafonul de 250.000 euro se verifica pe baza veniturilor de la 31 decembrie 2024Dividende distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului FISCalSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Decizia de impunere in 2025 . Ce este, cum se contesta si studii de caz utileArticole similare
Atentie! S-a modificat formularul 208!Angajare persoane cu handicap. Procedura aplicare facilitati - model de ConventieInstructiuni de completare a formularului 307 privind ajustarea TVAScapam de formularul 088!Refacturare costuri. Inregistram obligatoriu in D390?Ultimele articole
Microintreprindere in 2025. Plafonul de 250.000 euro se verifica pe baza veniturilor de la 31 decembrie 2024Dividende distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriSfaturi de la experti
Sediu fix.Sediu permanent in Bulgaria
Intrebare: Daca se folosesc resursele societatii din Romania (codul de TVA RO), adica: - programul de gestiune; - programul de facturare; - angajatii care vor emite NIR-urile pentru achizitia din Spania catre depozitul din BG (folosindu-se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum procedez in situatia in care: Eu - firma ABC am contract cu aceasta persoana, pictorita, iar valoarea contractului este mai mica de 12 salarii. In luna in care s-a executat lucrarea (lucrarea se intinde...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA