Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amenajare imobil. Care vor fi inregistrarile contabile?

20-Oct-2014
6828
In prima situatie din aceasta analiza, avem de-a face cu o cladire unde este sediul administrativ si in care se fac lucrari de anvelopare in valoare de 80.000 lei fara TVA. Valoarea cladirii in contabilitate a fost revaluata la 31.12.2013 la 592.402 lei. Stabilim cum se inregistreaza aceste cheltuieli in contabilitate.

In cea de-a doua situatie, pentru o alta cladire care e proprietatea firmei, se modifica cladirea prin adaugarea unui acoperis - valoarea acoperisului este de 175.000 euro, iar valoarea cladirii de 5.940.000. Vom vedea cum se inregistreaza aceasta situatie din punct de vedere contabil si fiscal.

1. Cheltuielile de anvelopare efectuate au ca scop imbunatatirea parametrilor cladirii, avand ca efect sporirea gradului termic, astfel ca aceasta suma va majora valoarea imobilului (amenajare/modernizare), fiind inregistrata prin contul 212 = 404 80.000
2. La fel, acoperisul reprezinta o amenajare a imobilului si va majora valoarea cladirii, inregistrarea in contabilitate fiind:

212 = 404 c/val 175.000 euro

Amortizarea se va calcula la noua valoarea a imobilelor pe perioada ramasa de functionare, incepand cu luna urmatoare receptiei lucrarilor de amenjare si va fi consdierata cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit.

Din punct de vedere al taxelor legale, impozitul pe cladiri se aplica la valoarea de inventar / reevaluata a cladirii, fara a deduce amortizarea .

Conform pct 52 din normele metodologice de aplicare a art. 253 din Codul fiscal:

52. (1) Prin sintagma valoarea de inventar a cladirii, in scopul determinarii impozitului pe cladiri, se intelege valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, si care, dupa caz, poate fi:

a) costul de achizitie, pentru cladirile dobandite cu titlu oneros;


b) costul de productie, pentru cladirile construite de persoana juridica;

c) valoarea actuala, estimata la inscrierea lor in activ, tinandu-se seama de valoarea cladirilor cu caracteristici tehnice si economice similare sau apropiate, pentru cladirile obtinute cu titlu gratuit;

d) valoarea de aport pentru cladirile intrate in patrimoniu in cazul asocierii/fuziunii, determinata prin expertiza, potrivit legii;

e) valoarea rezultata in urma reevaluarii, pentru cladirile reevaluate in baza unei dispozitii legale;

f) in cazul persoanelor juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a CEE, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Potrivit art. 253 alin. (3) din Codul fiscal, valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului, valoare care nu se diminueaza cu amortizarea calculata potrivit legii, cu exceptia cladirilor a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, pentru care legea prevede ca valoarea impozabila se reduce cu 15%;

g) in cazul institutiilor de credit care aplica Standardele internationale de raportare financiara si aleg ca metoda de evaluare ulterioara modelul bazat pe cost, valoarea impozabila a cladirilor ce apartin acestor institutii este valoarea rezultata din raportul de evaluare emis de un evaluator autorizat, depus la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale.

(2) La determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor tuturor elementelor si instalatiilor functionale ale acesteia, cum sunt: terasele, scarile, ascensoarele, instalatiile de iluminat, instalatiile sanitare, instalatiile de incalzire, instalatiile de telecomunicatii prin fir si altele asemenea; aparatele individuale de climatizare nu fac parte din categoria elementelor si instalatiilor functionale ale cladirii."

Asadar, societatea va declara valoarea imobilului rezultata din lucrarile de amenajare la DITL in termen de 30 de zile de la receptia lucrarilor depunand in acest sens:

- declaratie impunere cladiri completata cu noua valoare a imobilelor;
- proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor;
- autorizatie de constructie;
- balanta de verificare sau nota contabila prin care s-a inregistrat amenajarea imobilului



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Amenajare imobil. Care vor fi inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal de combustibil NU trebuie sa fie stampilat pentru a fi inregistrat in contabilitate

    • Compania deconteaza transportul salariatilor la si de la locul de munca, respectand conditiile legale (procedura de acodare, dreptul este prevazut in CIM, etc). Documentul justificativ lunar este bonul fiscal de carburant. Am rugamintea sa imi spuneti daca este obligatoriu ca bonul fiscal de carburant sa fie stampilat. Inregistrare in contabilitate bon fiscal de combustibil – raspunsul specialistuli: Potrivit prevederilor art.V din OG 17/2015, alin.(2) si (3) persoanele fizice, persoanele...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Daca si in ce conditii se transmit in sistem facturile simplificate

    • Va rugam sa ne clarificati daca incepand cu 01.07.2024 furnizorii nostri care emit bonuri fiscale au obligatia transmiterii acestora prin portal ANAF (e-Factura). Ne referim la bonurile fiscale sub 100 euro cat si cele peste 100 euro care au CUI societatii noastre pe ele si pentru care dorim sa fim clari in ceea ce priveste deducerea de TVA. Va rugam sa ne precizati si felul in care acestea vor trebuie declarate in D394 ca si bon fiscal sau factura simplificata. Transmitere facturi...» citeste mai departe aici

  • Amenzi e-Factura. Sanctiunile pentru neinregistrarea facturilor

    • Care sunt sanctiunile pentru neinregistrarea facturilor in e-Factura incepand cu 01.07.2024? Amenzi E-Factura Raspunsul specialistilor de la portalcodulfiscal.ro este urmatorul: Amenzi e-Factura pentru destinatar Primirea si inregistrarea unei facturi emise fara respectarea art. 10 alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda egala cu 15% din valoarea totala a facturii (Art. 13 indice 2 alin. (1) lit. b) din OUG 120/2021). Amenzi e-Factura pentru emitent Emitentul facturii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016